2019-06-02, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Ja men FBI-utredningen av Trump startades ju under Comey innan han sparkades.

Comey now has confirmed what Republican lawmakers like Rep. Devin Nunes (R-Calif.), Sen. Charles Grassley (R-Iowa), Rep. Mark Meadows (R-N.C.) and Rep. Jim Jordan (R-Ohio) have warned about for months – that the FBI used an unverified dossier, paid for by presidential candidate Hillary Clinton and the Democratic Party as political opposition research, to justify spying on the duly nominated GOP candidate for president just weeks before Election Day.
https://thehill.com/opinion/white-house/420408-comeys-confession-dossier-not-verified-before-or-after-fisa-warrant

Varifrån får du att Comey utredde president Trump personligen?
Citera
2019-06-02, 22:35
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Det var visst Steele dossiern som låg till grund till varför utredningen av Trump kunde starta. Vad skulle det annars varit?

Till och med fake news CNN har rapporterat om det. Du förnekar något som är allmänt känt.
https://www.youtube.com/watch?v=EBy_QOnF_CI
utredningen startade innan den dock
Citera
2019-06-02, 23:57
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
utredningen startade innan den dock
Okej. Den overifierade Steele dossiern var orsaken till att FBI kunde börja spionera på Trumps kampanj.

Utredningen startade innan som du säger. Baserat på lögner det med. Bland annat att ryssarna hade något att göra med DNC email läckan till Wikileaks när det var Bernie Sanders supportern Seth Rich som läckte.

Sedan har vi hela historien med Papadopolous och Mifsud som jag är lite för dåligt påläst om men som jag förstår så försökte man plantera material till Papadopolous som skulle vara från Ryssland som han sen skulle nappa på och detta i sin tur skulle vara bevis för att Trumps kampanj samarbetat med Ryssland.

Mycket smutsigt spel från demokraternas sida med andra ord.
Citera
2019-06-03, 00:28
Medlem
Citat:
Okej. Den overifierade Steele dossiern var orsaken till att FBI kunde börja spionera på Trumps kampanj.

Utredningen startade innan som du säger. Baserat på lögner det med. Bland annat att ryssarna hade något att göra med DNC email läckan till Wikileaks när det var Bernie Sanders supportern Seth Rich som läckte.

Sedan har vi hela historien med Papadopolous och Mifsud som jag är lite för dåligt påläst om men som jag förstår så försökte man plantera material till Papadopolous som skulle vara från Ryssland som han sen skulle nappa på och detta i sin tur skulle vara bevis för att Trumps kampanj samarbetat med Ryssland.

Mycket smutsigt spel från demokraternas sida med andra ord.

Vilka demokrater då?
Citera
2019-06-03, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDO
Du antar det? Men du är alltså inte säker. Varför är du inte säker på att samma sak ska gälla för Clinton och Obama som för Trump?

Och vad menar du med ”Menar du att om HRC säger att hon är oskyldig att hon är idiot då också eller?”? Vem har jag menat är idiot tidigare menar du? Läsförståelsen som spökar igen?

Vad anser du om Q-anhängarna som kör med sitt ”Lock her up” om Clinton? Hon har väl inte bevisats skyldig till något och bör betraktas som oskyldig?

Du hoppade in i en diskussion som handlade om att trump var idiot för att han skrev att han var oskyldig, häng med nu!

"Q-anhängare som anser att Clinton och Obama ska till Guantánamo är också helst snett ute då antar jag?" Du ställde en enkel fråga som jag svarade det antar jag med...

Om jag antar att q-anhängare har fel om att Clinton och Obama ska till Guantanamo varför betyder det att jag inte är säker på att samma sak ska gälla för Clinton som för Trump? Var det min läsförståelse eller din det var fel på?
Citera
2019-06-03, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Du hoppade in i en diskussion som handlade om att trump var idiot för att han skrev att han var oskyldig, häng med nu!

"Q-anhängare som anser att Clinton och Obama ska till Guantánamo är också helst snett ute då antar jag?" Du ställde en enkel fråga som jag svarade det antar jag med...

Om jag antar att q-anhängare har fel om att Clinton och Obama ska till Guantanamo varför betyder det att jag inte är säker på att samma sak ska gälla för Clinton som för Trump? Var det min läsförståelse eller din det var fel på?

Aha. Så om man hoppar in i en diskussion som handlar om att Trump är en idiot som tycker man per automatik att Trump är en idiot? Där har vi ett exempel på bristande tolkning av text. Jag frågar igen, var skriver jag att Trump är en idiot?

"[...] varför betyder det att jag inte är säker på att samma sak ska gälla för Clinton som för Trump?" Eftersom du skriver att du antar det. Vet du inte vad antar betyder? Men du kanske bara hade svårt för orden och alltså tycker att såväl Clinton och Obama bör betraktas som oskyldiga eftersom de inte bevisats skyldiga till något brott? Är det korrekt?

Och du håller med om att Q-anhängare som ropar om Guantanamo är helt fel ute alltså? Eller ja, du antar att du tycker det iaf...
Citera
2019-06-03, 10:08
Medlem
Citat:
Doug Collins: Mueller's goal was to raise more questions

https://www.youtube.com/watch?v=U_nmsDfBe04

Robert Mueller hade ett sista framträdande i 10 minuter där han förklarade att Trump inte kunde friskrivas helt från misstankar om felhantering i samband med Rysslandsutredningen. Representant Doug Collins, anser att det var Mueller's mål med presentationen, att skapa fler frågor och att hålla narrativet gående om Trump-Russia-collusion i media. DNC kan därefter ta det vidare till lagförslag i kongressen. Återstår att se om DNC väljer att lägga ett lagförslag till senaten on 'Impeachment'..
Citera
2019-06-03, 10:20
Medlem
President Trump besöker som bekant Storbritannien i dag.
Q post om just Storbritannien från 27/1 -18:

Citat:
Jan 27 2018

Anonymous No.175603

>>175603

May is neutralized.
MI6/SIS undergoing house cleaning.
Queen/monarchs seeking shelter.
Patience.
These people are stupid.
Q

Rätt tillfälle för Trump att besöka UK, med andra ord. Theresa May är ute, MI6/SIS organisation ses över. Relationerna mellan UK och USA är förmodligen bättre än på mycket länge. Sedan, när UK lämnat EU kan bilateral handel länderna emellan återupprättas igen utan inblandning av EU:s regelverk..
Citera
2019-06-03, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDO
Aha. Så om man hoppar in i en diskussion som handlar om att Trump är en idiot som tycker man per automatik att Trump är en idiot? Där har vi ett exempel på bristande tolkning av text. Jag frågar igen, var skriver jag att Trump är en idiot?

"[...] varför betyder det att jag inte är säker på att samma sak ska gälla för Clinton som för Trump?" Eftersom du skriver att du antar det. Vet du inte vad antar betyder? Men du kanske bara hade svårt för orden och alltså tycker att såväl Clinton och Obama bör betraktas som oskyldiga eftersom de inte bevisats skyldiga till något brott? Är det korrekt?

Och du håller med om att Q-anhängare som ropar om Guantanamo är helt fel ute alltså? Eller ja, du antar att du tycker det iaf...

Vi kan börja med huvudproblemet med din läaförståelse här, har jag sagt att du sagt att trump är en idiot eller ställde jag dig en fråga?

Fötstår fortfarande inte kopplingen till att om jag tror att q-anhänhare har fel om clinton till guantanamo så anser jag att olika saker ska gällla för dom bägge det misslyckas du med att förklara.

Jag använde samma ordval som du nämligen "antar" så vet inte riktigt varför du hakar upp dig men iom att jag inte kan se in i framtiden blir det omöjligt för mig att "veta"

Lägg mindre tid här och mer tid med svenskaläraren så kommer det gå bättre för dig, hoppar ur denna diskussion med dig nu😘
Citera
2019-06-03, 10:59
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q-follower
President Trump besöker som bekant Storbritannien i dag.
Q post om just Storbritannien från 27/1 -18:

Rätt tillfälle för Trump att besöka UK, med andra ord. Theresa May är ute, MI6/SIS organisation ses över. Relationerna mellan UK och USA är förmodligen bättre än på mycket länge. Sedan, när UK lämnat EU kan bilateral handel länderna emellan återupprättas igen utan inblandning av EU:s regelverk..

Ändå är det ju Theresa May han ska träffa, och kungahuset som Q skrev skulle sprungit och gömt sig. Därtill planeras protester i (åtminstone) London, Belfast, Manchester och Birmingham mot Trump.
Londons borgmästare haglar förolämpningar över Trump som gör detsamma mot honom, Theresa May och även tidigare Meghan Markle.. Därtill hälsas Trump välkommen med ett fält klippt som en stor kuk och en isbjörn (klimatförändringar) och en bebisballong föreställande honom själv..

Om detta är bättre än på mycket länge så undrar man ju hur illa det sett ut fram till nu...
Senast redigerad av SnakePlisssken 2019-06-03 kl. 11:02.
Citera
2019-06-03, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Vi kan börja med huvudproblemet med din läaförståelse här, har jag sagt att du sagt att trump är en idiot eller ställde jag dig en fråga?

Fötstår fortfarande inte kopplingen till att om jag tror att q-anhänhare har fel om clinton till guantanamo så anser jag att olika saker ska gällla för dom bägge det misslyckas du med att förklara.

Jag använde samma ordval som du nämligen "antar" så vet inte riktigt varför du hakar upp dig men iom att jag inte kan se in i framtiden blir det omöjligt för mig att "veta"

Lägg mindre tid här och mer tid med svenskaläraren så kommer det gå bättre för dig, hoppar ur denna diskussion med dig nu😘

Då kollar vi vad du skrev här. Läs långsamt så ska jag förklara nedan: "Menar du att om HRC säger att hon är oskyldig att hon är idiot då också eller?"

Ser du ordet "också"? Det betyder att du undrar ifall jag även anser att HRC är en idiot precis som Trump (stora bokstäver vid namn förresten, på tal om språkkunskaper). Eftersom jag inte har skrivit att Trump är en idiot kan jag inte OCKSÅ anse att HRC skulle vara det. Jag vet, det är lite svårt med språket ibland, men du kan nog lära dig till slut (du använder även citationstecken fel, men det är lite väl hög nivå för att lära dig korrekt användning känner jag, vi får börja med grunderna)!

Nej då, mina förklaringar har varit väldigt tydliga, men du tycks som sagt ha lite problem med läsförståelsen. Men vi kan testa igen. Citat från dig:
"Trump ska anses oskyldig tiöös han beviserligen är skyödig." (den där svenskläraren du tramsar om hade nog haft ett och annat att säga om den meningen...)
Då undrade jag vad du ansåg, kopplat till detta, om Q-anhängare som tjatar om Clinton och Obama till Guantanamo då de inte bevisats skyldiga till något. Ditt svar då:
"Ja det antar jag med." (här kan du hoppa över ordet "med", återigen bannor från svenskläraren).
Då undrar jag varför du bara antar att du anser det och inte riktigt kan stå för det (återigen, ta reda på vad "antar" betyder).

Men för att försöka tolka dig rätt, vilket inte är helt enkelt med tanke på din bristande förmåga att uttrycka dig:
Clinton och Obama är oskyldiga tills vidare? Och Q-anhängare som kör med sitt "Lock her up!" om Clinton är fel ute? Då tycker vi ju i grunden samma sak!

Men du gör helt rätt i att hoppa av diskussionen innan du gör bort dig ytterligare! Hälsa cidroN!
Senast redigerad av DanielDO 2019-06-03 kl. 12:37.
Citera
2019-06-03, 12:54
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q-follower
https://www.youtube.com/watch?v=U_nmsDfBe04

Robert Mueller hade ett sista framträdande i 10 minuter där han förklarade att Trump inte kunde friskrivas helt från misstankar om felhantering i samband med Rysslandsutredningen. Representant Doug Collins, anser att det var Mueller's mål med presentationen, att skapa fler frågor och att hålla narrativet gående om Trump-Russia-collusion i media. DNC kan därefter ta det vidare till lagförslag i kongressen. Återstår att se om DNC väljer att lägga ett lagförslag till senaten on 'Impeachment'..

Det lär inte komma något innan valet, Nacy Pelosi är så fruktansvärt emot Impechment att hon går emot partiet då hon anser att både väljarna och partiet har fel och vet mindre än henne, så hon kommer att blocka alla officella inlämningar så långt hon kan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in