2019-06-01, 22:50
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Repatriera
Vad AfS skulle behöva göra är att på ett seriöst sätt kritisera islam och pedagogiskt förklara varför islam inte är kompatibelt med vår civilisation.
Islam är hela problemet och jag är dess störste motståndare. Hög tid att utrota stenåldersskiten (och jag tror att västerlandet och asiaterna kommer att göra det mycket blodigt under detta sekel). Men AfS gick alltså till val här på det enklaste möjliga budskapet UT UR EU. Och bara 1% av de som är mot EU eller kritiska mot EU röstade för det. AfS har inte bandbredd till svenska folkets öron nog att pedagogiskt förklara någonting så komplicerat som kritik mot islam, som alla svenskar tycker "bara är en religion" och känner sig som libertarianer när de låter dem hållas. T.o.m. samtliga SD:are röstade på en muslimsk EU-partigruppledare utan att fatta nånting. Så det är överkurs utom räckhåll. Jag vet inte hur man kan förenkla budskapet UT UR EU med BREXIT som förebild, men redan det var alldeles för tok på komplicerat för svensken att fatta med den kanal som AfS har till dem. Pengar kanske är lösningen, att prata penningpolitik nästa gång. Även svenskar bryr sig om sina pengar.
Citera
2019-06-01, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avblattning
Thierry Baudet nådde ut i Nederländerna utan den här exklusivt danska gladporrsburleska stilen som Paludan har. Han gjorde det genom att anspela på ett specifikt europeiskt och nederländskt kulturarv och fick det att flyga.

Det kräver dock att man lägger manken till och först sätter sig in i sitt eget kulturarv på ett mer ingående plan än typ Astrid Lindgren och Ulla Billquist. Det är också viktigt att rörelsen omkring uppmuntrar allmänbildning och historisk och kulturhistorisk bildning. Svensk kultur är ganska extrem i sin elitism och förakt för oallmänbildning, speciellt inom medelklassen. Detta samtidigt som bildningen i sig har degenererat kraftigt, vilket gör att det inte krävs särskilt mycket för att sticka ut i positiv bemärkelse. Här finns en ledig nisch där Folkpartiet historiskt har haft en betydande del av sitt stöd, men det var länge sedan nu.

Stram Kurs partiledare Rasmus Paludin besitter den skicklighet och mod, djup intelligens, allt som behövs för att nå ut. Visst behöver han polisskydd men han går ut och käftar övertygande med utlänningar, blattar, vänsterkråkor, vanliga danskar.
I första hand angriper han Islam. Det är inte rasistiskt. Men visst Danmark är inte Sverige, det finns skillnader i debattklimat. Där råder en annan och bättre yttrandefrihet.

Jag kan inte bedöma hur Baudet i Nederländerna löser uppgiften. Får återkomma.
Citera
2019-06-01, 23:35
Medlem
Citat:
Vad AfS skulle behöva göra är att på ett seriöst sätt kritisera islam och pedagogiskt förklara varför islam inte är kompatibelt med vår civilisation. Jag tror inte att AfS är för fega för att göra detta. Självfallet leder koranbränder och offentliga uttalanden som att "profeten var en pedofil" till stark personlig fara, men det är inte denna väg de bör gå. Jag är inte principiellt emot koranbränder men jag har svårt att se att det i dagens Sverige skulle vara en taktiskt riktig väg att gå. Visst, konflikten måste tyvärr eskaleras för att det sovande folket skall vakna, men eskaleringen sker ändå naturligt tack vare muslimernas otålighet att dominera. Bättre att folk ser att eskaleringen helt och hållet är muslimernas fel.

Problemet är att för att seriöst kritisera islamiseringen (och därmed lyfta behovet av att kasta ut de troende muslimerna, såvida inte islam reformeras, vilket inte kommer att ske inom de närmsta seklen)
så behöver man vara intellektuellt mycket skarp och besitta en gedigen historisk bildning. Alla har sett hur pinsamt det är när någon SDare som knappt kan markera Saudiarabien på en världskarta börjar kritisera islams sharialagar utan att riktigt veta vad de innebär. En seriös kritik innebär att
1) Teologiskt göra ner islam användande islams egna källor: koranen och hadither. Inklusive att förklara att islam är minst lika mycket ideologi som religion och att det som ideologi innehåller alla de dåliga sidor som PK brukar tillskriva fascismen.
2) Att argumentera för att existerande muslimska stater samtliga är skithålor.
3) Att argumentera för att det genom hela historien alltid har varit ett helvete att samexistera med islam.
4) Att trovärdigt argumentera för att någon förbättring inte är i sikte. Alla reformförsök av islam har misslyckats och reformisternas position är inte bättre idag.

Även om PK själva inte har bättre debattörer så säger det sig självt att man inte kan klara en sådan här diskussion utan verklig fördjupning i ämnet. Douglas Murray i Storbritannien är en lysande stjärna och här i Sverige har vi den numer utmärkte Mohammed Omar som argumenterar enligt ovan. I USA finns Sebastian Gorka som jobbat för Trump. Det finns ett antal andra intellektuella i Sverige som skulle vara intressanta, men av olika skäl föredrar jag att inte nämna dem.

AfS toppskikt verkar inte besitta denna kompetens. Detta är naturligt, få människor gör det, och man behöver inte ha enorma kunskaper för att inse varthän det barkar med Sverige, PK, slöddret som kommer hit och islam. Man behöver bara ha öppna ögon och sunda instinkter. Vad jag skulle önska är att AfS aktivt försökte sluta till sig människor som har den här kompetensen och om detta inte går åtminstone samarbeta med dem.

Drömmen vore faktiskt Mohammed Omar i AfS. Det är väl osannolikt att han vill detta och AfS vill väl bevara sin etniska profil. Jag är en av dem som tar AfS partiprogram på allvar. Det handlar inte om att på sikt kasta ut alla invandrare som har utomeuropeiska rötter, utan om att kraftigt sortera. Jag ser inget problem alls med att ha ett (förhållandevis litet) antal vettiga "blattar" som t ex Malcolm och Mohammed Omar i Sverige. Jag skulle dock önska att Sverige blev någorlunda homogent även rasmässigt vilket förstås bara kan uppnås genom massiv återvandring (eller brutalare metoder). Lyckligtvis har de flesta kaozblattarna i Sverige muslimsk bakgrund och om man förbjöd islam skulle man lätt kunna bli av med dem. (Inser givetvis att det finns många dåliga blattar som inte är muslimer, t ex i Södertälje, men AfS politik handlar ju också om att kasta ut kriminella blattar.)
Ser inte att kontrajihadism skulle ha samma medvind idag som det hade för kanske fem år sedan. Då fanns en del ekonomisk uppbackning i form av skumma tankesmedjor och mediaplattformar. Idag finns inte mycket av det kvar. Det finns också en jätterisk när folk ramlar ner i en värdelös nationalliberalism, som omfamnar feminism, konsumtionskultur, materialism och annat skräp, bara för att islam är emot det. Bättre då att bygga upp en rörelse som tar ställning för någonting bra, istället för bara mot någonting dåligt.

I det stora hela är det inte islam som är problemet. Det jobbigaste med islam är att det signalerar att en annan grupp tar plats, när det t ex erbjuds halalkött eller när man ser sjalar på stan. Det är olustigt, men inte på grund av själva religionen, utan för att man känner att man trängs undan i sitt eget land. Islam gör de här människorna mer funktionella, får dem att avstå mer från konsumtionskultur, får dem att hålla ihop sina familjer bättre och så vidare. På så vis är det ett "hot" mot oss, men inte på det sätt som kontrajihadisterna påstår, utan för att de blir mer kapabla att integreras, ta plats i arbetslivet osv, och därigenom helt enkelt klara sig bättre som människor. Men om vi tänker oss att islam bara magiskt försvann imorgon, så skulle de som idag är muslimer ändå ganska snabbt uppfinna något liknande igen, eftersom det uppenbarligen är vad som fungerar för dem. Då kan de lika gärna få behålla det de har, så länge vi arbetar för att skicka hem dem.
Citera
2019-06-02, 00:47
Medlem
Repatrieras avatar
Citat:
Ser inte att kontrajihadism skulle ha samma medvind idag som det hade för kanske fem år sedan.
Varför kallar du det kontrajihadism? Den termen brukar användas för att brännmärka sionister som gömmer sig bakom islamkritik när de egentligen bara vill att US-army skall attackera Israels fiender. "Anti-islam i Sverige" är en bättre beteckning.
Citera
2019-06-02, 01:04
Medlem
Repatrieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Islam är hela problemet och jag är dess störste motståndare. Hög tid att utrota stenåldersskiten (och jag tror att västerlandet och asiaterna kommer att göra det mycket blodigt under detta sekel). Men AfS gick alltså till val här på det enklaste möjliga budskapet UT UR EU. Och bara 1% av de som är mot EU eller kritiska mot EU röstade för det. AfS har inte bandbredd till svenska folkets öron nog att pedagogiskt förklara någonting så komplicerat som kritik mot islam, som alla svenskar tycker "bara är en religion" och känner sig som libertarianer när de låter dem hållas. T.o.m. samtliga SD:are röstade på en muslimsk EU-partigruppledare utan att fatta nånting. Så det är överkurs utom räckhåll. Jag vet inte hur man kan förenkla budskapet UT UR EU med BREXIT som förebild, men redan det var alldeles för tok på komplicerat för svensken att fatta med den kanal som AfS har till dem. Pengar kanske är lösningen, att prata penningpolitik nästa gång. Även svenskar bryr sig om sina pengar.
Islam är ett jätteproblem, men så långt vill jag ge judekonspirationsteoretikerna rätt i att svenska elitjudar med Bonnier i spetsen skulle göra allt för att importera någon annan folkgrupp till Sverige om det så inte fanns en enda muslim i världen. Vad detta beror på skall vi inte diskutera här och även andra intressegrupper (t ex sossar på jakt efter valboskap, förvirrade liberaler på jakt efter godhetspoäng etc) skulle göra detsamma. Poängen är att vi svenskar måste ta fullt ansvar för vårt öde och vår nation och vårt ledarskap i första hand måste tala och tänka i termer av vad som är bra för Sverige och det svenska folket om vi skall ha en chans att överleva. I nuläget sammanfaller detta förstås helt och hållet med att kasta ut islam, men jag tror ändå att det är fundamentalt att en rörelse som AfS utgår från ett positivt budskap om att folket måste hitta sin inneboende styrka (vilket de också gör) snarare än att bara attackera symptomen, vilket islam i Sverige ju faktiskt är - ett symptom på sinnessjukdom från vårt ledarskap, vår medias, vilken har smittat av sig på vårt folks sida. Jag tror att andra världskriget ruinerade vår självkänsla.

Du skrev i ett annat inlägg att nästan vilken vrede som helst är berättigad i nuläget. Detta är 100% riktigt och måste vara utgångspunkten till förändring. Vreden är inte bara berättigad. Vi måste vårda vår vrede. Hat kan vara vrede som drivits till sin spets. Jag hoppas att AfS läser och skriver på flashback.
Citera
2019-06-02, 01:12
Medlem
Repatrieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Som du säger har AFS inte kompetensen att göra det, och Kasselstrand må vara intelligent men jag har inte hört särskilt många minnesvärda argument varken från honom eller någon annan inom AFS. Inget som får det att klicka till och får en känna "fan vad rätt han har".
Vi har dock inte många sådana personer i Sverige.
Varje artikel som Kasselstrand skriver hoppar jag automatiskt över, för han har svårt att få till något enda konkret argument. Han verkar ha en lika grandios självbild som Janousch, vars artiklar jag hoppar över av samma anledning. Att lyssna på Kasselstrand är att lyssna på någon säger "Sverige har problem, Sverige har kriminalitet." På repeat. Han kommer från SD-myllan - kanske har han lärt argumentationsteknik av dem.

Eddie Omar är intelligent men han är tråkig lyssna på. Jag vet inte om det vore bra med honom inom AFS . Men ja, om han talade för AFS så skulle man åtminstone lära sig något nytt.

Jag håller med om att nästa steg för Sverigevänner är att provocera fram konflikter med muslimer,
men man får acceptera att det nog kan kosta några människoliv. Jag uppfattar inte AFS som personer beredda offra sig. När allt kommer omkring tror de flesta svenskar att "allt löser sig". Man talar lite varnande om problemen men sen åker man iväg och seglar, eller till sommarstugan och så tänker man att allt nog är rätt bra ändå.

Det är bara de med invandrarbakgrund, som t ex Omar eller Hanif Bali, som är beredda offra allt.

Hade AFS verkligen velat förändra saker hade de inte drivit så orealistiska frågor som att utvisa en halv miljon människor, eller använt medarbetare från vit makt rörelsen.
Mohammed Omar är inte tråkig att lyssna på. I sin podd är han lågmäld och eftertänksam, men i debatter är han mycket giftig och han har den speciella kvalitén att se igenom och krossa falskhet och egenintresse.

Jag anser inte att svenskar bör provocera fram en konflikt med islam med andra medel än att publikt kritisera dess ideologi, handlingar och anspråk, samt att givetvis inte ge efter för dess krav på särlagstiftning och tillbakapressande av vår kultur. Detta är fullt tillräckligt för ett fullskaligt krig i framtiden.

OffT: Jag har mycket svårt att tro att du är en äkta sverigevän - det finns ingen passion för saken i ditt skrivande.
Senast redigerad av Repatriera 2019-06-02 kl. 01:15.
Citera
2019-06-02, 01:20
Medlem
Repatrieras avatar
Citat:
Men om vi tänker oss att islam bara magiskt försvann imorgon, så skulle de som idag är muslimer ändå ganska snabbt uppfinna något liknande igen, eftersom det uppenbarligen är vad som fungerar för dem. Då kan de lika gärna få behålla det de har, så länge vi arbetar för att skicka hem dem.
Visst, de här människorna är dysfunktionella på fler sätt än man kan räkna till: klankultur, skadad genetik, islam. Men nu råkar de vara muslimer och islam är ett jätteproblem så varför inte utvisa dem på grund av deras religion/ideologi?
Citera
2019-06-02, 01:56
Medlem
Citat:
Mohammed Omar är inte tråkig att lyssna på. I sin podd är han lågmäld och eftertänksam, men i debatter är han mycket giftig och han har den speciella kvalitén att se igenom och krossa falskhet och egenintresse.

Jag anser inte att svenskar bör provocera fram en konflikt med islam med andra medel än att publikt kritisera dess ideologi, handlingar och anspråk, samt att givetvis inte ge efter för dess krav på särlagstiftning och tillbakapressande av vår kultur. Detta är fullt tillräckligt för ett fullskaligt krig i framtiden.

OffT: Jag har mycket svårt att tro att du är en äkta sverigevän - det finns ingen passion för saken i ditt skrivande.

Jaså vi är tillbaka på den nivån nu, när det ska diskuteras nivå på hur Sverigevän man är. Kanske också på hur renrasig man är. Ja ni vill ju gärna ha tråden för er själva.
"Passion" för en Sverigevän - är det att vara tråkig som Åkesson eller narcissistisk som Kasselstrand, eller uppblåst som Mattias Karlsson? Visst, jag tillhör inte den typen. Min Sverigevänlighet handlar inte om Karl XII utan om att göra Sverige bättre, och det är tråkigt att se hur först SD sunkar till det nu och nu AFS som inte kan ta vettiga beslut. En samling klantskallar. Sen skyller de på media, för om de inte kan tvinga DN skriva om en så har man "demokratur".

Min passion är inte att låtsas av Sverige och svenskar är världens bästa land och världens bästa folk. Snarare är de svenska nationalisterna nog de sämsta nationalisterna i hela världen, eftersom de fokuserar på fel saker och sen skyller ifrån sig. De verkar ju inte heller klara av att driva en rörelse som attraherar folk.

Eller vad är en "äkta Sverigevän" då?
Det är ganska meningslöst att vara en Sverigevän som tillhör AFS/NMR falangen, eftersom ingen av dessa grupper har gjort något bra för Sverige, och kommer troligen aldrig göra heller. Kasselstrand driver sina pojkrumsfantasier , precis som att Mattias Karlsson verkar driva sina.

Har man karisma behöver man inte be om att få medieuppmärksamhet. Karismatiska personer får uppmärksamhet automatiskt. Jag tror de flesta AFS-supportrar är för omogna för att inse det, eller saknar insikt i hur det ser ut runt om i världen. Det torde annars för utomstående stå klart vid detta laget att Kasselstrand inte är en publikmagnet.
Citera
2019-06-02, 02:36
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Stram Kurs partiledare Rasmus Paludin besitter den skicklighet och mod, djup intelligens, allt som behövs för att nå ut. Visst behöver han polisskydd men han går ut och käftar övertygande med utlänningar, blattar, vänsterkråkor, vanliga danskar.
I första hand angriper han Islam. Det är inte rasistiskt. Men visst Danmark är inte Sverige, det finns skillnader i debattklimat. Där råder en annan och bättre yttrandefrihet.

Jag kan inte bedöma hur Baudet i Nederländerna löser uppgiften. Får återkomma.

Jag tror Rasmus Paludin skulle bli fälld för HMF i Sverige. Det är en mycket luddig lag och kritik av islam skulle klassas som HMF. Det räcker ju att folk skriver islamkritik på facebook så döms de.
Citera
2019-06-02, 06:19
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Jag tror Rasmus Paludin skulle bli fälld för HMF i Sverige. Det är en mycket luddig lag och kritik av islam skulle klassas som HMF. Det räcker ju att folk skriver islamkritik på facebook så döms de.

HMF är nog den mest patetiska lag vi infört i Sverige. Att man ens kan bli fälld för att kritisera islam på nätet är helt sinnessjukt. Jag har följt Rasmus Paludin lite på youtube, han kallar en spade för en spade alla dagar i veckan och hymlar inte med orden när det gäller islam och muslimer: ”de ska inte integreras, de ska åka hem” skanderar han.

Budskapet går beviserligen hem hos danskarna. Men det är som du säger, HMF är en mycket luddig lag i Sverige och det är nog lättare att bli åtalad för HMF i Sverige än i Danmark om man kritiserar islam och muslimer.

Frågan är dock hur långt man kan gå i sin islamkritik innan det blir HMF i juridisk mening. SD:s ledning och Jimmie Åkesson var ju otroligt islamkritiska innan de kom in i riksdagen.

Nu har ju dock SD helt släppt islamkritiken sedan många år tillbaka. Men använder man retoriken SD hade innan de kom in i riksdagen så är det nog ändå hyfsat svårt att faktiskt bli dömd i en domstol för HMF.

Så jag tycker absolut AFS ska ha islamkritik som en väldigt stark profilfråga tillsammans med återvandring inför valet 2022. Det finns ingen som riktigt tar den striden idag bland partierna eller politikerna så där har ju AFS öppet mål.
Senast redigerad av Tubleros 2019-06-02 kl. 06:42.
Citera
2019-06-02, 06:31
Medlem
I inlägg efter inlägg har motståndare och sympatisörer spekulerat om AFS ökning är ett resultat av att samma väljare från riksdagsvalet helt enkelt kom ut och röstade på dem igen. Men efter en genomgång av valresultatet visar det sig att så inte är fallet, i 101 av 290 kommuner ökar antalet röster så det är helt enkelt inte samma människor som röstade på dem i förra valet.

Nedan följer en lista på resultatet i år vs 2018, kommuner med en ökning av antalet röster märks med *

Citera
2019-06-02, 06:39
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
När jag ser på valresultaten och klickar in i olika orter ser jag att NMR får fler röster i många delar ute på landet och i mina gamla trakter än vad AfS får. Det har nämnts förut men tåls att nämnas igen. AfS framstår som ett parti för övre-medelklassen i storstäderna och attraherar inte arbetarklassen och folket på landsbygden på samma sätt som till exempel NMR gör.
Fast det där är ju inte sant. AfS gör sina bästa resultat i orter som Ljusnarsberg, Grums, Smedjebacken och Överkalix. Är detta dina typiska "övre medelklassen i storstäder"-orter? Knappast, va? Och som jag nämnde i min redogörelse för resultaten tidigare så kan man skymta en liten trend det här valet att resultatet i städer som Stockholm, Uppsala, Linköping, Lund och Umeå relativt sett försämrats något, medan städer som Norrköping, Eskilstuna, Kalmar och Hässleholm gått framåt.

Fortsätt du attackera AFS, men försök åtminstone att använda verkliga argument. Hitta inte bara på saker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in