2019-06-02, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potomac
Halli-hallå, Det finns alltså fortfarande tankar på att vi skulle fått larm? Ni tänker inte kanske om ifall någon eller flera av oss skulle känt oss hotade så till den milda grad att vi fått larm av polisen, skulle det då inte finns någon anmälan som ni tramsare eller journalister skulle ha snappat upp? Nu är jag ju inte jurist, men det skulle väl då bli ett helt separat fall och inte skyddas av sekretessen i mordutredningen?

Å så lägligt att en av HD arbetskamrater dök upp och dementerade.
Tack det var intressant.
Citera
2019-06-02, 00:42
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Menar du att de som var runt SD tyckte det var helt ok att han bedrog sin fru?
Tyckte de också att knoggnuggningen och andra trakasserier var ok?

Tydligen.

Citat:
Du som påstår det kan väl förklara varför.

Du har ju följt tråden sedan första början
så du borde veta att det inte är jag som påstår det
utan att det är uppgifter från tråden.

Citat:
Det visar att SD inte drog sig för att vara otrogen mot och ljuga för sin fru och också ljuga för sina barn.
Dessutom ska han skickat förslag om sexuella aktiviteter till andra grannfruar.
Var alla runt honom ok med det?

Tydligen.

Citat:
Är de kvar runt honom?
Bryr de sig inte om det skulle visa sig att han är mördaren?
Fortfarande ok?

Jag har aldrig försvarat SD så jag vet inte
varför du skriver det här till mig.
Citera
2019-06-02, 02:32
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Halli-hallå, Det finns alltså fortfarande tankar på att vi skulle fått larm? Ni tänker inte kanske om ifall någon eller flera av oss skulle känt oss hotade så till den milda grad att vi fått larm av polisen, skulle det då inte finns någon anmälan som ni tramsare eller journalister skulle ha snappat upp? Nu är jag ju inte jurist, men det skulle väl då bli ett helt separat fall och inte skyddas av sekretessen i mordutredningen?

Har SD kontaktat någon av er på jobbet?
Citera
2019-06-02, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
[/b]

[/b]

Nu säger du att spånar men i inlägget ovan är du med och bygger upp den personligheten SD ska ha. Dina 100 inlägg är inte mycket, men tråden är baserad mycket på elakt (i bästa fall obetänksamt) spekulativt trams som tillsammans gör SD till en demon trots att vi inte vet mycket om honom. Och fortfarande vet vi absolut inget om hans skuld.

Varför skulle han ta kontakt med HD:s arbetskompisar? Det är en som har skrivit det i tråden, som förövrigt verkar ordentligt förvirrad. Om SD gjort hälften av allt det påstås i denna tråd hade han suttit på psyk för länge sedan..

Oj vad du dribblar, varför sån panik? Det är väl knappast du som är misstänkt för något och det här är inte en motduytedning, det är fb.
Precis inlägget ovan var det dig jag svarade, du som frågade om jag hade någon teori. Ursäkta lilla SD vän att jag glömde skriva att jag spånade men det borde varit uppenbart helst för dig!
Ja han kanske borde suttit inspärrad för längesedan, bra poäng där. Men han verkar inte bara ha problem med impulskontrollen och hetsigt humör, han verkar vara intelligent också eftesom han inte blivit just häktad för mordet på LW.
Du tycker det är konstigt att SD inte är avskriven, då finns det ju anledning till att han inte är det. Där får vi väl förlita oss på polisen som vet mer än oss i alla fall.
Citera
2019-06-02, 07:52
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Oj vad du dribblar, varför sån panik? Det är väl knappast du som är misstänkt för något och det här är inte en motduytedning, det är fb.
Precis inlägget ovan var det dig jag svarade, du som frågade om jag hade någon teori. Ursäkta lilla SD vän att jag glömde skriva att jag spånade men det borde varit uppenbart helst för dig!
Ja han kanske borde suttit inspärrad för längesedan, bra poäng där. Men han verkar inte bara ha problem med impulskontrollen och hetsigt humör, han verkar vara intelligent också eftesom han inte blivit just häktad för mordet på LW.
Du tycker det är konstigt att SD inte är avskriven, då finns det ju anledning till att han inte är det. Där får vi väl förlita oss på polisen som vet mer än oss i alla fall.

Många bra poänger där, SmartaMarta!

Med vänlig hälsning

/FS
Citera
2019-06-02, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
För det första brukar man inte leva ett "hälsosamt" liv när man lever i förnekelse. Psykisk ohälsa, narkotika, alkohol, våldsamhet är inte ovanligt.
För det andra denna förnekelse kommer upp till ytan förr eller senare och då brakar helvetet löst. Panikångest o.s.v. I värsta fall kan det bli självmord m.m.
Har anhörig som är psykiater och även detta är ett intresse hos mig så vet en del.
Inlägg från 8/6 16.49
Hur tänker Din anhöriga psykiater nu vad gäller mående hos den som är misstänkt och ev lever i förnekelse?
Senast redigerad av Tufsankatt 2019-06-02 kl. 08:27.
Citera
2019-06-02, 08:40
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Inlägg från 8/6 16.49
Hur tänker Din anhöriga psykiater nu vad gäller mående hos den som är misstänkt och ev lever i förnekelse?

Detta måste skrivit innan Rosa blev psykolog och påbörjade sitt stora forskningsarbetet på oss försöksobjekt här i tråden. Samtidigt som hon jobbade för FBI, eller hur var det nu?

Det här svaret ser jag fram emot.

Det borde ju komma en poäng som rör mordet på LW och på GM/MGM. Eller är det bara vi som tror att polisen och åklagaren faktiskt vet vad dom gör, som är labbråttor i denna tråd numera?
Senast redigerad av Fröken_Sverige 2019-06-02 kl. 08:42.
Citera
2019-06-02, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Detta måste skrivit innan Rosa blev psykolog och påbörjade sitt stora forskningsarbetet på oss försöksobjekt här i tråden. Samtidigt som hon jobbade för FBI, eller hur var det nu?

Det här svaret ser jag fram emot.

Det borde ju komma en poäng som rör mordet på LW och på GM/MGM. Eller är det bara vi som tror att polisen och åklagaren faktiskt vet vad dom gör, som är labbråttor i denna tråd numera?
Det var någon släkting som jobbade på FBI inte Rosa.
Citera
2019-06-02, 08:47
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Det var någon släkting som jobbade på FBI inte Rosa.

Tyckte mig läst det, ja. Allt svänger så fort härinne. Men resten stämmer, väl?

Det enda vi alla vill är att en GM ska plockas snabbas möjligt. Men polisen har ju inte pekat på någon annan än MGM. I alla fall inte utåt sett.

Och de hade nog varnat om de trodde att det gick någon annan mördare lös. Så din fråga är relevant. Det KAN vara en person som är på väg att explodera...
Senast redigerad av Fröken_Sverige 2019-06-02 kl. 08:52.
Citera
2019-06-02, 08:49
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Du har ju följt tråden sedan första början
så du borde veta att det inte är jag som påstår det
utan att det är uppgifter från tråden.

Citat:
Jag har aldrig försvarat SD så jag vet inte
varför du skriver det här till mig.

Visst har jag följt hela tråden och jag kan inte påminna mig om att jag tidigare har sett uppgifterna om att GC-gänget var uppdelade i två grupper som du tidigare har skrivit (nedan). Det är därför jag frågar.

Citat:
Vi vet ju att det var allmänt känt.
GC-gänget i Örebro var uppdelade i två
grupper, den ena runt LW och den andra
runt SD.
Citera
2019-06-02, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Tyckte mig läst det, ja. Allt svänger så fort härinne. Men resten stämmer, väl?
Jag fortsätter mitt letade efter att vi är med i någon undersökning... det är mycket att gå igenom och hittar under trådens gång en del intressanta uppgifter. Har kommit till sidan 661 och Rosa sa att det var i början på tråden vi fick den upplysningen. Vet inte vad hon menar med "början av tråden" men jag ger inte upp!
Citera
2019-06-02, 09:16
Medlem
Citat:

Det handlade nog inte om direkta hot utan om att MGM ville ses, om inte mitt minne sviker fullständigt.
Om uppgiften om larm stämmer kan det ha gällt någon annan än en arbetskamrat, någon som fått sms av MGM. Någon kanske inte vill bli igenkänd i tråden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in