Citat:
Jag har alltid en batong med mig och jag har använt den när muslimer har viftat med kniv och gett mig ett "erbjudande" de ansåg vara bra. Om man drar kniv mot mig, tar jag fram batongen i självförsvar. Det finns olika räckvidder men de som är bra säljs vara till de som har papper på att de får ha dem. Den fiungerar om man vet hur man ska hantera den. Om man den tas fram i självförsvar och det finns dokumenterat att man blivit anfallen så har man inget att oroa sig över.
Jag har alltid siktat in mig på leder, handleder, knän och armleder. det ska göra ont och man ska inte glömma att man attackerar och försöker råna civila som inte vill ha med en att göra.
Jag har alltid siktat in mig på leder, handleder, knän och armleder. det ska göra ont och man ska inte glömma att man attackerar och försöker råna civila som inte vill ha med en att göra.
Om du som privatperson slår någon med teleskopbatong ute på stan åker du dit för brott mot knivlagen även om det var i nödvärn.
Det är egentligen ingen skillnad på en ASP eller ESP batong, de är precis lika effektiva.
Möjligtvis att Bonowi kan vara snäppet vassare, och de säljs som sagt inte till privatpersoner.
Som väktare, polis m.m lär man sig att inte slå mot huvudet, utan mot armar, ben osv.
Det är dock helt fel teknik då jag själv bevittnat dörrvakter i slagsmål som slagit folk i huvudet utan att få personen ur spel.
Är personen tillräckligt påverkad av diverse substanser krävs det ett enormt övervåld för att få ner personen.
Så ska du slå, slå mot huvudet, slå hårt, mata slag efter slag och ge dig inte förrän personen är satt ur spel, död eller levande, vem bryr sig?