Citat:
Ursprungligen postat av
FalconAlkoholfri
Aftonbladet och Expressen har som syfte idag att vilseleda de idioter som fortfarande läser dessa "nyhets"sidor. Därför skrivs inget där.
Att detta har kunnat ske visar på samhällets misslyckande. Vi har en socialtjänst här i landet för att skydda de som inte kan skydda sig själva, svaga och kanske särskilt barnen. Uppenbarligen har detta inte fungerat, och det under väldigt lång tid.
Jag skulle inte bli förvånad om det finns fler sådana här familjer i landet, där barn utsätts för vanvård, men där socialtjänsten lägger fokus på ekonomiska migranter sk asylsökare istället för svenska barn och unga.
Jag kan relatera lite till det här faktiskt. Jag är autistisk, och när jag senast gick i skola fick jag prata med kuratorn. Min story snöade in lite på det här med att leva utanför samhället, och när kuratorn hörde min berättelse berättade han för mig om en annan familj dit jag förstod att han av någon anledning varit på besök, och där blivit förvånad att det fanns en autistisk son. Sonen fanns inte i några register någonstans.
Jag funderade på samma sak då. Om han aldrig funnits i några register på något sätt, eller om han avregistrerats som i det här fallet. Det lutar väl åt det senare, och jag undrade även då hur det kan va möjligt.
Så det här händer nog lite då och då i Sverige om man inte gör så mycket ljud ifrån sig, och skolplikten som tidigare påpekats tas inte på allvar.