Citat:
Ursprungligen postat av
Repatriera
Mohammed Omar är inte tråkig att lyssna på. I sin podd är han lågmäld och eftertänksam, men i debatter är han mycket giftig och han har den speciella kvalitén att se igenom och krossa falskhet och egenintresse.
Jag anser inte att svenskar bör provocera fram en konflikt med islam med andra medel än att publikt kritisera dess ideologi, handlingar och anspråk, samt att givetvis inte ge efter för dess krav på särlagstiftning och tillbakapressande av vår kultur. Detta är fullt tillräckligt för ett fullskaligt krig i framtiden.
OffT: Jag har mycket svårt att tro att du är en äkta sverigevän - det finns ingen passion för saken i ditt skrivande.
Jaså vi är tillbaka på den nivån nu, när det ska diskuteras nivå på hur Sverigevän man är. Kanske också på hur renrasig man är. Ja ni vill ju gärna ha tråden för er själva.
"Passion" för en Sverigevän - är det att vara tråkig som Åkesson eller narcissistisk som Kasselstrand, eller uppblåst som Mattias Karlsson? Visst, jag tillhör inte den typen. Min Sverigevänlighet handlar inte om Karl XII utan om att göra Sverige bättre, och det är tråkigt att se hur först SD sunkar till det nu och nu AFS som inte kan ta vettiga beslut. En samling klantskallar. Sen skyller de på media, för om de inte kan tvinga DN skriva om en så har man "demokratur".
Min passion är inte att låtsas av Sverige och svenskar är världens bästa land och världens bästa folk. Snarare är de svenska nationalisterna nog de sämsta nationalisterna i hela världen, eftersom de fokuserar på fel saker och sen skyller ifrån sig. De verkar ju inte heller klara av att driva en rörelse som attraherar folk.
Eller vad är en "äkta Sverigevän" då?
Det är ganska meningslöst att vara en Sverigevän som tillhör AFS/NMR falangen, eftersom ingen av dessa grupper har gjort något bra för Sverige, och kommer troligen aldrig göra heller. Kasselstrand driver sina pojkrumsfantasier , precis som att Mattias Karlsson verkar driva sina.
Har man karisma behöver man inte be om att få medieuppmärksamhet. Karismatiska personer får uppmärksamhet automatiskt. Jag tror de flesta AFS-supportrar är för omogna för att inse det, eller saknar insikt i hur det ser ut runt om i världen. Det torde annars för utomstående stå klart vid detta laget att Kasselstrand inte är en publikmagnet.