2019-05-30, 11:43
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Kul!
Lagom raljant också.

Tackar.

Citat:
Jag har en fråga till dig Jenny9.
Är du mycket inne på feministernas forum?
Läser du de feministiska bloggarna?
Har du läst underlaget som fått S att driva åt det de kallar en feministisk regering och deras bevekelsegrunder för detta?

Jag har.
Jag ser fram emot den här diskussionen.

Ja jag läser ju en hel del här på Flashback's feminismforum, visst jag är medveten om att det inte är en blogg, men jag tycker ett feministiskt diskussionsforum smäller högt.

Nämn gärna några bloggar som anses feministiska så kollar jag gärna upp dem.

Jag har faktiskt förlorat allt mitt intresse för svensk politik på senaste tiden så jag delar tyvärr inte din entusiasm inför en diskussion om densamma.
Citera
2019-05-30, 11:49
Medlem
Citat:
Kul!
Lagom raljant också.

Jag har en fråga till dig Jenny9.
Är du mycket inne på feministernas forum?
Läser du de feministiska bloggarna?
Har du läst underlaget som fått S att driva åt det de kallar en feministisk regering och deras bevekelsegrunder för detta?

Jag har.
Jag ser fram emot den här diskussionen.

Det hade varit intressant med länkar. Det finns ju en del feministiska tankar som verkligen är bisarra.

Framförallt när de ger sig på STEM-ämnena blir jag mörkrädd. De får dock mothugg som av Tanja Bergkvist nedan.

https://tanjabergkvist.wordpress.com/2010/01/11/genusvaldet-intar-sodertorns-hogskola/

Men det är fan i mig skrämmande vilka maktpositioner dessa okunniga idioter har och vad de kan kläcka ur sig utan att det skadar deras akademiska karriärer. De tycka kunna komma undan med Tarot-kort som vetenskaplig metod... om så skulle vara.
Senast redigerad av ZiggeZiggarett 2019-05-30 kl. 11:51.
Citera
2019-05-30, 16:17
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Tackar.

Ja jag läser ju en hel del här på Flashback's feminismforum, visst jag är medveten om att det inte är en blogg, men jag tycker ett feministiskt diskussionsforum smäller högt.

Nämn gärna några bloggar som anses feministiska så kollar jag gärna upp dem.

Jag har faktiskt förlorat allt mitt intresse för svensk politik på senaste tiden så jag delar tyvärr inte din entusiasm inför en diskussion om densamma.
Jag gör vad jag kan för att bibehålla Feminism på Flashback som ett politiskt oberoende och ickepartisanskt forum både för feminister och antifeminister, som ickefeminister nånstans där i mitten.
Jag tror att en nykter syn på samhället runt omkring oss och klarsynta analyser, tillsammans med goda argument om vad och varför ett annat synsätt kunde bidra till att samhället och våra inbördes förhållanden kan bli bättre.
Tyvärr innebär detta också att vi måste slakta några heliga kor på vägen.
Man ger lite för att få lite i stället för feminismens "man kräver hela tiden något tillbaks, men vill aldrig själv betala något pris".

https://femiforum.wordpress.com/
http://www.feminetik.se/
Och lite länkar:
http://www.kvinnofronten.nu/lankar.htm
Citera
2019-05-30, 16:19
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Det hade varit intressant med länkar. Det finns ju en del feministiska tankar som verkligen är bisarra.

Framförallt när de ger sig på STEM-ämnena blir jag mörkrädd. De får dock mothugg som av Tanja Bergkvist nedan.

https://tanjabergkvist.wordpress.com/2010/01/11/genusvaldet-intar-sodertorns-hogskola/

Men det är fan i mig skrämmande vilka maktpositioner dessa okunniga idioter har och vad de kan kläcka ur sig utan att det skadar deras akademiska karriärer. De tycka kunna komma undan med Tarot-kort som vetenskaplig metod... om så skulle vara.
Tanja är en av anledningarna att jag red pillades.
Hon lyckades ta sig fram på egna meriter och lyfte rättvist på täcket så att vi kunde se kackerlackorna och deras hycklerier.
De skapar sitt eget glastak.
Det är mycket tryggare att kriga under mattan än ta sig ut i den riktiga världen.
Citera
2019-05-30, 22:46
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Vänta jag måste ringa upp systerskapet och ledarjuden för att höra med dem vad jag kan och inte kan avslöja.

Ring ring.......

Ok nu har jag pratat med ordföranden Mao Zedonga (alias The Dickchopper) och herr Goldstein. De tycker inte jag ska erkänna något, de vill hålla mitt uppdrag lite stasi.

Att ha Gudrun på speeddial känns inte så häftigt. Only in a feminist brain.
Citera
2019-05-31, 01:59
Medlem
Faktum är att det är förbaskat ohälsosamt att både vara grovt överviktig och dessutom envisas med att äta skräpmat hela dagarna.
Den livsstilen tyder på att man är totalt karaktärslös och inte vet sitt eget bästa överhuvudtaget.
Det skulle inte förvåna mig om hon redan nu regelbundet har börjat att ta med småbarnen till McDonald's.

Det hade varit en helt annan sak om hon bara hade råkat bli överviktig utan att inse det förrän efter en lång tid och därefter gjorde sitt bästa för att ta hand om sig själv ordentligt.
Jag känner flera överviktiga tjejer som anstränger sig så gott de kan för att leva hälsosamt (och de går inte ens till överdrift eller nåt sånt heller, utan de ser bara helt enkelt till att äta hälsosamma luncher och middagar och att inte sätta i sin snacks varenda dag - ja, de kan unna sig sånt ibland också, de gör det bara i måttliga mängder).

Sen det här att "man duger som man är" - det beror på.
Ibland så finns det saker som man definitivt behöver förbättra med sig själv, och det finns många saker som folk kan anmärka på förutom en persons vikt.
En person som väljer att sitta och lata sig och leva på socialbidrag under en längre tid utan att anstränga sig ett enda dugg för att försöka hitta ett jobb kommer definitivt att kritiseras för det, och på samma sätt kan man kritisera Kajsa för att hon medvetet lever ett jäkligt ohälsosamt liv och dessutom förskönar det.
Det har ingenting med "mobbing" att göra, det handlar bara helt enkelt om att extremt karaktärslösa människor får räkna med att folk tittar snett på dem.
Sen får det såklart inte urarta i medvetna trakasserier, men ni fattar nog vad jag menar.
Senast redigerad av Mikael861 2019-05-31 kl. 02:04.
Citera
2019-05-31, 06:39
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Så istället är du här och är sekundärkränkt för att en kvinna är en träskpadda som visar upp sig på Instagram?

Vad är en träskpadda, mer exakt?
Citera
2019-05-31, 07:53
Medlem
Citat:
Tanja är en av anledningarna att jag red pillades.
Hon lyckades ta sig fram på egna meriter och lyfte rättvist på täcket så att vi kunde se kackerlackorna och deras hycklerier.
De skapar sitt eget glastak.
Det är mycket tryggare att kriga under mattan än ta sig ut i den riktiga världen.

Jag skall kolla lite på dina länkar när jag får ro.

Sedan bör det ju sägas att den där värdelösa rektorn på Södertörn borde kickas, hon skall inte ha ledande uppgifter på lärosäten. Men med det sagt så har ju hennes genomslag i matteutbildningen varit skralt i alla fall vad gäller ämneslärare.

Matematiker brukar inte tänka postmodernt.
Citera
2019-05-31, 09:22
Medlem
Citat:
Jag gör vad jag kan för att bibehålla Feminism på Flashback som ett politiskt oberoende och ickepartisanskt forum både för feminister och antifeminister, som ickefeminister nånstans där i mitten.
Jag tror att en nykter syn på samhället runt omkring oss och klarsynta analyser, tillsammans med goda argument om vad och varför ett annat synsätt kunde bidra till att samhället och våra inbördes förhållanden kan bli bättre.
Tyvärr innebär detta också att vi måste slakta några heliga kor på vägen.
Man ger lite för att få lite i stället för feminismens "man kräver hela tiden något tillbaks, men vill aldrig själv betala något pris".

https://femiforum.wordpress.com/
http://www.feminetik.se/
Och lite länkar:
http://www.kvinnofronten.nu/lankar.htm

Faktum är att feministiskt forum var inställt. De fick inte till något 2016 och det är sista posten.

Trådarna på Feminetik innehåller en del feministisk sexism, men också en hel del mothugg.

Det verkar inte som radikalfeminismen mår så bra...

Här ett exempel på tråd från feminetik:

Citera
2019-05-31, 09:37
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikael861
Faktum är att det är förbaskat ohälsosamt att både vara grovt överviktig och dessutom envisas med att äta skräpmat hela dagarna.
Den livsstilen tyder på att man är totalt karaktärslös och inte vet sitt eget bästa överhuvudtaget.
Det skulle inte förvåna mig om hon redan nu regelbundet har börjat att ta med småbarnen till McDonald's.
Jag håller helt med. De fläskberg som jag ser i ett av mina favoritprogram på TV My 600lb life är alla dödligt fet-sjuka pga barndomstrauman, föräldrar med låg IQ, eller total brist på självkontroll. Oftast alla tre. De har också gemensamt en brist på insikt över vilka problem fetma ger. Kan man från detta dra slutsatsen att extremfeminster sannolikt har samma bakgrund som 600-pundare? Jag tycker personlighetsdragen är otroligt lika. Det är helt enkelt en sjukdom orsakad av trauman och svag personlighet.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-05-31 kl. 09:40.
Citera
2019-05-31, 15:35
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Vad är en träskpadda, mer exakt?

Träskpadda [ˈtræskːpa:da]

1) (individ l. art av) groddjur tillhörande familjen Bufonidæ, särsk. släktet Bufo Laur.; särsk. om arten Bufo bufo Lin.

https://img.geocaching.com/cache/large/b0a8b19e-14d1-4b77-8f31-09faf400af5c.jpg

2) Står för ohyggligt ful kvinna. Inte ens om det krisar så vill man vara med henne.

https://www.instagram.com/p/BxF0NkmBM01/
Citera
2019-05-31, 16:51
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Faktum är att feministiskt forum var inställt. De fick inte till något 2016 och det är sista posten.

Trådarna på Feminetik innehåller en del feministisk sexism, men också en hel del mothugg.

Det verkar inte som radikalfeminismen mår så bra...

Här ett exempel på tråd från feminetik:

Sant, de mår inte bra och inbördes strider äter upp dem inifrån. Hela vänsterfalangen ligger i latent krig med varandra, för alla anser att just deras lidande är värst.

Vi ska hjälpa dem över kanten. Bort från deras kaos och in i ett ordnat produktivt liv för ett mer harmoniskt samhälle där könen samarbetar i stället för att motarbeta varandra.

Manshatet måste ta slut. Det är så långt ifrån en framkomlig väg mot jämställdhet man kan komma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in