Citat:
Ursprungligen postat av
Krmkr
Du kommer varken få se mig hånskratta, anklaga andra för halmgubbar eller vara hotfull. Det är inte så jag funkar.
Jag undrade över din inställning till andra ärenden i landets södra del, eftersom du i flera inlägg endast grundar dina tankar om detta fall på en allmän kritik av sjukvården, skolan och polisen i Skåne.
Tack för att du inte sänker dig till fula metoder, det är det tillräckligt många som gör redan! Uppskattas verkligen av de allra flesta, skulle jag våga påstå.
Ursäkta om jag var otydlig, men jag menar att välfärden krackelerar på många håll i landet.
Det finns en, i mitt tycke, nästan naiv tro här i tråden på myndigheterna. Om skolan bara hade gjort en orosanmälan, så... Om makarna hade sökt psykologisk hjälp, så...
Jag tänker på lilla Yara i Karlskrona för några år sen (inte Skåne!) Jag tänker på den 60-åriga kvinnan i Helsingborg som blev knivöverfallen av en psykiskt sjuk man för några veckor sen och nästan dog (vad jag vet överlevde hon tack och lov). Han var väl känd och farlig - ändå släpptes han vind för våg.
Jag tänker på allmän polisbrist och socialsekreterare som går på knä.
Just Malmö-polisen är extremt belastad, det är inget att hymla om. Trots hjälp utifrån finns mängder med outredda brott.
Skulle det då ens vara försvarbart att lägga ner mer energi än just nödvändigt på detta ärende?
Och vad det beträffar den skånska vården med sina båda universitetssjukhus misstänker jag att det sker mängder med felanmälningar där - precis som över övriga landet.
Många, förhoppningsvis de allra flesta, är ogrundade men givetvis begås det allvarliga fel även i Skåne.
Men här tror en liten högljudd skara på att båda ME-diagnoserna måste ha varit 100% korrekta och oantastliga.
Av någon anledning är det ofta samma personer som har ett rått språk och skickade skratt-emojis i en tråd om en mördad barnfamilj.