2019-06-01, 21:55
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nospeech
Ja men gud ja, det är helt sinnessjukt faktiskt. Till och med min egna kvinnliga kusin som är 48 år jävla gammal sitter och beteer sig som en FJORTIS på facebook. Bilder på kattungar och självklart sig själv i diverse selfies där hon subtilt försöker visa hennes tuttar? Vad i HELVETE är det frågan om, hur fan kan kvinnor blivit så otroligt barnsliga de senaste decennierna?

Tänk er om folk för 100 år sen skulle få se denna clown world, kvinnor som sitter på instagram, 36 år gamla och postar rövbilder och diverse nonsens som "carpe diem!!!".

En sak är säker, internet har avslöjat kvinnans natur och det har BEKRÄFTAT allt som studier visat i många många år och vad biologister har sagt.

Haha. Ja, jag glömde nämna kattbilderna. Jag har en 53-årig kusin som inte gör annat än postar kattbilder och bilder på fyllda vinglas på krogen, samt kladdar ned Facebook-flödet två ggr i veckan med labila utbrott i besvikelse över livet.

Kattbilderna är naturligtvis ett symtom på avsaknad av bilder på barn och barnbarn. Feministerna vill inte erkänna detta. De försöker inbilla sig själva och andra, att kvinnans uppgift på jorden är att vara barnlös skåpsupande kattägare hela livet.
Citera
2019-06-01, 22:16
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Det finns inte eller har aldrig funnit nån "natur" som ex gjort kvinnor oförmögna tjäna sina egna pengar, rösta, utbilda sig eller ex arbeta med vad fan de vill.
Eller män oförmögna ta hand om barn, vårda åldringar eller diska.

Feminismens grundläggande idé om att könsroller är sociala konstruktioner och inte ett skit "biologiska" är nog vid detta laget rejält bevisade.

Nu har du ju helt fel igen och tycks dessutom inte förstå evolutionen. Vi kvinnor har aldrig hindrats från att tjäna egna pengar. Möjligtvis i begränsad skala i vissa samhällen, men generellt inte. Detta är en feministisk historielögn att kvinnor varit förtryckta. Dåtidens människor såg sin plats i samhället utifrån de förutsättningar som rådde under den era de levde i. Människor var religiösa och trodde på gud. Om du väckte till liv en kvinna från 1700-talet idag och frågade henne om hon var förtryckt, så skulle hon titta på dig som ett frågetecken. Hon skulle fråga dig vad du svamlar om.

Kvinnor och män har samarbetat genom historien och kvinnor har haft de uppgifter som varit mest lämpade för dem. Likaså män. Det hade varit idiotiskt att skicka ut kvinnor att möta fienden och jaga vilda djur medan männen stannat hemma och tog hand om barnen och bakade. Ni feminister är för sorliga.

Citat:
Verkligen? enligt vad/ vem? du?
För att du "känner flera" uuuhh fruktansvärt tungt bevis.

Svar: Ja. Anekdotiska bevis finns så många av och de är tunga bevis. Att det stör er feminister att det finns biologiska skillnader i mäns och kvinnors sätt att tänka/agera förändrar inget.

Citat:
är du en bitter mansgris?

Nej, jag är kvinna som råkat fatta vad feminismen står för och att den är en del av den neo-marxistiska ideologin, vilken har som enda syfte att bryta ned den vita västvärlden. Tror du att männen på toppen, de som styr banker, media och mutar politiker någonsin kommer låta oss kvinnor bestämma? Då är du bra dum! Du är bara utnyttjad av dem att splittra sönder samhället.
Citera
2019-06-01, 22:24
Medlem
Lill-Anns avatar
Tycker vad jag vill om personen Anna Anka (Svenska Hollywoodfruar), som för ett tiotal år sedan ändå sa något klokt och som gick något i stil med:"Svenska kvinnor låter sin kropp rasera efter det att de träffat sin man. Hur ska han kunna tycka om henne som han gjorde då han blev kär i henne?"

Jo jo. Det har jag ju sett bland diverse väninnor; de bryr sig inte och låter sig svullas upp av allt fredagsmys och sen ...

Jo. En del svenska kvinnor bryr sig inte om att vara kvinnor livet ut, utan bara då de är unga och ska till att träffa någon man för familjebildning, bröllop etcetera.

Sådan är förtås inte jag ...
Citera
2019-06-01, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Problemet med er feminister är att ni förnekar biologin eftersom den inte passar den agenda ni blivit itutade, nämligen att livet går ut på att ha så roligt som möjligt, hela livet. Så otroligt omoget. Okej, svenska kvinnor har roligt i en-två generationer. Super, knullar arslet av sig, reser till främmande länder och förverkligar sig själva. Se'n då? Vad som händer nu är att den svenska befolkningen i princip halveras varje generation, med den inställningen.

Saken är ju den att ni är lurade. Feministerna vill dock inte tala högt om detta och de vanliga kvinnor som går på feminismens propaganda, kommer att finna sig själva i 40-årsåldern som deprimerade barnlösa kattägare, vilka tvingas försöka rättfärdiga sin barnlöshet varje dag, för att inte bli helt galna.

Den kvinnliga kroppen är gjord för att skaffa barn mellan 16-30 år. Det kan ingen feministisk teori i världen ändra på. Sen att Du/Ni tycker att man måste ha livserfarenhet för att skaffa barn, det är ju bara en del av maktens budskap till er för att lura er till barnlöshet. När man skaffar barn så mognar man automatiskt.

Du blir ingen bättre mamma för att du med din "livserfarenhet" legat på en sandstrand på Bali eller i Thailand och solat. Du blir ingen bättre mamma för att du fått "livserfarenhet" genom att knulla runt med 40-50 män på stadens alla krogar i 10 års tid.

Vem har sagt att alla kvinnor som skaffar barn sent eller inte alls har knullat runt mycket ? Det kanske är precis tvärtom för en del av dem. Därför har de inte heller barn

Men om du känner till 90-tals krisen förstår du kanske också att många unga då var drabbade av de ekonomiska krisen, hade svårt att få jobb och utbildade sig i stället. En del reste runt i världen. Det fanns inte heller kvalificerade yrkesutbildningar eller privata bemanningsföretag på den tiden. Det var ett hårt ekonomiskt läge och många sköt upp familjebildandet för att de inte hade ekonomi eller trodde på framtiden riktigt.

Det är den generationen du antagligen ser på facebook - tanter på 50 som bara har katter.

Alla män kan vara glada för att de inte är kvinnor. Män kan få barn hela livet. Det kan inte kvinnor.

Många män här på FB vill inte heller ha äldre kvinnor. Så sluta klaga och hacka på dessa kvinnor som kanske inte lyckades helt och hållet med allt i sina liv. De har inte gjort er illa ett dugg. Om de får leva sina liv - så får ni leva era liv.
Citera
2019-06-01, 22:49
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Min erfarenhet går direkt emot din och jag har ett urval av 80 partners. Du kanske ligger med oattraktiva män? En nylig studie visade nämligen att när kvinnorna ansåg att partnern inte var så attraktiv så föreslog de kondomanvändande mycket mycket oftare. När partnern var riktigt attraktiv så gjorde dom det i princip aldrig.

Samtliga snygga players jag känner till har märkt samma sak, dom blir aldrig frågade efter kondom, vissa kvinnor försöker till och med dra av den "i smyg".

Hah, nä det är tvärtom om något!
En snygg man har oftast haft många sexpartners och ligger runt mer, alltså större risk för sjukdomar.
Underlig studie.
Men, nu är jag alltid försiktig eftersom jag är hyfsat nojig för sjukdomar.
Citera
2019-06-01, 23:11
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilltre
Kvinnor vill mer än att bara vara hemmafruar, och ni påstår att det inte är förenligt med en varaktig civilisation. En civilisation som inte ger både kvinnor och män vad de vill och behöver blir aldrig varaktig, den är således felkonstruerad eftersom civilisationen är en konstruktion och hur kvinnor är och vad de behöver hör till människans natur.

Nja, du har nog missuppfattat.

En civilisation måste bygga på monogami och för att detta ska kunna upprätthållas behöver de flesta män ha högre status än de flesta kvinnor, pga kvinnors hypergama natur.

I en civilisation där männens högre status tas bort (som i dagens väst) kommer stora delar av männen bli bortvalda, ensamma och barnlösa och därmed kommer deras motivation till att bygga upp, bibehålla och utveckla civilisationen att försvinna. Detta leder på sikt till att civilisationen kollapsar.
Citera
2019-06-01, 23:27
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa

En civilisation måste bygga på monogami och för att detta ska kunna upprätthållas behöver de flesta män ha högre status än de flesta kvinnor, pga kvinnors hypergama natur.

I en civilisation där männens högre status tas bort (som i dagens väst) kommer stora delar av männen bli bortvalda, ensamma och barnlösa och därmed kommer deras motivation till att bygga upp, bibehålla och utveckla civilisationen att försvinna. Detta leder på sikt till att civilisationen kollapsar.

Hmm, känns lite artificiellt ifall mäns högre status ska uppnås med artificiella medel, däremot kan man ta bort alla falska statusjobb i offentlig sektor som ofta domineras av kvinnor (och då menar jag inte typ sjuksköterskor och annat som ändå kan fyllas på av privat sektor).

Jag anser själv att problemet ligger i kulturen, och då främst u lutheranska Världen där familjeidealen hackats sönder och rötterna rivits upp. Har förordrat en renässans i en annan tråd, men en kulturell renässans kräver ett stort antal drömmare som kan måla upp ett alternativ till dagens modernism; alltså utmana vår tomma och själslösa globala kultur med någonting som återknyter nästa generation till deras rötter, det måste vara något som ungdomar ändå finner underhållande och levande.

Nu är tyvärr större delen av högern helt ointresserad i kultur.
Citera
2019-06-01, 23:31
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:
Min erfarenhet går direkt emot din och jag har ett urval av 80 partners. Du kanske ligger med oattraktiva män? En nylig studie visade nämligen att när kvinnorna ansåg att partnern inte var så attraktiv så föreslog de kondomanvändande mycket mycket oftare. När partnern var riktigt attraktiv så gjorde dom det i princip aldrig.

Samtliga snygga players jag känner till har märkt samma sak, dom blir aldrig frågade efter kondom, vissa kvinnor försöker till och med dra av den "i smyg".

Evolutionsbiologi heter det.
Kvinnor vill ha en snygg och stark partner för att få bra gener till sitt barn och är därmed beredda att riskera mera.
Även kvinnor har denna funktion i reptilhjärnan som är programmerad till fortplantning. På samma sätt som hos män har denna "override" dvs. kortsluter tänkande och logik med sedvanligt kopulerande som resultat.

Den unga damen på haket i Stockholm som snabbt dumpade sin kavaljer och bytte ut honom mot den då relativt okände men jävligt attraktive Freddie Mercury (lååångt innan han kom ut som gay) gjorde ett evolutionsbiologiskt val. (Jag ska inte outa någon men det måste nu efteråt ses som en riktig erövring att för henne som tjej ha knullat med FM.)
Citera
2019-06-01, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa

Statustänk är för väldigt lågt stående, baserar du en modern civilisation på det är spelet över redan på ritbordet.
Senast redigerad av nilltre 2019-06-01 kl. 23:37.
Citera
2019-06-01, 23:52
Medlem
sfrges avatar
Nu vet jag vad TS borde göra. Han borde satsa på nån av dom här somaliska hucklerna som kommit hit till Sverige.
Det är riktiga kvinnor det som avlar barn som kaniner och aldrig kommer att jobba.
Citera
2019-06-01, 23:53
Medlem
Den svenska kvinnan vill inte vara kvinna,, då är hon inget,, att bry sig om eller att respektera,, tragiskt å enkelt
Citera
2019-06-02, 00:16
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilltre
Statustänk är för väldigt lågt stående, baserar du en modern civilisation på det är spelet över redan på ritbordet.

Haha, så det bästa är att låta kvinnors hypergami löpa fritt?

Du verkar inte förstå särskilt mycket när det gäller detta. Föreslår att du överger denna diskussionen nu om du inte vill bli förnedrad. Men om du gillar att få smisk, för all del, fortsätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in