2019-05-31, 07:44
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Det stämmer inte men samtidigt är det förståeligt att det är den bilden som partiet har bland allmänheten med tanke på hur jargongen är bland många anhängare. Där judefrågan, rasblandare, thaifruar osv tycks vara det centrala, bland annat på det här forumet.

Jag tror det här är någonting partiet måste ta på stort allvar om man ska kunna locka till sig större skaror väljare.
Dessa frågor är inte irrelevanta, och vill man ha ett svenskt Sverige, ja då måste man lösa dessa frågor. Detta innebär inte att det inte får bo en enda jude, thaifru eller mulatt i Sverige, men det hör till sakfrågan att ett genetiskt svenskt Sverige kommer att bli omöjligt tills nästa århundrade, om situationen inte förbättras i just dessa frågor.

Självklart är det dock som så, att dessa frågor avskräcker de flesta svenska mainstreamtänkare från att rösta på AfS och NMR, men som den rasmedvetna tribalistiska juden Meir Kahane sa en gång i tiden när han debatterade vänsterjuden Alan Dershowitz... we're debating painful topics tonight (parafraserat)
Citera
2019-05-31, 08:36
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Det stämmer inte men samtidigt är det förståeligt att det är den bilden som partiet har bland allmänheten med tanke på hur jargongen är bland många anhängare. Där judefrågan, rasblandare, thaifruar osv tycks vara det centrala, bland annat på det här forumet.

Jag tror det här är någonting partiet måste ta på stort allvar om man ska kunna locka till sig större skaror väljare.
Får några funderingar.

Hur avgörande är det vad anhängarna tycker? Vi har alla våra olika förhoppningar på partiet, inget märkligt i det, men det påverkar inte nödvändigtvis vart partiet tar vägen.

Man kan förresten få intrycket från vissa postare här, att AfS måste distansera sig från sina nuvarande väljare och närma sig de potentiella... Låter inte som ett självklart framgångsrecept.

Är det verkligen många anhängare som har en "israelfientlig" jargong och som "står på Palestinas sida i konflikten"? Jag hör i alla fall helst på de röster som vill sätta Sverige och svenskarnas intresse först (och de är åtskilliga). Det är radikalt nog för mig.

Får allmänheten sin bild av partiet utifrån anhängarna? Jag betvivlar att särskilt många får del av vad AfS-anhängare tycker över huvud taget.
Citera
2019-05-31, 10:13
Medlem
Enmansdemos avatar
AFS uttalar sig på twitter om att man inte uttalar sig riktigt ännu
Citera
2019-05-31, 10:43
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Jag fick det beskrivet i tråden... här två av inläggen, vilka ni nog bör ha läst för era nick var på samma sida:

(FB) Alternativ för Sverige (AfS) - samlingstråd

Ingen av er sa något DÅ så då fick jag ju anta att ni höll med.

Men ni håller alltså inte med om att deportering och sterilisering är nödvändigt vad gäller judar och mörkhyade?

Det finns ju fler sådana i tråden... Som den här personen som tycker att Jeff Ahl gör bort sig när han tar avstånd från NMR:

Än så länge har jag inte hört någon AFS-supporter i tråden ta avstånd från NMR och antisemitism. Däremot tar man avstånd från MIG. Är inte det konstigt?
Om man nu påstår att jag ljuger när jag säger att AFS är antisemitisk etnonationalism, kan ni avstånd från NMR då? Det är ju liksom de två valen man har.

Hur kommer det sig att så många AFS-supportrar, både här i på t.ex. NMR-sidor på facebook, tror att AFS är ett antisemitiskt och etnonationalistiskt parti?

Ärligt talat begriper jag inte vad du är ute efter. Det är Sjuklövern, om något, som förstört Sverige och som AfS borde ta avstånd ifrån och vägra sitta bredvid i sofforna. Varken SD eller NMR har förstört Sverige. Vem är värst, Per Öberg från NMR eller Lööf, Reinfeldt, Löfven och Lövin? Vem borde du inte vilja skaka hand med eller sitta i samma soffa som?

Vilka är det som förstört och förstör Sverige? Ditt eviga tjat om antisemitism och lögner om att AfS vill sterilisera mörkhyade och judar närmar sig sjuklighet.

Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Får några funderingar.

Hur avgörande är det vad anhängarna tycker? Vi har alla våra olika förhoppningar på partiet, inget märkligt i det, men det påverkar inte nödvändigtvis vart partiet tar vägen.

Man kan förresten få intrycket från vissa postare här, att AfS måste distansera sig från sina nuvarande väljare och närma sig de potentiella... Låter inte som ett självklart framgångsrecept.

Är det verkligen många anhängare som har en "israelfientlig" jargong och som "står på Palestinas sida i konflikten"? Jag hör i alla fall helst på de röster som vill sätta Sverige och svenskarnas intresse först (och de är åtskilliga). Det är radikalt nog för mig.

Får allmänheten sin bild av partiet utifrån anhängarna? Jag betvivlar att särskilt många får del av vad AfS-anhängare tycker över huvud taget.

Alla jag känner som är SD är betydlig mer radikala än vad jag är. SD:s väljare är betydligt mindre PK vid köksbordet än vad SD någonsin skulle uttala. Bara läsa här på Flashback. SD-svansen använder ofta ett betydlig mer ovårdat språk än SD:s officiella hållning. Skilj därför på vad partiet/partier står för och dess sympatisörer. Två helt olika saker.

AfS tar Sverige och svenskarnas sida i alla frågor. Vill man blanda in Israel och olika avståndstaganden till antisemitism visar det att Sverige och svenskarna inte står i fokus. Vi läser ofta här om krav på just detta, sannolikt från betalda nicks på uppdrag av påverkansgrupper. Samma nick kräver aldrig ett avståndstagande från Sjuklövern, de som sänker Sverige mot u-landsnivåer, NATO eller att AfS ska ta avstånd från alla krig i Mellanöstern som skapat alla migrantströmar.
Senast redigerad av StillaHavet 2019-05-31 kl. 10:48.
Citera
2019-05-31, 10:45
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
AFS uttalar sig på twitter om att man inte uttalar sig riktigt ännu

Snart har vi siffrorna! "6260 av 6305 valdistrikt räknade".
Citera
2019-05-31, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Ärligt talat begriper jag inte vad du är ute efter. Det är Sjuklövern, om något, som förstört Sverige och som AfS borde ta avstånd ifrån och vägra sitta bredvid i sofforna. Varken SD eller NMR har förstört Sverige. Vem är värst, Per Öberg från NMR eller Lööf, Reinfeldt, Löfven och Lövin? Vem borde du inte vilja skaka hand med eller sitta i samma soffa som?

Vilka är det som förstört och förstör Sverige? Ditt eviga tjat om antisemitism och lögner om att AfS vill sterilisera mörkhyade och judar närmar sig sjuklighet.

Ge mig ett fucking svar då.

Jag tänker fortsätta tjata om att AFS-supportrar vill utvisa judar och mörkhyade så länge som ni inte tar avstånd från det.
Är det så svårt att säga ja eller nej?
Citera
2019-05-31, 10:54
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ge mig ett fucking svar då.

Jag tänker fortsätta tjata om att AFS-supportrar vill utvisa judar och mörkhyade så länge som ni inte tar avstånd från det.
Är det så svårt att säga ja eller nej?

Va? Ok här kommer det, redo?.....jag tar avstånd från alla som inte sätter Sverige och svenskarna först..jag tar avstånd från alla som har en dold agenda och vill föra in och kräva avbön från annat än det som sätter svenska folket i centrum....

Kan du skriva under på det...eller chillar du kanske mest för en annan folkgrupp?
Citera
2019-05-31, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Va? Ok här kommer det, redo?.....jag tar avstånd från alla som inte sätter Sverige och svenskarna först..jag tar avstånd från alla som har en dold agenda och vill föra in och kräva avbön från annat än det som sätter svenska folket i centrum....

Kan du skriva under på det...eller chillar du kanske mest för en annan folkgrupp?

Ok bra, så när jag säger att AFS-supporters kan tänka sig etniska rensningar (baserade på etnicitet eller judendom) så har jag alltså inte fel? Kan jag få ett ja / nej svar på det?

Då kan man ju fråga sig om AFS som parti har den agendan också, eller om AFS-supporters har missförstått AFS, och i så fall varför de har gjort det.

Jag har en till fråga: vad anser du vara skillnaden mellan NMR och AFS?
Senast redigerad av grelin1999 2019-05-31 kl. 11:03.
Citera
2019-05-31, 11:08
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ok bra, så när jag säger att AFS-supporters kan tänka sig etniska rensningar (baserade på etnicitet eller judendom) så har jag alltså inte fel? Kan jag få ett ja / nej svar på det?

Då kan man ju fråga sig om AFS som parti har den agendan också, eller om AFS-supporters har missförstått AFS, och i så fall varför de har gjort det.

Står det i AfS partiprogram eller har någon ledande företrädare förespråkat etnisk rensning? Vad spelar det för roll om en enskild väljare vill ha det eller inte? Väljare eller kommentatorer här på FB kan ha alla möjliga böjelser, vilket inte har med partierna att göra. Dessutom kan man här skriva kommentarer för att förvilla, demoralisera och förstöra. Du tycks vara en av dem.

Jag kommenterar bara AfS partiprogram och vad de ledande företrädarna säger. Allt annat är helt meningslöst att kommentera.
Citera
2019-05-31, 11:55
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:

Det finns säkert de som vill ha etnisk rensning inom alla partier. Sjuklövern har som officiell politik att ersätta svenska folket. Det är ett faktum eftersom det blir konsekvensen av att ta in 100-150 tusen invandrare per år. Du har kanske inte missat att många sympatisörer till de vänsterblivna helt öppet vill bli av med vita, då särskilt män.

Jag vet att det inom SD, de som varit med länge, finns en regelrätt rasism. Du vill inte ens höra vad de säger. Inom AfS upplever jag att man är mer tolerant men AfS politik är i praktiken mer tuff än SD:s. Det är ju utomeuropéer, som inte anpassat sig, som blir föremål för återvandringen.

Har aldrig stött på någon inom AfS som förespråkat etnisk rensning såsom du beskriver det med steriliseringar. Vad jag vet så är det bara Israel som håller på med det. Måste vara en synnerligen ovanlig uppfattning i Sverige. Idag är det nog bara judar som håller på med det i hela världen.

Ber att få återkomma om skillnaden mellan NMR och AfS. Måste iväg nu,
Citera
2019-05-31, 12:10
Medlem
Citat:

Ingen påstår att detta är vad AfS vill, så det finns ingenting att ta avstånd från. Man ska inte be om ursäkt för något man inte har gjort. Om du på riktigt gillar AfS borde du vara glad över att de saknar den här ryggmärgsreflexen att lägga sig ned och be om ursäkt så fort någon nämner "judar" eller "hudfärg".

Att be om ursäkt är att erkänna skuld - något bara en jubelidiot skulle göra när man är oskyldig. Därför kommer du inte få några avståndstaganden av det förnedrande och oanständiga slag du kräver. Inte för att någon sitter och fantiserar om steriliseringar, utan för att vi har lite grundläggande självrespekt.
Senast redigerad av Avblattning 2019-05-31 kl. 12:31.
Citera
2019-05-31, 12:41
Medlem
Alla valdistrikt nu färdigräknade efter val till europaparlamentsvalet.
AfS samlade 19 176 röster eller 0,46% av rösterna. Att jämföra m riksdagsvalets 20 290 röster eller 0,31% av rösterna.

Jfrt med SD, MED och NMR helt klart vassast mobilisering av sina anhängare.
NMR 643 röster (2106 i riksdagsvalet), MED 6361 (13 056), SD 636 753 (1 135 627).

Riktigt bra kämpat. Hoppas nu på fortsatt motivation att synas. Nu behövs ett lokalpolitiska engagemang fram mot 2022.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in