2019-05-30, 11:28
Avstängd
HarryScheinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverigegrabben
Carolin var med 99,9999% sannolikhet aldrig inblandad i någon brottslighet. Det mest sannolika scenariot är att hon hade en relation med Tonis son som sedan gick snett, förmodligen när hon ville avbryta relationen och satsa på relationen med sin pojkvän istället för sin älskare dvs Tonis son.

Det sägs ju att brusten kärlek och pengar är historiens äldsta mordmotiv. I detta fall anser jag att det är det förstnämnda.

Har inte heller fått uppfattningen om att hon varit inblandad i något skit, nu har jag förvisso bara den mediala bilden utav henne, men ändå.

Nu kan jag verka bakom flötet; men finns det någonting som tyder på att Caroline skall ha haft en relation med sonen? Det har gått mig helt förbi.

Håller annars med dig om att brusten kärlek och pengar lär vara de två starkaste motiven till mord/dråp.
Citera
2019-05-30, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HarryScheinen
Har inte heller fått uppfattningen om att hon varit inblandad i något skit, nu har jag förvisso bara den mediala bilden utav henne, men ändå.
Nu kan jag verka bakom flötet; men finns det någonting som tyder på att Caroline skall ha haft en relation med sonen? Det har gått mig helt förbi.
Håller annars med dig om att brusten kärlek och pengar lär vara de två starkaste motiven till mord/dråp.
I bygden går det rykten att sonen och Caroline hade haft ett forhållande tidigare.
Familjen hade också ett sommarställe i Piteå, dit de åkte varje sommar, men inte Tony han trivdes bäst i Mäntyvaara.
Ett sannolikt motiv att det var ett svartsjukedrama.
Djungeltelegrafen skulle jag tro kan anses som tillforlitlig i området.
Citera
2019-05-30, 11:51
Medlem
Citat:
Nu blev ditt inlägg lite snurrigt?

Hade Caroline samröre med gangsters? Varför skulle någon vilja mörda henne? Polisen bör väl ha kartlagt hennes person rätt så utförligt, och bör väl ha koll på om det fanns minsta lilla hotbild eller sumrask kring henne, som pekar åt något håll?
Det är anstiftaren som har motiv att roja bort Caroline och lejer gärningsmän for att utfora gärningen.
Det är inte svårt att forstå vem som är anstiftaren och problemet finns mellan anstiftaren och Caroline, sannolikt ett svartsjukedrama.
Det bevisar också att Tony hade ingenting med mordet på Caroline att gora.

Det är sannolikt den korrekta losningen på fallet att det var ett svartsjukedrama mellan anstiftaren och Caroline och Tony hade ingenting med det att gora.
Jag kan inte forstå annat utan spaningsledningen måste ha känt till vad det var frågan om, men kunde inte gå på anstiftaren som skulle ha. gjort att gärningsmännen hade åkt dit som sannolikt var utlänningarl
Senast redigerad av Sagro 2019-05-30 kl. 12:03.
Citera
2019-05-30, 11:54
Avstängd
HarryScheinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagro
I bygden går det rykten att sonen och Caroline hade haft ett forhållande tidigare.
Familjen hade också ett sommarställe i Piteå, dit de åkte varje sommar, men inte Tony han trivdes bäst i Mäntyvaara.

Si där, det hade jag missat. Borde inte Polisen ha sett deras tidigare mobiltrafik, om man nu lyssnade på byskvallret alltså?

Jag kan också tycka att djungeltelegrafen bör vara tillförlitlig i ett sådant här ärende. Sonen kanske handlade impulsivt med alkohol i blodet och lånade farsans bil och vapen, sedan försöker farsan städa upp efter sonen, för att sedan ta på sig dådet när han åker in. Fan vet. Skumt om djungeltrafiken stämmer. Jävla soppa.
Citera
2019-05-30, 13:52
Medlem
mrfixs avatar
Citat:
Det är anstiftaren som har motiv att roja bort Caroline och lejer gärningsmän for att utfora gärningen.
Det är inte svårt att forstå vem som är anstiftaren och problemet finns mellan anstiftaren och Caroline, sannolikt ett svartsjukedrama.
Det bevisar också att Tony hade ingenting med mordet på Caroline att gora.

Det är sannolikt den korrekta losningen på fallet att det var ett svartsjukedrama mellan anstiftaren och Caroline och Tony hade ingenting med det att gora.
Jag kan inte forstå annat utan spaningsledningen måste ha känt till vad det var frågan om, men kunde inte gå på anstiftaren som skulle ha. gjort att gärningsmännen hade åkt dit som sannolikt var utlänningarl

Så du tror också att det var Tonys son som är mördaren, eller som lejde de fasansfulla och professionella mördarna som troligen också dödade Bangsuan? Att du tror något bevisar inte ett skit, det borde t.o.m du begripa vid det här laget. Jag kan inte forstå annat utan spaningsledningen måste ha känt till vad det var frågan om, men kunde inte gå på anstiftaren som skulle ha. gjort att gärningsmännen hade åkt dit som sannolikt var utlänningarl Vem är spaningsledningen då, ingår inte din piedestalförklarade polis i denna eller vem tog fram uppgifterna till åklagaren. Gömde polisen medvetet en del av det de hade fått fram och var en del av auktoriteten då eller? Den som mest liknar den auktoritet du dillar om är ju du själv. Du vill ju inte att den egentlige mördaren Tony skulle bli dömd. Hur går det med dina fantasier tycker du?
Citera
2019-05-30, 13:56
Medlem
mrfixs avatar
Citat:

Rykten är inget att gå efter, lika tillförlitligt som ditt pladder. Och om det stämmer, varför skulle det leda till att sonen dödat Caroline? Har du några bevis för att han hyste agg mot Caroline?Svartsjukedrama? Du menar som i Lisa-fallet. Det liknar dina skrönor där. Där kördes ju mopeden tillbaka av mystiska personer precis som Carolines bil i detta fallet. Du borde variera dig lite....
Citera
2019-05-30, 14:07
Medlem
Citat:
Si där, det hade jag missat. Borde inte Polisen ha sett deras tidigare mobiltrafik, om man nu lyssnade på byskvallret alltså?

Jag kan också tycka att djungeltelegrafen bör vara tillförlitlig i ett sådant här ärende. Sonen kanske handlade impulsivt med alkohol i blodet och lånade farsans bil och vapen, sedan försöker farsan städa upp efter sonen, för att sedan ta på sig dådet när han åker in. Fan vet. Skumt om djungeltrafiken stämmer. Jävla soppa.
Spaningsledningen var nog helt koncentrerat att soka bevis mot Toni att han kunde sättas dit, några bevis mot Toni hittades aldrig att Toni hade haft kontakt med Caroline.
Han blev ändå åtalad och domd, for vad kan man fråga sig ?
Jag hade trodd samma som "Sverigegrabben" men jag anser att utlänningarna som fanns bredvid Caroline när hon kom till rastplatsen ger en indikation att de måste ha varit inblandade.
Men det som forbryllar är varfor kom de här utlänningarna till Stenbro rastplats och visade upp sig.
Det kunde vara for att vilseleda och då har "Sverigegrabben " 100% rätt, den som utforde dådet.
Det finns också rykten att sonen hade kommit till rastplatsen men när han såg att han var upptäckt , hade han åkt därifrån med en rivstart.
Det hade varit samma Volvo bil som han ägde, det var nog säkert han.
Det finns ingen tvekan utan det är sonen som haft tillgång till geväret och bilen.
Felet är spaningsledningen som inte tog och pressade honom vad han verkligen gjorde hela kvällen när Caroline var forsvunnen, när det gäller mord kan de omhäkta en person hur många gånger som helst, de hittar alltid någon orsak.
Citera
2019-05-30, 14:25
Medlem
mrfixs avatar
Citat:
Spaningsledningen var nog helt koncentrerat att soka bevis mot Toni att han kunde sättas dit, några bevis mot Toni hittades aldrig att Toni hade haft kontakt med Caroline.
Han blev ändå åtalad och domd, for vad kan man fråga sig ?
Jag hade trodd samma som "Sverigegrabben" men jag anser att utlänningarna som fanns bredvid Caroline när hon kom till rastplatsen ger en indikation att de måste ha varit inblandade.
Men det som forbryllar är varfor kom de här utlänningarna till Stenbro rastplats och visade upp sig.
Det kunde vara for att vilseleda och då har "Sverigegrabben " 100% rätt, den som utforde dådet.
Det finns också rykten att sonen hade kommit till rastplatsen men när han såg att han var upptäckt , hade han åkt därifrån med en rivstart.
Det hade varit samma Volvo bil som han ägde, det var nog säkert han.
Det finns ingen tvekan utan det är sonen som haft tillgång till geväret och bilen.
Felet är spaningsledningen som inte tog och pressade honom vad han verkligen gjorde hela kvällen när Caroline var forsvunnen, när det gäller mord kan de omhäkta en person hur många gånger som helst, de hittar alltid någon orsak.

Så nu är sonen mördaren hos dig också och sandfolket bara inblandade som distraktion? Det svänger vilt kan man säga... Du har mycket rykten du hänvisar till du, rykten är ungefär lika tillförlitliga som du är. De har ingen bärighet alls med andra ord. Hur kommer det sig att du inte tjatat om Volvo bilen tidigare? Varför skulle sonen ha tillgång till geväret. Tony var ju en sån van jägare att borde ha vett att hålla vapnet inlåst. Eller är det helrören som spökar igen va? Nyligen hade han ju ett fantastiskt minne och kom ihåg hur många skott han sköt. Inte illa för en som har rensat hela skallen med ett helrör om dagen... Skrönorna blir allt sämre.... SOM VANLIGT.
Citera
2019-05-30, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrfix
Så nu är sonen mördaren hos dig också och sandfolket bara inblandade som distraktion? Det svänger vilt kan man säga... Du har mycket rykten du hänvisar till du, rykten är ungefär lika tillförlitliga som du är. De har ingen bärighet alls med andra ord. Hur kommer det sig att du inte tjatat om Volvo bilen tidigare? Varför skulle sonen ha tillgång till geväret. Tony var ju en sån van jägare att borde ha vett att hålla vapnet inlåst. Eller är det helrören som spökar igen va? Nyligen hade han ju ett fantastiskt minne och kom ihåg hur många skott han sköt. Inte illa för en som har rensat hela skallen med ett helrör om dagen... Skrönorna blir allt sämre.... SOM VANLIGT.
Den enda som kunde misstänkas haft konflikt med Caroline är sonen, därfor de var i samma åldersgrupp, jag har ansett att det funnits en anstiftare som anlitat gärningsmän, som orsakat Carolines forsvinnande.
Tony hade ingenting med mordet på Caroline att gora, men det är minst två personer som utfort mordet på Caroline och de här flyttningarna av kroppen, orsaken till mordet på Caroline är svartsjuka finns inget annat.
Det fanns stora brister i spaningsledningen som inte lät korsforhora sonen vad han sysslade med hela dagen som Caroline var forsvunnen.
Det kan misstänkas att anstiftaren anlitade utlänningar som utforde mordet och det ville spaningsledningen inte veta om, utan fällde Toni istället, att det inte fanns några som helst bevis mot Tony var betydelselost.
Citera
2019-05-30, 15:26
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Den enda som kunde misstänkas haft konflikt med Caroline är sonen, därfor de var i samma åldersgrupp, jag har ansett att det funnits en anstiftare som anlitat gärningsmän, som orsakat Carolines forsvinnande.
Tony hade ingenting med mordet på Caroline att gora, men det är minst två personer som utfort mordet på Caroline och de här flyttningarna av kroppen, orsaken till mordet på Caroline är svartsjuka finns inget annat.
Det fanns stora brister i spaningsledningen som inte lät korsforhora sonen vad han sysslade med hela dagen som Caroline var forsvunnen.
Det kan misstänkas att anstiftaren anlitade utlänningar som utforde mordet och det ville spaningsledningen inte veta om, utan fällde Toni istället, att det inte fanns några som helst bevis mot Tony var betydelselost.

1. Ge mig ett enda bevis på att sonen och CS någonsin haft någon form av kontakt.
2. Verifiera ditt påstående om "ryktena" i trakten. Du har aldrig någonsin varit där, du har aldrig någonsin pratat med någon därifrån.
3. Ge mig ett enda bevis på att sonen anstiftat mordet på CS. Det är en hyfsat grov anklagelse, och jag antar att du har rejält på fötterna när du påstår det.
Citera
2019-05-30, 15:46
Medlem
mrfixs avatar
Citat:

Varför har du inte tjatat om sonen tidigare? Menar du att Tony och bara en ur mördarkommandot har hjälpt till eller vad menar du? Vad gjorde de andra tre under tiden? Lekte sandfolket i sandlådan ihop med dig under tiden? Kom inte snacket om sonen in lite väl lägligt med tanke på att du inte kom nån vart med ditt dravel. Nu kan vi väl vänta oss tusen inlägg om sonen kan man tro? Kan du inte tjata lite mer om att Toni är oskyldig. Har du svårt med namnet nu helt plötsligt? Heter han Tony eller Toni? Vem är det som ingår i spaningsledningen enligt dig? Ingår inte polisen i denna? Eller menar du att åklagaren själv sköter förhören? Ingår inte din till skyarna upphöjda polis också till auktoriteten i så fall. Tala om att ha målat in sig i ett hörn i sandlådan... SOM VANLIGT.
Senast redigerad av mrfix 2019-05-30 kl. 16:11.
Citera
2019-05-30, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrfix
Varför har du inte tjatat om sonen tidigare? Menar du Tony och bara en ur mördarkommandot har hjälpt till eller vad menar du? Vad gjorde de andra tre under tiden? Lekte sandfolket i sandlådan ihop med dig under tiden? Kom inte snacket om sonen in lite väl lägligt med tanke på att du inte kom nån vart med ditt dravel. Nu kan vi väl vänta oss tusen inlägg om sonen kan man tro? Kan du inte tjata lite mer om att Toni är oskyldig. Har du svårt med namnet nu helt plötsligt? Heter han Tony eller Toni? Vem är det som ingår i spaningsledningen enligt dig? Ingår inte polisen i denna? Eller menar du att åklagaren själv sköter förhören? Ingår inte din till skyarna upphöjda polis också till auktoriteten i så fall. Tala om att ha målat in sig i ett hörn i sandlådan... SOM VANLIGT.
Det är någon som mordade Caroline jag anser inte att det var Tony och det var inte sonen, därfor han hade alibi när Caroline forsvann.
De enda jag kan tänka mig är utlänningarna som kom till Stenbro rastplats med Caroline vid 16.45 tiden och åkte därifrån vid 17.00 tiden med Caroline och hennes bil.
18.15 korde ett vittne efter den blå Ford Focus bilen som svängde in på rastplatsen och den blev parkerad vid toaletterna, men någon Caroline syntes aldrig till därefter.
Den sista observationen av Caroline som är mycket viktigt var när hon stod med 4 utlänningar vid sin bil 16.45, det är vittnet Gorans bedomning att de var utlänningar inte min.

Jag har roat mig med och läst igenom det mesta i tråden, de flesta av skribenterna tror att det är Tony som är gärningsmannen, men det finns också många som tror att det är sonen.
Själv tror jag ingen av dem varken sonen eller Tony hade något med mordet på Caroline att gora.
Jag är faktiskt den ende som tror att det var utlänningar som mordade Caroline.
Ett mycket brutalt och välorganiserat mord, finns ingen tvekan om det, passar inte alls in att någon svensk utfort det.
Eftersom jag tror att det var utlänningar som mordade Caroline måste de haft någon som sponsrade dem och det kallas for anstiftare, vem den personen kunde vara vet jag inte, men måste ha funnits under de forutsättningar jag anser.
Man får inte glomma bort det är Tonys bil och gevär som använts och det är någon som lånat dem av honom.
Tony utesluter jag helt han har ljugit om att han kom till rastplatsen och kom i konflikt med Caroline och knuffade henne att hon foll mot draget och slog ihjäl sig.
Sedan skall han ha lyft henne i bagageutrymmet, en fullständig omojlighet hon vägde 75 kg och låg hon på marken Tony hade inte kunnat rubba henne 1 millimeter.
När han ljog om Stenbro rastplats finns det ingenting annat som stämmer, han klämde i sig 1 helror med starksprit dagligen därfor kan han klassas som alkis med nerv problem och även psykiska, han fick gråtattacker som är stora nervproblem från spriten.
Senast redigerad av Sagro 2019-05-30 kl. 16:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in