Citat:
Ursprungligen postat av
Lanzal
Hur gammal är du? Jag tyckte kanske lite samma när jag var yngre men nu skulle jag undra varför min vän vill ha en så ung tjej, det vore superobehagligt.
Det är inte väsentligt, jag vill bara höra _varför_ du tycker som du gör? Kan du på ett bra sätt förklara hur du resonerar..
Hur jag än vrider och vänder på det så ser jag inte hur det hade varit bättre för båda iblandade om en stadig och säker 25+ man väljer att stadga sig med en kvinna som är 15+, mentalt är kvinnan kvar i den åldern resten av livet, allt annat är erfarenheter..
Women are . . . big children all their life--a kind of intermediary stage between the child and the full-grown man.
- Arthur Schopenhauer.
"The relation of male to female is by nature a relation of superior to inferior and ruler to ruled."
- Plato.
"Women and men have the same nature in respect to the guardianship of the state, save insofar as the one is weaker and the other is stronger."
- Aristoteles.
Män leder, kvinnor följer. Det är väl ändå än mer logiskt att Män i 25+ åldern kan leda en kvinna betydligt bättre än en i samma ålder som den unga kvinnan?