2019-06-03, 11:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Är ett skämt att en sk förundersökningledare använder sådant vokabulär, du ger genast poliskåren en seriös approach, grattis. Och förstod att du inte kunde länka till något fall, haha. Ni håller varandra bakom ryggen och tror vi andra är för dumma att förstå det. Det komiska är ju att ni är dumma nog att tro det.

Är skrämmande att se en person av din kaliber sitta på en sådan makt, jag undrar vad din chef hade tyckt om dina inlägg här, fast det är väl inget du vill outa förstår jag.

Expertisen har gjort sin bedömning Ang mig återkommande genom åren. Tror nog jag tryggt kan lita mera på den än en kränkt kretin som nu är sur för att han inte får leka med sin vapen replika på stan.

Men jag får allra ödmjukast be om ursäkt för min oförsynthet då jag av någon konstig anledning trodde att du hade förmågan att själv googla

"utvecklingsstörning +brott".

http://www.lakartidningen.se/Functions/OldArticleView.aspx?articleId=13738

Sen har en användare(herr Lindholm tror jag det var) tidigare länkat till exempel då man nyttjat mongoloider till att bära sprängladdningar. Utvecklingsstörda KAN vara våldsamma, så enkelt är det.

Scenariot jag beskriver är alltså fullt möjligt, även om det inte hör till vanligheterna. Men detta är egentligen oväsentligt, för så länge kulors skadeverkan inte förändras beroende på diagnosen på den som håller i ett vapen, då ÄR man i en nödvärnssituation. Så enkelt är det.

Återigen, sannolikhet,möjlighet och farlighet, tre helt olika saker. Men du har ju redan visat att du är för retarderad för att begripa detta.
Citera
2019-06-03, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Ja, och han har även svårt att dölja sina pedofila intressen, vilket ju knappast förvånar när han är
någon form av polissupporter. Parafilier och Polisen hänger ihop. Det visar många och dystra FUPar.

Hur som helst skall det bli intressant att se hur dessa tre onda människor beter sig i rättssalen.
Förmodligen kommer de att köra hårt med att de var "hotade till livet", "kände dödsångest" samt
trodde att "de skulle dö".

Standardfloskler och kodord för att täcka upp sina egna klantigheter alltså.

Så är det, och svårt att avancera i en utredning när alla känner alla och skyddar varandra. Man klarar lätt en sådan utredning när det inte finns en motpart ( möjligtvis Erics anhöriga) att utgången skulle bli som det blev visste man dagen efter skotten redan.
Det som är skrämmande är att dessa kling och klang poliser får fortsätta och knäppgöken som tydligen är FL får fortsätta sitt genomusla jobb. Men hallå han har ju högskolediplom iaf
Citera
2019-06-03, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Expertisen har gjort sin bedömning Ang mig återkommande genom åren. Tror nog jag tryggt kan lita mera på den än en kränkt kretin som nu är sur för att han inte får leka med sin vapen replika på stan.

Men jag får allra ödmjukast be om ursäkt för min oförsynthet då jag av någon konstig anledning trodde att du hade förmågan att själv googla

"utvecklingsstörning +brott".

http://www.lakartidningen.se/Functions/OldArticleView.aspx?articleId=13738

Sen har en användare(herr Lindholm tror jag det var) tidigare länkat till exempel då man nyttjat mongoloider till att bära sprängladdningar. Utvecklingsstörda KAN vara våldsamma, så enkelt är det.

Scenariot jag beskriver är alltså fullt möjligt, även om det inte hör till vanligheterna. Men detta är egentligen oväsentligt, för så länge kulors skadeverkan inte förändras beroende på diagnosen på den som håller i ett vapen, då ÄR man i en nödvärnssituation. Så enkelt är det.

Återigen, sannolikhet,möjlighet och farlighet, tre helt olika saker. Men du har ju redan visat att du är för retarderad för att begripa detta.

Klart bitter när du vet att jag tjänar mer på det jag gör och är bättre. Du har ju redan visat din yrkeskompetens här, och det hurrar vi inte för. Fortsätt med dina påhopp och floskler, du visar bara att du är en liten skit med dessa yttranden.

Sen länkar du inget fall, vilket jag frågade efter. Jösses, trollar du eller? JAG tror säkert att det har funnits fall i hela världen där en downie skjutit, jag betvivlar det inte när vi är en herrans massa miljarder människor. Dock är det i dignitet med 0,1 procent. Du greppar efter halmstrån och blir omkullkastad av dina egna texter.
Om Eric nu var så okontaktbar och närmast psykotisk hade han redan gått lös med vapnet. Men ska inte klandra dig när du är okunnig, det gör du så bra själv.

Frågan jag själv måste ställa mig är varför jag svarar en inkompetent förundersökningsledare som är nära gränsen till pedofil.
Senast redigerad av Infinity1 2019-06-03 kl. 12:02.
Citera
2019-06-03, 12:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IdiAminsKusin
Jag har sagt det förr och säger det igen... Vi har några få scenarion att bedöma som troliga eller inte troliga.
1. Poliserna trodde att det handlade om en beväpnad våldsverkare och handlade i enlighet med vad som ska förväntas av polisen.
2. Poliserna hatar alla med downs syndrom och sköt trots att man såg att herrn ifråga hade en leksakspistol.
3. Poliserna skiter i vilket, och skjuter alla vare sig dom har leksaksvapen eller syndrom.

Åtminstone jag tänker mig att alternativ 1 känns mest sannolikt, men det är ju förståss jag. Det känns mest som att dom som hatar poliser tar chansen att gnälla över nåt som antagligen var en oerhörd felbedömning med fatala konsekvenser, enbart för att få utlopp för sin frustration.

Det har av den intellektuella(som besitter gedigen"yrkeskompetens" som städare på Samhall och tjänar 50 000 i månaden ) konstaterats att det gått till såhär :

Polisen begriper redan då dom åker ut på larmet att det bara är någon som leker, och väl på plats får dom för sig att på ren lattjo öva lite prickskytte på ett oskyldigt mongo.

Dom som sedan utreder detta brott(, vilka trots dom uppenbara lagar som utredande instans har att förhålla sig) är deras fikakompisar och inte alls internutredare från annan ort(enligt reglerna) förstår ju att dessa tre yngre kollegor ju bara ville lattja lite, och åklagaren valde inte alls att väcka åtal (trots den uppenbara avrättningen)...
Citera
2019-06-03, 12:12
Medlem
Tech-Brutes avatar
Citat:
Klart bitter när du vet att jag tjänar mer på det jag gör och är bättre. Du har ju redan visat din yrkeskompetens här, och det hurrar vi inte för. Fortsätt med dina påhopp och floskler, du visar bara att du är en liten skit med dessa yttranden.

Sen länkar du inget fall, vilket jag frågade efter. Jösses, trollar du eller? JAG tror säkert att det har funnits fall i hela världen där en downie skjutit, jag betvivlar det inte när vi är en herrans massa miljarder människor. Dock är det i dignitet med 0,1 procent. Du greppar efter halmstrån och blir omkullkastad av dina egna texter.
Om Eric nu var så okontaktbar och närmast psykotisk hade han redan gått lös med vapnet. Men ska inte klandra dig när du är okunnig, det gör du så bra själv.

Frågan jag själv måste ställa mig är varför jag svarar en inkompetent förundersökningsledare som är nära gränsen till pedofil.

Kudos att du pallar bemöta trollen men du bedriver Don Quijotes kamp mot väderkvarnarna. Den här tråden är intellektuellt död sedan länge. Kvar är trollen och de som pallar bemöta dem. Vi vet alla att de tre poliserna kommer att få behålla sina jobb. Polismyndigheten hade knappast gått ut med det om fängelse existerat på straffskalan vid riskanalyser. Ingen är väl speciellt förvånad? Att ha ett våldsmonopol i ryggen används tyvärr ibland som ett påpassligt frikort vid inkompetens/inkontinens. Vila i frid Erik.
Senast redigerad av Tech-Brute 2019-06-03 kl. 12:16.
Citera
2019-06-03, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tech-Brute
Kudos att du pallar bemöta trollen men du bedriver Don Quijotes kamp mot väderkvarnarna. Den här tråden är intellektuellt död sedan länge. Kvar är trollen och de som pallar bemöta dem. Vi vet alla att de tre poliserna kommer att få behålla sina jobb. Polismyndigheten hade knappast gått ut med det om fängelse existerat på straffskalan vid riskanalyser. Ingen är väl speciellt förvånad? Att ha ett våldsmonopol i ryggen används tyvärr ibland som ett påpassligt frikort vid inkompetens/inkontinens. Vila i frid Erik.

Ja, det är nog dags att ge upp. Har framfört min poäng och respekterat de som inte tycker som mig själv, en av skribenterna jämförde ju en downs, med en lösspringande rottweiler. Och en annan som hävdar sig vara förundersökningsledare håller nivå likt en femåring med påhopp och artikulerar som en dyslektiker. Jag hoppas att det är lögn, för annars blir man rädd på riktigt.
Citera
2019-06-03, 14:11
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Kan vara så, dock sitter vi ju med facit i hand nu och vet att det var en tabbe av polisen. Sen vet vi ju att de är duktiga att hålla varandra om ryggen när det kommer till allt från undersökning till förhör. Syndabocken i detta fall blev Eric som oavsett om han levt eller ej kunnat försvara sig med samma vokabulära vapen som de som såg till att han inte fick leva.
Nej vi vet absolut inte att det var en tabbe av polisen, bara att allt inte sköttes exakt enligt regelboken till absurdum.

En vuxen man som rör sig taktiskt i mörkret med ett vapen i handen löper stor risk att bli beskjuten av polis.
Citat:
Det har av den intellektuella(som besitter gedigen"yrkeskompetens" som städare på Samhall och tjänar 50 000 i månaden ) konstaterats att det gått till såhär :

Polisen begriper redan då dom åker ut på larmet att det bara är någon som leker, och väl på plats får dom för sig att på ren lattjo öva lite prickskytte på ett oskyldigt mongo.

Dom som sedan utreder detta brott(, vilka trots dom uppenbara lagar som utredande instans har att förhålla sig) är deras fikakompisar och inte alls internutredare från annan ort(enligt reglerna) förstår ju att dessa tre yngre kollegor ju bara ville lattja lite, och åklagaren valde inte alls att väcka åtal (trots den uppenbara avrättningen)...
Precis så här finns det folk som resonerar i tråden, på fullt allvar!
Citat:
Ursprungligen postat av Tech-Brute
Hade poliserna fått sparken så hade det varit ett hot mot demokratin. Poliser ska inte vara rädda för att avfyra sina vapen om de blir hotade till döds. Punkt.

Polisens våldsmonopol finns till av en anledning, att vi medborgare ska kunna känna oss säkra.
Hade en vuxen man med ett vapenliknande föremål struttat omkring utanför dig, hur hade du reagerat om polisen flydde istället?

Betänk även att en utvecklingsstörd person har ett mycket likt rörelsemönster och kroppsspråk som en påtänd pundare.
Citera
2019-06-03, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Nej vi vet absolut inte att det var en tabbe av polisen, bara att allt inte sköttes exakt enligt regelboken till absurdum.

En vuxen man som rör sig taktiskt i mörkret med ett vapen i handen löper stor risk att bli beskjuten av polis.

Bra då är vi på det klara att det var en tabbe och det tåls att kritiseras.

" En vuxen man som rör sig taktiskt i mörkret med ett vapen i handen löper stor risk att bli beskjuten av polis."

Ja fast så var ju inte fallet nu, och Eric hade inte den mentala nivån som en vuxen han var omyndigförklarad. Så det går inte att jämföra, speciellt inte att de med största sannolikhet sett Erics nuna och kroppsmönster strax innan de beslöt sig för att peppra han full med skott i ryggen.

Hur rör sig en med downs taktiskt i mörkret?
Senast redigerad av Infinity1 2019-06-03 kl. 14:24.
Citera
2019-06-03, 14:38
Bannlyst
Citat:
Bra då är vi på det klara att det var en tabbe och det tåls att kritiseras.

" En vuxen man som rör sig taktiskt i mörkret med ett vapen i handen löper stor risk att bli beskjuten av polis."

Ja fast så var ju inte fallet nu, och Eric hade inte den mentala nivån som en vuxen han var omyndigförklarad. Så det går inte att jämföra, speciellt inte att de med största sannolikhet sett Erics nuna och kroppsmönster strax innan de beslöt sig för att peppra han full med skott i ryggen.

Hur rör sig en med downs taktiskt i mörkret?

Oj, stoppa pressarna, den intellektuella eliten har knäckt nöten.

Rör sig en gärningsman inte taktiskt som en Commando soldat så är det självklart inte nödvärn då denne riktar vapen mot polis

Det är i Sverige dessbättre relativt ovanligt med skarpa vapen hos kriminella, och bland dom få som har det är det ännu ovanligare att dom har någon sorts utbildning /kunskap i handhavande av vapnen dom har.

Detta kan man tom se i vissa videos.

Likväl så är det en självklarhet att polisen utgår från att ett vapen är äkta, till man vet motsatsen, och försvarar sig då en idiot viftar med vapnet emot dom.

Men i begåvningsreservens värld måste dom tydligen ta reda på en gärningsmans diagnos först.

Och ja, många missbrukare har rörelse mönster liknande det hos en utvecklingsstörd, år av knarkande och supande tar ju ut sin rätt.

Jag såg en gång en tokpåtänd pundare, som jag först trodde var ett CP.
Citera
2019-06-03, 14:50
Medlem
Citat:
Oj, stoppa pressarna, den intellektuella eliten har knäckt nöten.

Rör sig en gärningsman inte taktiskt som en Commando soldat så är det självklart inte nödvärn då denne riktar vapen mot polis

Det är i Sverige dessbättre relativt ovanligt med skarpa vapen hos kriminella, och bland dom få som har det är det ännu ovanligare att dom har någon sorts utbildning /kunskap i handhavande av vapnen dom har.

Detta kan man tom se i vissa videos.

Likväl så är det en självklarhet att polisen utgår från att ett vapen är äkta, till man vet motsatsen, och försvarar sig då en idiot viftar med vapnet emot dom.

Men i begåvningsreservens värld måste dom tydligen ta reda på en gärningsmans diagnos först.

Och ja, många missbrukare har rörelse mönster liknande det hos en utvecklingsstörd, år av knarkande och supande tar ju ut sin rätt.

Jag såg en gång en tokpåtänd pundare, som jag först trodde var ett CP.

60 % av din text hela tiden är att klargöra hur dumma andra är som inte håller med dig. Hojta till när du vill ha en seriös debatt på en vuxen nivå.
Vart är länkarna om downies som går lös med vapen och sprängladdningar? Tänkte väl det.

Ja vi kan enkelt konstatera att ett besök hos optikern ligger närmast till hands för din del. Fortsätt med ditt sökande efter minderåriga i ett sexuellt syfte så kan vi som är oberoende och som inte har anknytning till detta fallet få diskutera på en normal nivå!
FÖRUNDERSÖKNINGSLEDAREN.
Senast redigerad av Infinity1 2019-06-03 kl. 14:59.
Citera
2019-06-03, 14:59
Bannlyst
Citat:
60 % av din text hela tiden är att klargöra hur dumma andra är som inte håller med dig. Hojta till när du vill ha en seriös debatt på en vuxen nivå.
Vart är länkarna om downies som går lös med vapen och sprängladdningar? Tänkte väl det.

Ja vi kan enkelt konstatera att ett besök hos optikern ligger närmast till hands för din del. Fortsätt med ditt sökande efter minderåriga i ett sexuellt syfte så kan vi som är oberoende och som inte har anknytning till detta fallet få diskutera på en normal nivå!

Återigen, sök på våldsbrott +utvecklingsstörning på Google, sen kan du kolla i nämnda medlems(herr Lindholm) posthistorik. Om du klarar det vill säga (börjar ju tvivla).

Eller så kan ju du, för att riktigt täppa till käften på alla mot debattörer visa dom där vetenskapliga rönen som visar att mongoloider aldrig kan vara våldsamna, samt att kulorna från vapen får annan skadeverkan, beroende på vad den som håller i det har för diagnos

Höjden av lyteskomik då en pajas klagar på låg nivå och endast själv kan komma med argumentet som "kapten klänning" eller "pedofil".. Som att du ungefär verkar veta vad det betyder
Citera
2019-06-03, 15:35
Medlem
IdiAminsKusins avatar
Citat:

Ja, och den intellektuella polishatar-eliten känns i stora drag som befolkningen på valfritt boende för förståndshandikappade. Självfallet har man inte knallat runt och skjutit prick på snedögda i rent jävla nöje!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in