2019-06-01, 16:09
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagro
Tony ljuger därfor han vill ta på sig ett mord som han omojligen kan ha utfort, när man läser kommentarer är det många som säger att han måste sluta ljuga och säga sanningen.
Säger han sanningen blir det att han har inte mordat Caroline, men det vill ingen hora.
När man läser igenom forhoret som forhorsledarna har med Tony kan man sammanfatta det till:

En svensk alkoholist som forsoker ta på sig ett mord som han aldrig kan ha utfort, och får stora problem att overtyga forhorsledarna att han var gärningsmannen.

Toni har inga problem att "övertyga förhörsledarna om att han är gärningsman". Det fattar dom redan när han kör ut för att visa bilmattan han slängt.
Däremot vill dom att han slutar ljuga om "olyckan" vid Stenbron, samt "skottet i en redan död CS" vid 58:an. Att det är Toni som är mördaren betvivlar ingen inom polisen.
Citera
2019-06-01, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrfix
Pinsamma stackare, tala om att vara lättlurad. Din hjälte spelade naturligtvis mycket svagare än han i verkligen är. Det bekräftar att Tony-Toni tog Caroline från rastplatsen. När han flyttade kroppen in i skogen hade han hjälp av två från det asiatiska mördarkommandot. Dessutom var Trollet Rulle med på ett hörn. Han bor nämligen i den skogen. Mer troligt än dina fantasier... Lögner och svammel kommer du ingenstans med. Tony-Toni är skyldig till allt han har anklagats för. Därför sitter han inburad, precis som alla andra av dina mördarvänner. Detta trots dina dryga 15000 upprepningar till deras försvar.
Det var Tony som påstod att han hade lyft upp kroppen från marken och placerat den i bagageutrymmet i sin bil, när han skall bevisa det får ha inte kroppen ur fläcken.
Hela fallet bygger på att Tony var på rastplatsen och knuffade Caroline att hon foll och avled, och han lyfte henne till bagageutrymmet och korde iväg med kroppen.
Hela fallet är baserat på en massa logner , inte endast av Tony.
Citera
2019-06-01, 16:18
Medlem
mrfixs avatar
Citat:
Tony ljuger därfor han vill ta på sig ett mord som han omojligen kan ha utfort, när man läser kommentarer är det många som säger att han måste sluta ljuga och säga sanningen.
Säger han sanningen blir det att han har inte mordat Caroline, men det vill ingen hora.
När man läser igenom forhoret som forhorsledarna har med Tony kan man sammanfatta det till:

En svensk alkoholist som forsoker ta på sig ett mord som han aldrig kan ha utfort, och får stora problem att overtyga forhorsledarna att han var gärningsmannen.

Att han ljog om påkorningen overtygade ju forhorsledarna om att han var mordaren, De forstod ju direkt att han var mordaren, men dravlet om påkorningen var logn. Ni har ungefär samma trovärdighet du och din mordarkompis Tony-Toni = noll, nada, inget, zero m.m.
Citera
2019-06-01, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Toni har inga problem att "övertyga förhörsledarna om att han är gärningsman". Det fattar dom redan när han kör ut för att visa bilmattan han slängt.
Däremot vill dom att han slutar ljuga om "olyckan" vid Stenbron, samt "skottet i en redan död CS" vid 58:an. Att det är Toni som är mördaren betvivlar ingen inom polisen.
Det är inte Tony som visar var bilmattan fanns, utan det är en polis med sin hund som påträffar mattan vid sokning i området, sannolikt var det hunden som kände vittringen av blod.
Polisen har väl samma uppfattning som domen.
Citera
2019-06-01, 16:20
Medlem
mrfixs avatar
Citat:
Det var Tony som påstod att han hade lyft upp kroppen från marken och placerat den i bagageutrymmet i sin bil, när han skall bevisa det får ha inte kroppen ur fläcken.
Hela fallet bygger på att Tony var på rastplatsen och knuffade Caroline att hon foll och avled, och han lyfte henne till bagageutrymmet och korde iväg med kroppen.
Hela fallet är baserat på en massa logner , inte endast av Tony.

Precis som ditt forsvar av mordaren Tony-Toni är baserat på logner. Tyvärr så overtygar du precis som din polare inte en enda person. Han är fortfarande skyldig till Carolies dod. Är det inte dags för din låtsaspolare att ta över nu ett tag? Du har nämligen inget att komma med.... SOM VANLIGT.
Citera
2019-06-01, 17:05
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Det är inte Tony som visar var bilmattan fanns, utan det är en polis med sin hund som påträffar mattan vid sokning i området, sannolikt var det hunden som kände vittringen av blod.

Svara på det tidigare inlägget istället. Vilken tid fastställer polisen CS ankomst till Stenbron? Och varför citerade du ett vittne men ändrade tiden från 17.45 till 16.45? Och hur får du den vittnesuppgiften att gå ihop med ditt påstående att CS bil var borta från Stenbron mellan kl 17.00 och 18.30?
Citera
2019-06-01, 17:28
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Gravt överviktig???? 75 kg????? Var Caroline bara runt 130 centimeter lång då eftersom hon räknas som gravt överviktig. Kan du inte hitta några fler ursäkter för Toni som gör dina fantasier mer troliga? Hade han inte brutit båda armarna också?

75 kg tvivlar jag på, snarare 85 kg. Med tanke på att hon bara var 169 cm så är det ju rätt mkt i min öron. Hennes BMI var långt över det normala.
Citera
2019-06-01, 17:39
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverigegrabben
75 kg tvivlar jag på, snarare 85 kg. Med tanke på att hon bara var 169 cm så är det ju rätt mkt i min öron. Hennes BMI var långt över det normala.

Trams. Har inte den frågan också ältats till döddagar?
Men förstår att du hellre tjatar om det än att besvara mina frågor om Tonis förehavanden.
Citera
2019-06-01, 17:50
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:

Läs hela FUP:en. När polisen samtalar med alla som hade en Audi av typen Toni hade berättar han om att han precis bytt mattan i baggageutrymmet. Han tror att den ligger kvar på skräphögen vid stugan i Mäntyvaara, och erbjuder polisen att följa med och titta på den. Under färden är han helt lugn på ytan, men ena polisen som sitter i baksätet ser att halspulsådern på Toni bultar utav helvete. Han har senare sagt att det var då han insåg att dom träffat på mördaren. Vilket snart bevisades.
Citera
2019-06-01, 18:35
Medlem
mrfixs avatar
Citat:

Så du vet exakt vad Caroline vägde också.... SOM VANLIGT. Allt för att få skrönorna om den ursvage Tony-Toni att gå ihop. Du klipper o klistrar precis som det passar. 169 cm och 75 kg är inte gravt överviktig. Hur som haver så lyfte ju Tony-Toni in henne i bilen och släpade in henne i skogen alldeles ensam. Såvida du inte var på plats och filmade så att du kan bevisa att sonen var med. Bevis har du aldrig haft hittills så den biten är ju helkörd. Dina påståenden är lika tomma som din polare Tonis helrör brukar vara. Orkade han lyfta grangrenen förresten. Den var ju naturligtvis alldeles för tung va?
Citera
2019-06-01, 19:22
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Så du vet exakt vad Caroline vägde också.... SOM VANLIGT. Allt för att få skrönorna om den ursvage Tony-Toni att gå ihop. Du klipper o klistrar precis som det passar. 169 cm och 75 kg är inte gravt överviktig. Hur som haver så lyfte ju Tony-Toni in henne i bilen och släpade in henne i skogen alldeles ensam. Såvida du inte var på plats och filmade så att du kan bevisa att sonen var med. Bevis har du aldrig haft hittills så den biten är ju helkörd. Dina påståenden är lika tomma som din polare Tonis helrör brukar vara. Orkade han lyfta grangrenen förresten. Den var ju naturligtvis alldeles för tung va?

En kvinnas BMI ska ligga på 110 minus längden. Dvs Carro var 169 cm så ska hennes idealvikt ligga på 59 kg. Alltså låg hon på 16 kg över idealvikten. I min värld är det gravt överviktig men lite under att vara direkt smällfet. Jag tror 9/10 individer hade hållit med mig om den analysen.
Citera
2019-06-01, 20:11
Medlem
mrfixs avatar
Citat:
En kvinnas BMI ska ligga på 110 minus längden. Dvs Carro var 169 cm så ska hennes idealvikt ligga på 59 kg. Alltså låg hon på 16 kg över idealvikten. I min värld är det gravt överviktig men lite under att vara direkt smällfet. Jag tror 9/10 individer hade hållit med mig om den analysen.

Du sa ju nyss att hon snarare vägde 85 kg???? Då vägde hon ju 26 kg för mycket.... Hade det inte varit smartare att hänvisa till detta för att få skrönan om den svage Tony-Toni att gå ihop??? 26,3 i BMI är inte gravt överviktig. BMI kan också påverkas av den muskelmassa man har och den varierar hos olika personer. Bara 1/10000000 individer skulle hålla med dig i en enda av dina fantasier...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in