2019-06-01, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katalina
Deklarationer och något av det här. Har själv svårt att tro att det inte finns graverande galenskaper av brottslig karaktär någonstans. Att kongressen tar reda på vem Donald J Trump egentligen är är helt riktigt av dem. Väljarna bör få informera sig om vem han är så att de kan göra ett följdriktigt beslut hur de vill rösta.

Att Trump har begått något brottsligt håller jag för praktisk sanning, att han skulle vara en hellylle finansman som alltid hållit sig till lagens ramar ter sig alltför osannolikt. Med det sagt tror jag det gäller för samtliga affärsmän i hans situation.

Sedan får man se hur graverande uppgifterna är. Handlar det exempelvis om vissa skattebrott är det naturligtvis problematiskt för honom som person men ingenting som ger för handen att han inte kan fortsätta som president. Skulle det däremot framkomma att han varit ett kugghjul i en penningtvättshärva så har vi en helt annan situation, då är han inte lämplig att fortsätta som president och lär omgående avsättas. Förhoppningsvis med stöd av både D och R.

Att något graverande gömmer sig ter sig sannolikt sett till hur Trump m.fl hanterar situationen, i ljuset av uttalanden från Don jr. ter det sig även t.om sannolikt att det handlar om beroendeställning till Ryssland. Det om något är problematiskt.
Citera
2019-06-01, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Att Trump har begått något brottsligt håller jag för praktisk sanning, att han skulle vara en hellylle finansman som alltid hållit sig till lagens ramar ter sig alltför osannolikt. Med det sagt tror jag det gäller för samtliga affärsmän i hans situation.

Sedan får man se hur graverande uppgifterna är. Handlar det exempelvis om vissa skattebrott är det naturligtvis problematiskt för honom som person men ingenting som ger för handen att han inte kan fortsätta som president. Skulle det däremot framkomma att han varit ett kugghjul i en penningtvättshärva så har vi en helt annan situation, då är han inte lämplig att fortsätta som president och lär omgående avsättas. Förhoppningsvis med stöd av både D och R.

Att något graverande gömmer sig ter sig sannolikt sett till hur Trump m.fl hanterar situationen, i ljuset av uttalanden från Don jr. ter det sig även t.om sannolikt att det handlar om beroendeställning till Ryssland. Det om något är problematiskt.

Det fanns ju den här bankdirektören för Veteranbanken som lånad ut flera miljoner till Manafort trots att han inte var någon veteran. Han skulle få ett flådigt jobb. Trodde han. När han ringde till Pentagon för att fråga varför han inte får de biefings som han ska ha så får han veta att inte alls har något jobb där.

Men det vara Manafort.

Och Trumps advokat John Dowd som ringde till Michael Flynn och försökte påverka vad som skulle ske.

Men det var John Dowd.

Micahel Cohen sa att Trump inte ber om såna saker, han får folk att förstå ändå vad han förväntar sig av dem. Så på så sätt är han klurig. Men någonstans finns det alltid ett misstag. Trump twittrade ju ut i förrgår att ryssarna gjorde att han vann men han hade inte med det att göra. Vid alla de här utredningarna kommer han att twittra och fler misstag begås.
Citera
2019-06-01, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Trump ska anses oskyldig tiöös han beviserligen är skyödig. Sen kan ni snöa in på era 1000 sidospår om ni så vill

Q-anhängare som anser att Clinton och Obama ska till Guantánamo är också helst snett ute då antar jag? Om vi nu ska försöka vara lite topic.
Citera
2019-06-02, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Om du slutar spela efterbliven och läser vad jag skriver så hade du inte ens behöva skriva ditt inlägg.
Trump vill att Mueller ska vittna så att republikanerna skall få ställa sina frågor till Mueller. Bl.a. "Hur kunde du fortsätta en utredning som var baserad på den falska och overifierade Steele dossiern?"

Eftersom du åtminstone är som ett barn ska förklara för dig på lätt svenska. Utredningen startade inte på grund av Steele dossiern.

Hannity och Trump ljuger. Barr ljuger.

Klart så? Förstod du?
Citera
2019-06-02, 14:58
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Eftersom du åtminstone är som ett barn ska förklara för dig på lätt svenska. Utredningen startade inte på grund av Steele dossiern.

Klart så? Förstod du?

Förutom Steele dossier vad hade dom mera??
Du menar iscensatta möten med "forreign sources"
som mötet mellan PapaD och Mifsud
Citera
2019-06-02, 17:13
Moderator
OT raderat, åter till ämnet nu.

/Moderator
Citera
2019-06-02, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDO
Q-anhängare som anser att Clinton och Obama ska till Guantánamo är också helst snett ute då antar jag? Om vi nu ska försöka vara lite topic.

Ja det antar jag med. Men vet inte riktigt vad du försöker jämföra här. Menar du att om HRC säger att hon är oskyldig att hon är idiot då också eller?
Citera
2019-06-02, 17:35
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ja det antar jag med. Men vet inte riktigt vad du försöker jämföra här. Menar du att om HRC säger att hon är oskyldig att hon är idiot då också eller?

Om hon säger att hon är oskyldig eftersom ingen hittat bevis mot henne, ja då är hon givetvis också en idiot.

Om hon säger att hon är oskyldig eftersom hon inte har begått något brott, ja då är hon väl bara normal..
Citera
2019-06-02, 18:01
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:

Klart så? Förstod du?
Det var visst Steele dossiern som låg till grund till varför utredningen av Trump kunde starta. Vad skulle det annars varit?

Till och med fake news CNN har rapporterat om det. Du förnekar något som är allmänt känt.
https://www.youtube.com/watch?v=EBy_QOnF_CI
Senast redigerad av Pressombudsmannen 2019-06-02 kl. 18:10.
Citera
2019-06-02, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Det var visst Steele dossiern som låg till grund till varför utredningen av Trump kunde starta. Vad skulle det annars varit?

Till och med fake news CNN har rapporterat om det. Du förnekar något som är allmänt känt.
https://www.youtube.com/watch?v=EBy_QOnF_CI

Comey sparkades.
Citera
2019-06-02, 19:20
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Comey sparkades.
Ja men FBI-utredningen av Trump startades ju under Comey innan han sparkades.

Comey now has confirmed what Republican lawmakers like Rep. Devin Nunes (R-Calif.), Sen. Charles Grassley (R-Iowa), Rep. Mark Meadows (R-N.C.) and Rep. Jim Jordan (R-Ohio) have warned about for months – that the FBI used an unverified dossier, paid for by presidential candidate Hillary Clinton and the Democratic Party as political opposition research, to justify spying on the duly nominated GOP candidate for president just weeks before Election Day.
https://thehill.com/opinion/white-house/420408-comeys-confession-dossier-not-verified-before-or-after-fisa-warrant
Citera
2019-06-02, 19:40
Medlem
Citat:

Du antar det? Men du är alltså inte säker. Varför är du inte säker på att samma sak ska gälla för Clinton och Obama som för Trump?

Och vad menar du med ”Menar du att om HRC säger att hon är oskyldig att hon är idiot då också eller?”? Vem har jag menat är idiot tidigare menar du? Läsförståelsen som spökar igen?

Vad anser du om Q-anhängarna som kör med sitt ”Lock her up” om Clinton? Hon har väl inte bevisats skyldig till något och bör betraktas som oskyldig?
Senast redigerad av DanielDO 2019-06-02 kl. 20:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in