2019-06-02, 11:13
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Artikeln handlade väl inte om sugardejting?
Det handlar om den självklara hållningen feminismen tar mot sugardating.
Läs de vill begränsa dig från att göra dina egna val att leva som du vill för "systerskapet".
De vill inte att du gör något för att det finns män som vill ha det så. De vill ha makten att skärma av män från all tillgång till fitta i tron att de blir starkare av det.
Citera
2019-06-02, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
De blir skittråkiga när de inser att bokens insida inte var så bra. Därför du gått från Elitserien till Allsvenskan nu kanske?

De blir skittråkiga och ofta killar med så säger inte alltid vi är bättre heller för vi är sjukt duktiga att ta varandra för givna i jantesverige. Sen är jag asdålig på klassisk sport så metaforen Elitserien och allsvenskan gick mig över huvudet, haha.

Personligen vill jag vara tillsammans med en glad levande tjej och rolig personlighet. Den man blir kär i. Men vill ju även någon som håller sig vacker (tills vi åldras ihop och blir gråa och fula oavsett). Kanske är jag men jag blir inte kåt i en personlighet. Av samma anledning jag inte attraheras av en överviktig person. Men kan gilla personen för dens insida. Men jag behöver iallafall båda bitarna annars kan jag vara utan :P
Senast redigerad av delldimwit 2019-06-02 kl. 11:20.
Citera
2019-06-02, 11:20
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Feminism --> Jämställdhet och diskriminering
/Moderator
Citera
2019-06-02, 11:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Fy fan vad less jag är egentligen på bida sidor. Är det bara sex, knulla och utseende i folks hjärnor idag. Det finns väl så mycket annat i livet än detta?
Personligen skulle jag inte kunna tänka mig att bli tillsammans med en kvinna som är mycket yngre än mig och det är för att jag sätter annat före sex när det kommer till relation. Hur ska jag kunna bli lycklig mentalt med någon som egentligen är någon helt annanstans. Jag blir heller inte lycklig enbart av bra sex. Nä gott folk, njut av annat i livet. Sex må vara en del av livet, men det finns så mycket mer. Ta för er innan det är för sent

Jag håller med dig.

Folk (män) har blivit så satans pryda, pratar om att de vill ha rena kvinnor, hon ska vara oskuld, inte bete sig si och så, inte se ut si och så.

Som att njuta av livet, eller ens leva livet har blivit något slags tabu för dessa människor. Nutida puritaner. Vilket hade varit helt ok att vara om man inte samtidigt velat klistra på andra sin sedlighetsiver.
Citera
2019-06-02, 11:28
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmy.Ha
Tror du verkligen att det hade blivit rubriker om hur modig en 25-30 årig kvinna är som är tillsammans med en 16 årig kille? Det tror inte jag.

Nej poängen är att kvinnor som gör saker som bryter normen ofta verkas tas positivt till skillnad mot när män gör det. Även om dom gör samma sak.
Citera
2019-06-02, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Kompensationsfaktorn ska inte glömmas.

God ekonomi är sexigt.
Bjuda på krogen o få åka med på resor en annan.
BMW en markör.

Behövs inte så mycket för att få en ung o pigg liten sängvärmare.

På 80-talet hade jag en bekant i 25 års ålder som tyckte 18-åringar var bäst. ”Då vet de hur det går till men ställer inga krav”

Ledsen Sam men det är patetiskt och inte sexigt.

Inser man inte direkt att män inte blir vackrare med åren kan man med fördel ta del av Jennys personprofil analys av äldre män och framförallt deras yttre och utseende.

Däremot är det väldigt "sexigt" när en mogen sexuellt erfaren kvinna med en allt mer tilltagande sexdrift låter sina inre djuriska lustar bli tillfredställda av den enorma åtrå och köttsliga lust många yngre män går och bär på.

I en tävling mellan en trött BMW gubbe som bjuder på middag och med nöd och näppe orkar genomföra ett knull innan han somnar och en mogen kvinna i samma ålder som blir påsatt så det stänker i fittan av en yngre man och trånar och gnyr efter mer och mer för varje gång och kräver att akten aldrig ska ta slut är det ganska enkelt att utse en vinnare.
Citera
2019-06-02, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Fy fan vad less jag är egentligen på bida sidor. Är det bara sex, knulla och utseende i folks hjärnor idag. Det finns väl så mycket annat i livet än detta?
Personligen skulle jag inte kunna tänka mig att bli tillsammans med en kvinna som är mycket yngre än mig och det är för att jag sätter annat före sex när det kommer till relation. Hur ska jag kunna bli lycklig mentalt med någon som egentligen är någon helt annanstans. Jag blir heller inte lycklig enbart av bra sex. Nä gott folk, njut av annat i livet. Sex må vara en del av livet, men det finns så mycket mer. Ta för er innan det är för sent

Nu kanske du/ni börjar förstå varför religioner uppstod en gång i tiden? För att kulturellt likrikta och reglera vårt leverne så att stabila samhällen kunde uppstå med tydliga riktlinjer om vad som är tillåtet och inte. En-till-en-principen är helt satt ur spel och kvinnor bildar nu harem via dejtingsidor där ett mindre antal män i toppskiktet, säg 10-20%, delar på säg åtminstone 60-70% av alla kvinnor. Det knullas en jävla massa, kvinnor knullar runt som aldrig förr, men inga barn blir gjorda. Knulla får de, svårare med förhållanden vilket är det kvinnor klagar mest över. Alla tjejer söker ”seriöst”, men de vill ha en kille i toppskiktet vilket de kan glömma med tanke på en oändlig källa till knull. Varför skulle man gå in i ett förhållande som kille om man har det guldläget? Över 100 aborter utförs dagligen i Sverige. Sjukt, jag vet. Och helt meningslöst. Oundvikligen uppstår en frustration hos övriga män och alla fattar att det är ohållbart. Detta är vad liberalism leder till. Intressant att spekulera över om det är såhär vi lever i naturligt tillstånd eller ej, att kvinnor väljer ett fåtal män och lever i harem med dessa och stöter bort de övriga. Jag skulle som kompetent jägare och samlare som ratad dra därifrån och söka lyckan på egen hand. Varför bidra till överlevnad för en konkurrent och hans avkomma utan att själv få något tillbaka? Jävligt intressant kring relationsdynamik i naturligt tillstånd och mer artificiellt (typ religion som kultur).
Citera
2019-06-02, 11:35
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny

Inser man inte direkt att män inte blir vackrare med åren kan man med fördel ta del av Jennys personprofil analys av äldre män och framförallt deras yttre och utseende.

Däremot är det väldigt "sexigt" när en mogen sexuellt erfaren kvinna med en allt mer tilltagande sexdrift låter sina inre djuriska lustar bli tillfredställda av den enorma åtrå och köttsliga lust många yngre män går och bär på.

I en tävling mellan en trött BMW gubbe som bjuder på middag och med nöd och näppe orkar genomföra ett knull innan han somnar och en mogen kvinna i samma ålder som blir påsatt så det stänker i fittan av en yngre man och trånar och gnyr efter mer och mer för varje gång och kräver att akten aldrig ska ta slut är det ganska enkelt att utse en vinnare.

Låt var o en bli salig på sitt sätt.
Citera
2019-06-02, 11:40
Medlem
Citat:

Som att njuta av livet, eller ens leva livet har blivit något slags tabu för dessa människor. Nutida puritaner. Vilket hade varit helt ok att vara om man inte samtidigt velat klistra på andra sin sedlighetsiver.

Det är mest misslyckade akademiker som håller på med sånt där, förmodligen för att dom själva bara har legat med 2,5 partners och den dom är gifta med är resultatet av ett resonemangsäktenskap som inte ens på bröloppsnatten innehöll någon form av åtrå eller sexuell lust.

Möts man bara av huvudvärk och torr-slida-problematik så fort sänglampan släcks är det klart att det bygger upp inre frustration och ångestproblematik som det ligger nära till hands att ge utlopp för om man får tag på någon som har haft sex med fler än 3,7 partners.
Citera
2019-06-02, 11:41
Medlem
Citat:

Det har du rätt i. Men det är fortfarande inte sexigt
Citera
2019-06-02, 11:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny

Citat:

Hahaha ett stort jävla AMEN på det!
Citera
2019-06-02, 11:48
Avslutad
Citat:
Jag håller med dig.

Folk (män) har blivit så satans pryda, pratar om att de vill ha rena kvinnor, hon ska vara oskuld, inte bete sig si och så, inte se ut si och så.

Fast du måste ju begripa att det för män inte är så kul att dejta en kvinna som har legat med halva lokalen? Det handlar inte om att vara pryd, torka dina tårar och bete dig som folk så hittar även du en man som står ut med dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in