2019-06-01, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Det här handlar ju inte om Pilthammars (och de övrigas) eventuella förtjänster, utan om tillkortakommanden vad gäller uppförande, stil och, framförallt, omdöme.

Uppsluppen fest, lätt berusning, litet utagerande personer med låg tröskel "för vad som passar sig" offentligt. Objektivt är det ju inte mer än så som skildras, värre saker har hänt.

Men, givet omständigheterna: Sölvesborg är en kommun där M är "lydparti" till SD (till skillnad till Staffanstorp m fl) och där det är VIKTIGT att visa att detta fungerar, dels att SD inte är demoner som grillar flyktingbarn på festerna och dels att man gör "vettiga grejor" tillsammans med borgerligheten i stort. Då är det naturligtvis kokko i kubik att Pilthammar PUBLICERAR bilden PÅ SIN EGEN FACEBOOK. Det krävs ett minimum av omdöme för att förstå att "kommer det här ut har vi kollektivt skitit i det blå skåpet".

Då åker de inblandade ut med rumpan före. Det är varken orättvist eller "fel".

Får en känsla av att Emilie skulle fått problem även i Stalins sovjet. Var det kanske brister i uppförande stil och omdöme som gjorde att man hamnade på hans dödslistor? Folk som inte förstod att skratta precis lagom mycket åt hans skämt exempelvis.
Senast redigerad av Knasen45 2019-06-01 kl. 10:06. Anledning: Stavade namnet fel
Citera
2019-06-01, 10:50
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Visst, det är en form av pilotprojekt men i så fall kan väl ingen påstå att utfallet blev att SD drog ner M i skiten. Det är ju SD-Louise som stått för det mest salongsfähiga uppträdandet i sammanhanget. Dels var hon själv inte med och dels kommenterade hon med “Det här är ingenting som vi tar lätt på och det är omdömeslöst”. Kontentan blir ungefär att trashiga M är svåra att ha i möblerade rum utan SD som etikettkonsult.

Vem har påstått att Pilthammar är SD ?

Självklart är det trist särskilt för SD att de har omdömeslösa samarbetspartners.
Citera
2019-06-01, 11:08
Medlem
Citat:

Självklart är det trist särskilt för SD att de har omdömeslösa samarbetspartners.

Inte Peter är bättre som tafsar på kvinnor och det acepteras inom SD ledningen. Jimmie har tappat kompass.
Citera
2019-06-01, 11:09
Medlem
Citat:

Ingen har påstått det. Jag har heller inte påstått att någon påstått det, så jag vet inte vad jag ska göra med den halmdockan riktigt.

Jag trodde den underförstådda poängen med att ta upp Samstyrets pilotprojekt-natur att det kunde ses som ett sätt att ta tempen på SD:s rumsrenhet: Kan salongsfähiga M ta i SD utan handskar eller solkar de ner sig bortom räddning då? Och så blir det tvärtom: Välkammad SD-tjej får be om ursäkt för och ta avstånd från slafsig moderat.
Citera
2019-06-01, 11:10
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:

Ja. Hög tid att ta avstånd.
Citera
2019-06-01, 11:20
Medlem
SD-kvinnan om Peter Lundgren:

”Sen händerna upp och in innanför behån då jag kom inte loss.”

Och så Peter Lundgren själv till David Baas i Expressen TV:

”Jag tog henne nog på brösten när vi satt där, vi var ganska fulla den kvällen, och hon puttade undan händerna.”
Citera
2019-06-01, 11:20
Medlem
Livsstilsparasits avatar
Helt klart är bilden ett minimalt etikettsbrott. Så frågan är varför hon kickas?

Var är alla feministiska brölanden om att hon straffas för att hon är kvinna?

Enda verkliga orsaken jag kan se är att hon under längre tid gjort sig omöjlig i partiet, och att de tar detta som förevändning. Någon som har lite insider skvaller?
Citera
2019-06-01, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blvrbbl
SD-kvinnan om Peter Lundgren:

”Sen händerna upp och in innanför behån då jag kom inte loss.”

Och så Peter Lundgren själv till David Baas i Expressen TV:

”Jag tog henne nog på brösten när vi satt där, vi var ganska fulla den kvällen, och hon puttade undan händerna.”

Peter sitter kvar, Jimmie tycker att det här är OK men gruppsex bilderna är inte Ok, där ska alla involverade lämna sina uppdrag.

Budskap: tafsa hur mycket du vill men ta inga bilder.
Citera
2019-06-01, 11:22
Medlem
Peter är en stark namn inom SD, inte ens Jimmie vågar peta honom
Citera
2019-06-01, 11:39
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blvrbbl

Budskap: tafsa hur mycket du vill men ta inga bilder.

Rent praktiskt är det ju så det är. När Pilthammar (jag kan alltså inte riktigt förstå hur hon tänkte) publicerar bilden skapar hon ju seriösa besvär för sig själv och alla hon associeras med.

(ALLA, precis alla, inser ju att den här typen av bilder skall man inte ha på sin Fejsbok, någonsin. Får man den tillskickad sig, och själv lägger upp den får man nästan skylla sig själv om det blir väsen.)

Rent hypotetiskt (så är det alltså inte) hade det ju varit mer begripligt om någon svuren fiende till Pilthammar et al hade läckt bilden.
Citera
2019-06-01, 12:10
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Ingen har påstått det. Jag har heller inte påstått att någon påstått det, så jag vet inte vad jag ska göra med den halmdockan riktigt.

Jag trodde den underförstådda poängen med att ta upp Samstyrets pilotprojekt-natur att det kunde ses som ett sätt att ta tempen på SD:s rumsrenhet: Kan salongsfähiga M ta i SD utan handskar eller solkar de ner sig bortom räddning då? Och så blir det tvärtom: Välkammad SD-tjej får be om ursäkt för och ta avstånd från slafsig moderat.

Nejdå, jag ville bara framhålla faktum i detta.

Det du beskriver handlar mer om Staffanstorp än Sölvesborg. SD hade helt enkelt otur med Pilthammar och bristen på förtänksamhet ungefär som (hypotetiskt) Sonesson skulle få eviga bekymmer om Ulla W. gjorde något liknande... (risken är nog inte fullt lika stor, tror jag).
Citera
2019-06-01, 12:21
Medlem
Citat:
Rent praktiskt är det ju så det är. När Pilthammar (jag kan alltså inte riktigt förstå hur hon tänkte) publicerar bilden skapar hon ju seriösa besvär för sig själv och alla hon associeras med.

(ALLA, precis alla, inser ju att den här typen av bilder skall man inte ha på sin Fejsbok, någonsin. Får man den tillskickad sig, och själv lägger upp den får man nästan skylla sig själv om det blir väsen.)

Rent hypotetiskt (så är det alltså inte) hade det ju varit mer begripligt om någon svuren fiende till Pilthammar et al hade läckt bilden.

Hon har beskrivit hur hon tänkte i sin blogg. Hon upprörs över att kvinnan inte får bestämma själv om det som hände skall anses vara ett övergrepp eller ej.

På skämtbilden har han HÄNDERNA PÅ RUMPAN!
Är det upp till Emilie eller staten att bedöma om det sker ett övergrepp på bilden? Hon tycker en sak, en feministisk rättegång kanske anser nåt annat...

Sådana här galenskaper protesterar hon mot genom att publicera bilden.

Så här har jag uppfattat det i alla fall.
/Knasen45
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in