2019-01-06, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svensk0kina
1, Manniskor vill fa kontakt med sina anhoriga
2. Manniskor vill INTE storta en diktaturregim. Det ar hollywood eller fransk romantik. Dom flesta manniskor (aven jag) vill skapa en trygg rymd for min familj och nara vanner. Att se mina dottrar vaxa upp i ekonomisk trygghet. Som Mencius sa: skapa ekonomisk trygghet for dina medborgare. Det viktigaste i ditt land ar din invanare, senare jorden, och minst av allt ledaren"
Å jo, visst vill människor störta diktaturregimer. Se bara på på östblocket från 1956 och framåt. Då fanns det väldigt mycket vilja och jag tror inte att den är mindre hos de upplysta i Nordkorea
Citera
2019-01-06, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
Du framstår alltmer som en reinkarnerad Ver 2.0 av SS-Secundus Silent, en av trådens mest extrema och fanatiska propagandister för den kriminella regimen i Nordkorea. Dock verkar SS vara framliden, i vart fall insomnad på detta forum.

Är Du fullblodig "Juchefantast" och "Hard-Core" fan av Nordkorea?
Eller bara gammal revolutionär nostalgiker/vänsterromantiker?

Han sluggade också ur sig mytomanianklagelser, titt som tätt...... Dock måste jag göra Dig besviken,
den provokationen går jag inte på, någon redogörelse över mitt CV får Du inte i denna tråd.

Du har däremot helt rätt på en punkt, jag har arbetat MOT den Nordkoreanska administrationen och dess illegala verksamheter, i många år, vilket jag trodde framgått med all önskvärd tydlighet.

Att jobba MED, den Nordkoreanska regimen är svårt, för de flesta, och alldeles oavsett om det gäller affärer - bistånd eller annan verksamhet. Deras track-record är alldeles för befläckat av opålitlighet och bedrägerier, det beteendet fortsätter tyvärr.

Min avsky för regimen har bara ökat, år efter år.

Den s k Geologen jag träffat, tar jag inget ansvar för, lika lite som jag gör det för de Kinesiska eller andra Internationella "Sakkunninga", som delar uppfattningen att det är riskfyllt att fortsätta provsprängningar i berget. Jag saknar som sagt kunskap för att döma ut en sakkunnig i frågan, och upplysningsvis, så var han VÄL medveten om Paektusans speciella läge och förutsättningar.

Man bör nog dessutom ha respekt för den anomali som verkar vara ett faktum, långt ner i manteln, och många är forskarna som de facto är det.

Vad gäller FRA och andra liknande organisationer och anläggningar i världen, har jag bara en fråga, är Du de facto insatt i hur dessa arbetar - samarbetar, avseende informationsinhämtning och var de är belägna, eller gissar Du bara?

For omkring ett ar sen postade du artiklar om kopplingar mellan alt reich och NK. Min uppfattning ar att hardcore alt right gillar NK (rasens renhet). Vad har hant under senaste aret. Tack
Citera
2019-01-06, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Å jo, visst vill människor störta diktaturregimer. Se bara på på östblocket från 1956 och framåt. Då fanns det väldigt mycket vilja och jag tror inte att den är mindre hos de upplysta i Nordkorea

Du kan inte gemfora Osttyskland med NK! Osttyskland var ockuperad av Ryssen i 35 ar. NK har varit ockuperad i 110 ar!.

Manga Osttyskar kunde besoka sina familjer i vast, det fanns punk rockare i DDR och Polen under 80 talet. . Jag sjalv var pa en brottar turne tidigt 80 tal dar vi brottade i DDR och senare i Italien. En av mina kompisar hade glomt sitt pass, men det var inget storre problem for honom att aka in i DDR.

Jag var oxa romantiker nar jag var 20, gillade att jaga nazzar i November under kalle dussin. De var studenter i Ost som protestade. Men de flesta aldre anpassade sig, det var forst 88 eller 89 som det blev massrevolt.
Citera
2019-01-06, 21:27
Medlem
Citat:
Du kan inte gemfora Osttyskland med NK! Osttyskland var ockuperad av Ryssen i 35 ar. NK har varit ockuperad i 110 ar!.

Manga Osttyskar kunde besoka sina familjer i vast, det fanns punk rockare i DDR och Polen under 80 talet. . Jag sjalv var pa en brottar turne tidigt 80 tal dar vi brottade i DDR och senare i Italien. En av mina kompisar hade glomt sitt pass, men det var inget storre problem for honom att aka in i DDR.

Jag var oxa romantiker nar jag var 20, gillade att jaga nazzar i November under kalle dussin. De var studenter i Ost som protestade. Men de flesta aldre anpassade sig, det var forst 88 eller 89 som det blev massrevolt.
Det där var väl inget svar på mitt inlägg?
Du skriver ”Manniskor vill INTE storta en diktaturregim. Det ar hollywood eller fransk romantik”, och jag hänvisar till människors önskan om att störta diktaturer som i Ungern 1956 eller Tjeckoslovakien 1968.
Då ville människorna störta diktaturregimen på riktigt, det var knappast någon ”fransk romantik”
Det har knappast något att göra med DDR? Hur kom du in på det?
Många i Nordkorea önskar nog detsamma som vad man önskade vid de tillfällena
Citera
2019-01-06, 23:07
Medlem
Som tidigare utlovat, delger jag här forumet genom en länk, det senaste materialet ur STASIS arkiv avseende DDR:s och Nordkoreas relationer, genom åren.

Mycket avslöjande dokument kring det djupa och intima samarbetet mellan de båda Stalinistiska kamraterna DDR - Nordkorea.

Tyvärr, för DDR:s del, visade Nordkorea sig, som vanligt, fullständigt hänsynslösa och utnyttjande samt illojala, även mot en "Kamratnation".

Dessvärre är Nordkoreas moral och fullständiga hänsynslöshet densamma idag.

www.bpb.de/geschichte/deutsche-geschichte/stasi/270769/stasi-und-nordkorea

Det kommer konstant nytt material ur STASIS arkiv, mycket kommer att tillkomma, som ytterligare flagrant avslöjar, hur relationerna, även men andra "Kamratnationer" än DDR, såg ut, och hur bedrägliga och utnyttjande Kim I och Kim II var,
mot alla.

Kim III är inget undantag, trots att vi skriver 2018 idag, och att han försöker dupera hela omvärlden om motsatsen.
Citera
2019-01-07, 00:10
Medlem
Citat:
For omkring ett ar sen postade du artiklar om kopplingar mellan alt reich och NK. Min uppfattning ar att hardcore alt right gillar NK (rasens renhet). Vad har hant under senaste aret. Tack

Om Du menar att Kim´s genom åren "Bruna vänner", blir allt fler, och att vissa av de "Neonazistiska" grupperingarna, vilka finner stora likheter, ideologiskt, i Nordkoreas statsideologi, och fortfarande, vid vissa "Juche" och Nordkoreanska vänskapsföreningars möten i framförallt Tyskland, umgås och "Odlar" gemensamma intressen såsom "Den rena rasens bevarande utan uppblandning" efter den Koreanska modellen eller AH:s, så är svaret ja.

Man helgar gemensamt, även Nordkoreas ständige statsöverhuvud Kim il Sung, likt AH:s kult, enligt mottot, "Ein Volk, ein Führer" - "Ett folk en ledare".

"Visa mig Dina vänner, och jag skall säga Dig vem Du är"
Citera
2019-01-07, 01:55
Medlem
Kumabjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paponim
Jo jag tackar, jag! Rena rappakaljan... Den där sofistikerade teknologin dom använder, kan det månne vara en vanlig tullare? För det är väl inte så att dom utvecklat något som kan avgöra om man har sin utländska mobil uppkopplad mot utländskt nät inne i landet?

Nu är jag långt ifrån någon expert på mobiltelefoner, eller 4G. men så mycket vet jag att varje mobil har en egen identifieringskod som inte är kopplad till SIM kortet utan till luren direkt, IEEI tror jag det ena kallas och något som heter ESN. Alla som skaffat mobil vet att de skall aktiveras, om nordkoreanerna då även aktiverar genom ett godkännande av dessa två koder som de själva kontrollerar kan ju telefoner som inte återfinns i deras tabeller automatiskt blockeras av basstationerna väl? Roaming är ju inte direkt något de känner behov av att erbjuda och det är väl för övrig enbart i Pyeongyang och möjligen Kaesong de erbjuder detta? Att således blockera masterna längs Yalufloden mot kinesiska lurar borde inte vara något svårlöst tekniskt problem. en jag kanske inbillar mig?
Citera
2019-01-07, 05:12
Medlem
Nordkorea har irriterat och attackerat GPS systemen i framförallt Sydkorea i många år.
Sydkorea har blivit nödgade att investera stora summor i utvecklandet av eLoran systemet,
som beräknas vara helt utbyggt vid slutet av 2019.

Varningarna till den kriminella regimen i Pyongyang har genom åren varit många.

ICAO är en av organisationerna som har varnat Nordkorea för att fortsätta störa GPS systemen framförallt i Sydkorea.

Med bland annat Rysk hjälp, förvärvade Nordkorea redan 2009-10 utrustning och teknik för att störa GPS anläggningar.

För den som vill fördjupa sig bifogar jag några länkar:

https://www.govexec.com/media/gbc/docs/pdfs_edit/061813bb2.pdf

https://rntfnd.org/2016/06/27/icao-to-warn-north-korea-on-jamming-nknews-org/
https://rntfnd.org/2016/10/12/pyongyangs-gps-disruptions-affect-over-2100-planes-since-2010-korea-herald/
Citera
2019-01-07, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kumabjorn
Nu är jag långt ifrån någon expert på mobiltelefoner, eller 4G. men så mycket vet jag att varje mobil har en egen identifieringskod som inte är kopplad till SIM kortet utan till luren direkt, IEEI tror jag det ena kallas och något som heter ESN. Alla som skaffat mobil vet att de skall aktiveras, om nordkoreanerna då även aktiverar genom ett godkännande av dessa två koder som de själva kontrollerar kan ju telefoner som inte återfinns i deras tabeller automatiskt blockeras av basstationerna väl? Roaming är ju inte direkt något de känner behov av att erbjuda och det är väl för övrig enbart i Pyeongyang och möjligen Kaesong de erbjuder detta? Att således blockera masterna längs Yalufloden mot kinesiska lurar borde inte vara något svårlöst tekniskt problem. en jag kanske inbillar mig?

All kraftfull ”jamming” sker genom att störa sändarfrekvenser.
Här kan man läsa om NKs mobiltelefonnät och i rapporten kan man bl.a läsa

The government operates powerful jammers in the border area to block the use of illegal Chinese cell phones, which also disrupts phone calls made on the Koryolink network.

https://38north.org/wp-content/uploads/2014/03/Kim-Yonho-Cell-Phones-in-North-Korea.pdf

En stilla undran:
Varför förnekar Nordkoreaanhängare kategoriskt förekomsten av störsändare?
Citera
2019-01-07, 12:21
Medlem
Kumabjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
All kraftfull ”jamming” sker genom att störa sändarfrekvenser.
Här kan man läsa om NKs mobiltelefonnät och i rapporten kan man bl.a läsa

The government operates powerful jammers in the border area to block the use of illegal Chinese cell phones, which also disrupts phone calls made on the Koryolink network.

https://38north.org/wp-content/uploads/2014/03/Kim-Yonho-Cell-Phones-in-North-Korea.pdf

En stilla undran:
Varför förnekar Nordkoreaanhängare kategoriskt förekomsten av störsändare?

Och det måste väl vara mer energikrävande att störs än att enbart sända normalt? Och energiöverskott råder ju inte precis i NK.

Men när det gäller att stoppa kinesiska telefoner att nyttjas på Koryolink (som därmed inte går att spåra) borde väl vara enkelt, ungefär i enlighet med min tidigare beskrivning?
Citera
2019-01-07, 12:45
Medlem
Paponims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kumabjorn
Meningen är ju att man ska ha en kinesisk mobil och sitta nära floden på den nordkoreanska sidan och koppla upp sig mot kinesiska master. Sedan finns det förstås ett antal mobiler på den kinesiska sidan också som pratar med samma master. Inte helt lätt att skilja åt för tredje part.

Man ska också komma ihåg att alla utländska mobiler kopplar upp sig mot det nordkoreanska nätet även om det inte går att roama. Tänk möjlighet till nödsamtal och då identifierar sig mobilen förstås och berättar när den hoppar mellan master och så. Så slå aldrig på den annat än när den ska användas om du vill hålla den hemlig!

När man åker in i landet kan man tänka sig att alla mobiler registreras genom att man inne i en bur låter den koppla upp sig mot en speciell "registreringsbasstation". (Kan man stänga av flightmode och sedan sätta på det igen utan att det märks???) Jag har kollat lite hur det går till i tullen och märkligt nog samlar man vanligen in alla mobiler utan att hålla koll på vems det är genom att t ex ha den ihop med passet. Alltså har man knappast någon sådan tänkt "registreringsbasstation". Verkar mest vara en formsak. Jag har dock blivit ombedd att låsa upp den vid passering av "inrikestullen" mot Rason för att dom ville kolla bilder lite snabbt.

Ett annat alternativ är att sitta med en nordkoreansk mobil nere vid floden på den kinesiska sidan. Så länge den inte är "svartlistad" ett nog så bra alternativ för då kan man ju prata med vem som helst, var som helst i Nordkorea.

I GSM-systemet mäter mobilen (och även masten) avståndet till alla master den kan höra med en upplösning på 1km. Det behövs eftersom upp till 6 mobiler kan prata med samma mast på samma frekvens genom att signalerna skickas som korta pulser omlott. Man måste då kompensera för radiovågornas utbredningshastighet (ljushastigheten) för att det inte ska krocka i tid. Det här kan också användas för positionering men kom ihåg att GHz-vågor studsar alldeles hopplöst så den väg vågen tar kan vara väsentligt längre än fågelvägen. M a o väldigt dålig precision men som kan förbättras om man har många små basstationer med kort räckvidd (några 100 meter).
Citera
2019-01-07, 14:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
Nordkorea har irriterat och attackerat GPS systemen i framförallt Sydkorea i många år.
Sydkorea har blivit nödgade att investera stora summor i utvecklandet av eLoran systemet,
som beräknas vara helt utbyggt vid slutet av 2019.

Varningarna till den kriminella regimen i Pyongyang har genom åren varit många.

ICAO är en av organisationerna som har varnat Nordkorea för att fortsätta störa GPS systemen framförallt i Sydkorea.

Med bland annat Rysk hjälp, förvärvade Nordkorea redan 2009-10 utrustning och teknik för att störa GPS anläggningar.

För den som vill fördjupa sig bifogar jag några länkar:

https://www.govexec.com/media/gbc/docs/pdfs_edit/061813bb2.pdf

https://rntfnd.org/2016/06/27/icao-to-warn-north-korea-on-jamming-nknews-org/
https://rntfnd.org/2016/10/12/pyongyangs-gps-disruptions-affect-over-2100-planes-since-2010-korea-herald/

Och ändå fortsätter Sydkoreas president att vurma för kommunistlandet i norr. Det hela luktar mysko.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in