2019-05-29, 02:29
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittarministern
Jag avskyr både silikon och överdriven fitness.
Men det finns VÄLDIGT mkt annat emellan det och Kajsagrisen.

Jo men det finns även VÄLDIGT mkt annat i tyngre viktklasser än denna Kajsa. Det är falsk marknadsföring i tråden, jag förväntade mig något gigantiskt. Så sitter någon mupp och länkar en gravidmage och skriver typ "kolla fettot".
Citera
2019-05-29, 02:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Det är falsk marknadsföring i tråden, jag förväntade mig något gigantiskt.

Nu vill jag inte gå mer OT i tråden men jag vidhåller att du för allas bästa bör ta en runk.
Och sen en kall dusch.
Citera
2019-05-29, 05:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Jo men det finns även VÄLDIGT mkt annat i tyngre viktklasser än denna Kajsa. Det är falsk marknadsföring i tråden, jag förväntade mig något gigantiskt. Så sitter någon mupp och länkar en gravidmage och skriver typ "kolla fettot".
Hon tar kort på sig själv när hon blöder genom trosorna och har texten "Power Pussy" på framsidan av dem, hon visar upp sina allra tydligaste fettvalkar och klistrar in bilder på sig själv där hon pekar finger över hälsotidningar som visar hur man får en platt mage (en platt mage är mycket hälsosammare än en fet mage).

Hon beter sig smaklöst, helt enkelt.
Och ja, hon är kraftigt överviktig, till och med för någon som är gravid.
En gravid kvinna med hälsosam kropp ser ut så här:

http://www.image-share.com/upload/3963/178.jpg

Sen att kraftigt överviktiga människor ska kunna känna sig accepterade som individer osv osv osv är en annan sak, men i Kajsas fall så är det som sagt ett problem för att hon förskönar kraftig övervikt och osunda matvanor.
Den enda anledningen till att folk struntar i att göra någonting åt sin vikt är ren lathet.
Och jadå, ibland kan överviktiga människor ha fullt upp med att försöka gå ned i vikt, men såna människor brukar försöka ha sunda matvanor, vilket Kajsa uppenbarligen inte har.

Det finns ALL anledning att göra någonting åt övervikt:
det gör att man mår mycket bättre, det är mer hälsosamt, det förebygger sjukdomar och andra besvär, det gör att man sover bättre, och det gör att man orkar mer i allmänhet.
Och det är inte det minsta komplicerat heller, det kan räcka med att bara springa supersnabbt allt man orkar i kanske en halv minut eller nåt tills man är helt slut och så är det klart.
Senast redigerad av Mikael861 2019-05-29 kl. 05:41.
Citera
2019-05-29, 08:22
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittarministern
Nu vill jag inte gå mer OT i tråden men jag vidhåller att du för allas bästa bör ta en runk.
Och sen en kall dusch.

Jag vidhåller att du/ni/alla i tråden överdriver och beter er som ett gäng tonåringa oskulder missnöjda med att inte kunna runka till detta instagramkonto.
Citera
2019-05-29, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikael861
Det handlar inte ett dugg om att "somliga män" blir "retade" av att hon inte "ägnar 100% av sin tid åt att fundera på hur hon ska se ut", det handlar om att hon målar upp en osund livsstil som någonting positivt, och den attityden är en jävligt dålig förebild för tjejer i allmänhet ur ren hälsosynpunkt.

Ooo ja, är det något man verkligen lägger märke till i dina och TS m fl inlägg så är det ju den oerhörda välviljan, den varma omtanken och empatin för kvinnor i allmänhet och Kajsa i synnerhet, som efter att ha fött barn inte direkt återgår till att ha figurer som smala pojkar i yngre tonåren. Ni vill ju bara väl, ni vill bara att Kajsa ska må bra! Det är kvinnohälsan ni tänker på, inget annat! Att det ska vara så svårt att fatta!

Du själv skulle ju bara bli glad och tacksam över att hitta en tråd på internet som talar om dig med ord som dessa:

Glåmigt fläskpaket
Fettpattar och orakade ben
Degmage
Hudbristningarna lyser som röda lakritsremmar mot vit snö (TS har författardrömmar )
En uppvisning i kulturmarxistiskt degenerering, extremfeministiskt vansinne och identitetsvänster

Ett litet avbrott för liknande omtänksamma ord om Kajsas man:
Fet och skallig
Ser hunsad ut
Tunnformad kroppshydda

Raskt åter till Kajsa:
Medveten förfulning
Bristfällig hygien och övervikt
Sinnessjukdom
Tvångstankar
Ohälsosamt beteende
Provokativa utfall
Allt hon gör sker för att hon vill bli sedd
Fetast och äckligast

Och detta är bara det första inlägget! Skrivet i all välmening naturligtvis, av ren omtanke, liksom en hel hög liknande inlägg ifrån fullständiga främlingar som vill vara med och kräkas ur sig lite frustration på den okända tjejen och tjejer överhuvudtaget nu när de får chansen (igen).

Nej du gosse. Dig själv kan du tydligen lura med att den här tråden bara vill väl, men mig lurar du inte. Det är en elak, gemen, otäck och otrevlig liten tråd som borde legat i papperskorgen efter första inlägget istället för att, likt en koblaja i kohagen, locka traktens alla spyflugor till sig.
Citera
2019-05-29, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
För helvete, fler män än kvinnor är överviktiga i Sverige.

Ta hand om era egna bukmagar innan ni sitter och skvallrar om andra.

Fyfan vad sånt här är pinsamt.

Om man har stora muskler kan man också ha ett högt BMI.
Citera
2019-05-29, 19:25
Medlem
Citat:
För helvete, fler män än kvinnor är överviktiga i Sverige.

Ta hand om era egna bukmagar innan ni sitter och skvallrar om andra.

Fyfan vad sånt här är pinsamt.

Fler kvinnor än män viker ut sin övervikt. Var är alla håriga tjocka män som hyllas för de poserar i tighta kalsonger i sängen eller soffan?
Citera
2019-05-29, 20:19
Medlem
Svensson2011s avatar
Hon är med på TV4 idag.
https://www.tv4play.se/program/nyheterna/11986110?utm_source=permalink&utm_medium=sharing&u tm_campaign=tv4play_sharing
Citera
2019-05-29, 20:38
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twotowers
Fler kvinnor än män viker ut sin övervikt. Var är alla håriga tjocka män som hyllas för de poserar i tighta kalsonger i sängen eller soffan?

Vet du vad? Gör som jag, undvik det så ser du det inte och slipper ha en åsikt om det.
Citera
2019-05-29, 20:51
Medlem
Citat:
Vet du vad? Gör som jag, undvik det så ser du det inte och slipper ha en åsikt om det.

Det har du rätt i.
Citera
2019-05-29, 22:48
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:

Så istället är du här och är sekundärkränkt för att en kvinna är en träskpadda som visar upp sig på Instagram?

Citera
2019-05-30, 03:34
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Vänta jag måste ringa upp systerskapet och ledarjuden för att höra med dem vad jag kan och inte kan avslöja.

Ring ring.......

Ok nu har jag pratat med ordföranden Mao Zedonga (alias The Dickchopper) och herr Goldstein. De tycker inte jag ska erkänna något, de vill hålla mitt uppdrag lite stasi.
Kul!
Lagom raljant också.

Jag har en fråga till dig Jenny9.
Är du mycket inne på feministernas forum?
Läser du de feministiska bloggarna?
Har du läst underlaget som fått S att driva åt det de kallar en feministisk regering och deras bevekelsegrunder för detta?

Jag har.
Jag ser fram emot den här diskussionen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in