2019-06-03, 04:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
Mötet jag refererar till är det av IISS anordnade Shangri-

2. Hur vi kan stoppa de Kinesiska, aggressiva - expansionistiska och olagliga intentionerna i Sydkinesiska sjön, samt hoten, från Kina, att med krig slå ner ALLA försök, att bistå Formosa/Taiwan i sin rättmätiga och självklara autonomitet.

Vilka krig har Kineser startat de senaste tusen åren?
Citera
2019-06-03, 08:31
Medlem
[quote=svensk0kina|67752731]Vilka krig har Kineser startat de senaste tusen åren?[/QUOTE

Var har jag anklagat Kina för att ha startat krig?
Citera
2019-06-03, 13:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kumabjorn
Och där dök han upp som gubben i lådan. Kan det vara något slags försök till desinformationskampanj. Få sydkoreanska media att framstå som "Fake News"?
Eller så är media helt enkelt för benägna att tro vilka rykten som helst om Nordkorea. Det är ju inte första gången sådant här händer.
Citera
2019-06-03, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Eller så är media helt enkelt för benägna att tro vilka rykten som helst om Nordkorea. Det är ju inte första gången sådant här händer.
I de flesta fall är det i Sydkoreansk press den typen av spekulationer startar och andra hänger naturligtvis på.

För ovanlighetens skull länkar jag en svensk sida i ämnet

Nordkoreas USA-förhandlare ska ha bestraffats – åter i offentligheten med Kim Jong-Un https://www.svt.se/nyheter/utrikes/nordkoreas-usa-forhandlare-ska-ha-bestraffats-ater-i-offentligheten-med-kim-jong-un
Citera
2019-06-03, 21:43
Medlem
Tydligen brukar nordkoreanska diplomater "försvinna" ibland och bli dödförklarade i våra fake news medier för att sedan återuppstå i god hälsa. De har kanske varit på semester.

Saxat från danska TV2.

Det er dog ikke sikkert, at det forholder sig sådan. For ifølge en tidligere CIA-analytiker, er det sket før, at nordkoreanske diplomater er forsvundet og senere dukket op igen i god behold.

Det er for eksempel sket i 2010, 2014, endnu en gang i 2014 og igen i 2015.

http://nyheder.tv2.dk/2019-06-03-radikale-krav-til-s-kim-jong-uns-forsvundne-raadgivere-saaret-dansk-dreng-i-syrien?cid=_s oco%3Atw%3A4%3Anews%3A%3A%3A
Citera
2019-06-04, 02:32
Medlem
Kumabjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen

Benägna att tro..., möjligt att det kan vara en bidragande orsak, men jag misstänker att det mer handlar om en sammanblandning av anti-nord media i Sydkorea i sammanblandning med svårigheten att få några som helst verifikationer från Pyongyang. Kanske är det en taktik i samarbete med Sydkoreansk underrättelsetjänst att försöka röka ut sanningen genom att via medierapporter provocera NK till att skambelägga dem med "Fake News" så att de på det sättet kan fastslå vad som skett respektive inte skett. Men det är naturligtvis en renodlad spekulation från min sida.
Citera
2019-06-04, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kumabjorn
Benägna att tro..., möjligt att det kan vara en bidragande orsak, men jag misstänker att det mer handlar om en sammanblandning av anti-nord media i Sydkorea i sammanblandning med svårigheten att få några som helst verifikationer från Pyongyang. Kanske är det en taktik i samarbete med Sydkoreansk underrättelsetjänst att försöka röka ut sanningen genom att via medierapporter provocera NK till att skambelägga dem med "Fake News" så att de på det sättet kan fastslå vad som skett respektive inte skett. Men det är naturligtvis en renodlad spekulation från min sida.

Din teori är inte alls osannolik.

Vad den Nordkoreanska regimen är kapabel till och hur sluten/obefintlig alternativt opålitlig, all info och media är, som kommer därifrån vet vi ju sedan länge.

Provokationer och överdriven - förvrängd information, om i grunden substaniellt korrekta fakta, eller rent ”Planterade” falsarier, är sedan många år norm emellan Nord och Sydkorea. Allt i syfte att provocera, vilseleda, manipulera och mentalt påverka beslutsfattare och försvåra deras arbete/analyser.

Att Sydkoreansk/US Psyops och Info/Presstjänster numera jobbar samfällt - hand i hand, och några explicita regler för denna verksamhet inte finns, så skall vi inte förvånas över någonting. Det gäller bara att ha så god kunskap som möjligt, om vem som är avsändare och vilka kanaler man har preferens för.

I detta fall med ALLA berörda i delegationen, avrättade - deporterade - degraderade eller ej, kan vi med största sannolikhet förutsätta att de som officiellt visats upp för media, levande, är i ”Förvar” och under fullständig 24/7 kontroll, berövade alla tidigare mandat och uppgifter, samt utsatta för grava ”Uppsträckningsövningar” och ”Mental korrigeringsterapi.
Citera
2019-06-04, 11:11
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Tydligen brukar nordkoreanska diplomater "försvinna" ibland och bli dödförklarade i våra fake news medier för att sedan återuppstå i god hälsa. De har kanske varit på semester.

Saxat från danska TV2.

Det er dog ikke sikkert, at det forholder sig sådan. For ifølge en tidligere CIA-analytiker, er det sket før, at nordkoreanske diplomater er forsvundet og senere dukket op igen i god behold.

Det er for eksempel sket i 2010, 2014, endnu en gang i 2014 og igen i 2015.

http://nyheder.tv2.dk/2019-06-03-radikale-krav-til-s-kim-jong-uns-forsvundne-raadgivere-saaret-dansk-dreng-i-syrien?cid=_s oco%3Atw%3A4%3Anews%3A%3A%3A

Den försvunne generalen är alltså tillbaka, men den enligt uppgift avrättade har väl inte återuppstått?
Eller?
Citera
2019-06-04, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Den försvunne generalen är alltså tillbaka, men den enligt uppgift avrättade har väl inte återuppstått?
Eller?

Är det Kim Hyok Chol Du menar?
Citera
2019-06-04, 18:42
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
Är det Kim Hyok Chol Du menar?

Ja, och jag ser nu att CNN meddelat att även han är vid liv. Hoppas det stämmer.
Citera
2019-06-04, 20:46
Medlem
Citat:
Ja, och jag ser nu att CNN meddelat att även han är vid liv. Hoppas det stämmer.

Jepp.

Utgå dock ifrån, att han och de övriga berörda, hålls i mycket strama tyglar nu.
Citera
2019-06-05, 21:51
Medlem
Citat:
Eller?

Ge dig till tåls. Nordkorea verkar ha fler jesusar än Judeen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in