Citat:
Ursprungligen postat av
Bruksroger
Jag kan på rak arm inte komma på något fall, nej. Det är inte direkt som att det finns en databas att slå upp det i. Men du begår ett misstag om du tror att bristen på rättsfall innebär ett förbud. Knivlagen reglerar till största del VEM som får bära kniv och andra föremål. Inte vilka föremål som får bäras. Jag diskuterar laglydiga människor som inte ertappas på fyllan. Själv har jag aldrig blivit stannad på väg hem från jobbet eller närbutiken, så även om jag hade blivit friad kommer du aldrig få det på pränt, för det är bara pundare och slödder som blir visiterade till att börja med. Klicka på min länk om du är intresserad. Eller posthorar du bara?
Nej, jag vill se faktiska bevis för det du sitter och svamlande påstår här i långa haranger. I nuläget så liknar det nämligen mest bara fria fantasier från någon tangentbordsgangster som sitter och skryter om att han vet så mycket bättre än alla andra.
Påstår du en sak får du räkna med att styrka den med faktiska bevis, svårare än så är det inte.
Alltså, du påstår följande;
Citat:
Ursprungligen postat av
Bruksroger
Inte nödvändigtvis. Knivlagen är inget förbud mot att bära teleskopsbatong, bara snäva riktlinjer.
Leverera då bevis som styrker ditt påstående i form av friande rättsfall.