2019-05-29, 23:56
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Du menar att den enda som faktiskt dragit röster till partiet ska avgå?

Kolla bara på personkryssen från riksdagsvalet och nu i EU-valet. De andra kandidaterna framstår ju som skojare jämfört med honom.

Men vill du att partiet ska läggas ner? Så visst. Låt honom avgå så kommer de inte ens få en promille i nästa val.
Det är just för att såna som du inte fattar, och du tillhör ändå 99.9%-eliten av intresserade som kommenterar här, som han borde avgå.

Det du inte förstår är att partiet är inget och kandidaterna är allt. För det är trots allt bara personen som gör något. "Partiet" är bara en imaginär förenkling i tanken, inte något som konkret existerar på riktigt.

Vad gjorde Nigel Farage med sitt parti UKIP? skippade det och gick vidare. För att det är HAN som folk röstar på, inte nån kommunal föreningshierarki bestående av tafsande skvallrande problematiska arvodesmedlemmar.
Senast redigerad av Fri 2019-05-29 kl. 23:59.
Citera
2019-05-30, 00:09
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Det är just för att såna som du inte fattar, och du tillhör ändå 99.9%-eliten av intresserade som kommenterar här, som han borde avgå.

Det du inte förstår är att partiet är inget och kandidaterna är allt. För det är trots allt bara personen som gör något. "Partiet" är bara en imaginär förenkling i tanken, inte något som konkret existerar på riktigt.

Vad gjorde Nigel Farage med sitt parti UKIP? skippade det och gick vidare. För att det är HAN som folk röstar på, inte nån kommunal föreningshierarki bestående av tafsande skvallrande problematiska arvodesmedlemmar.

Så du menar alltså att han ska skapa ytterligare ett nytt parti om jag förstår dig rätt? Då har du nog ingen aning om vilket otroligt arbete det innebär att skapa ett nytt parti. Det är inget man bara gör över en lördagskväll även om det kan se ut så i Nigel Farages fall då han redan var en världskändis.
Citera
2019-05-30, 00:13
Medlem
Fris avatar
Citat:
Så du menar alltså att han ska skapa ytterligare ett nytt parti om jag förstår dig rätt? Då har du nog ingen aning om vilket otroligt arbete det innebär att skapa ett nytt parti. Det är inget man bara gör över en lördagskväll även om det kan se ut så i Nigel Farages fall då han redan var en världskändis.
Nä. Han borde bara avgå. För det triggar PK-propagandisterna att säga nånting om det. Att avgå betyder inte att han förändrar nånting överhuvudtaget i verkligheten. Bara i huvet på de ljugande hatpredikanterna som hela svenska folket andaktigt lyssnar på. Till och med du verkar ha gott på det! Så effektivt vore det.
Citera
2019-05-30, 00:25
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Nä. Han borde bara avgå. För det triggar PK-propagandisterna att säga nånting om det. Att avgå betyder inte att han förändrar nånting överhuvudtaget i verkligheten. Bara i huvet på de ljugande hatpredikanterna som hela svenska folket andaktigt lyssnar på. Till och med du verkar ha gott på det! Så effektivt vore det.

Jag förstår din poäng även fast jag egentligen inte ser någon idealistisk kandidat att ta över partiledarposten. Jeff Ahl? Nä. Han är visserligen bra på att reta upp vänsterextremister men det är väl ungefär det. Adam Berg är väl möjligen den enda jag skulle kunna tänka mig som partiledare. Han har hamnat lite i skymundan i AFS men är en bra retoriker, debattör och talare.
Citera
2019-05-30, 03:10
Medlem
0.999...s avatar
Okej, så AfS landade på 0,5% vilket ändå är okej även om jag själv hade hoppats på runt 1%.

Jag tänker igen på var alla dom gamla hjältarna har tagit vägen? Jag minns första gången jag fick rösta och min lilla pojkhand släppte för första gången ner en röst på SD. På den tiden fick man vara ganska diskret men jag vissta ändå på vägen hem att jag hade gjort rätt sak.

8 år senare kom dessa in i riksdagen. Det folk inte kommer ihåg var att SD var ett betydligt radikalare parti tidigare. Olika attacker mot partiföreträdare var vanligt förekommande och upphörde först efter att dessa kom in i riksdagen och därmed fick beskydd av bla. SÄPO. Då var det inte lika roligt längre för t.ex. RF att härja.

Men för att återgå, var har alla dessa som såg till att SD kom in i riksdagen tagit vägen? Det borde rimligtvis finnas en större väljargrupp som önskar ett radikalt alternativ. Jag blir inte riktigt klok på hur jävla mesiga svenskar kan vara när det kommer till just politik.

Jag tänker då att AfS är nästa generation svenskars parti som inte inte riktigt har mognat och kommit till insikten att det krävs radikala metoder för att stävja en annalkande katastrof. Därför är AfS att betrakta som ett långsiktigt projekt. Att t.ex. lägga ner nu vorde ett stort misslyckande för att det sedan dyker upp något liknande parti fast med annat namn inför nästa val när det nu kommer.

Jeje, så länge AfS är med så kommer jag vara en trogen partimedlem. Men som sagt, AfS är egentligen partiet för den generationen som åker på studentflak just nu.
Citera
2019-05-30, 07:59
Medlem
Fris avatar
Citat:
Jag förstår din poäng även fast jag egentligen inte ser någon idealistisk kandidat att ta över partiledarposten. Jeff Ahl? Nä. Han är visserligen bra på att reta upp vänsterextremister men det är väl ungefär det. Adam Berg är väl möjligen den enda jag skulle kunna tänka mig som partiledare. Han har hamnat lite i skymundan i AFS men är en bra retoriker, debattör och talare.
Jag menar att Gustav Kasselstrand är viktigare än "partiet", liksom folk röstar på Nigel Farage, inte på UKIP. Han skulle kunna göra ett utspel om att han avgår som en ploj för att få medial uppmärksamhet, för det skulle regimmedia säkert vältra sig i. Sen bara fortsätta som vanligt. Geert Wilders är den ende medlemmen i sitt parti (det förenklar interndemokratin). Kasselstrand skulle kunna bli den ende partiledaren som inte är medlem i sitt parti.
Citera
2019-05-30, 08:08
Medlem
Repatrieras avatar
Citat:
Sedan behöver AFS också klargöra det kanske viktigaste av allt i deras politik dvs är dem ett etnonationalistiskt parti?
Ursäkta, men är inte det allra viktigaste återvandringen av minst 1000000 människor som inte har här att göra? Så ser jag det i alla fall. Det är klart att de som skall kastas ut har annan ras, men det är ju inte detta som är huvudanledningen till att de måste ut. De är en ekonomisk, kulturell och (ofta kriminell) belastning som måste bort.
Citera
2019-05-30, 08:42
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Bästa inlägget på länge. Jag vet ärligt talat inte varför det verkar finnas så många personer i denna tråden som uppenbarligen tillhör NMR men försöker paratisera på AFS utveckling.

Nu menar jag inte att AFS ska skapa något löjlig ”nolltolerans” projekt eller att man inte ska få läsa och dela vilken sida man vill på facebook. Men jag tycker exempelvis inte att nazister ska få ha några förtroendeuppdrag inom AFS. Visst, medlemmar kan vem som helst få vara. Vi ska inte ha någon uteslutningskarusell som SD har.

Samt tycker jag du beskriver det väldigt bra. AFS måste klargöra vissa grundläggande saker. Tex att man inte är ett antisemitiskt parti. Vilket jag egentligen inte tycker behöver klargöras men uppenbarligen behövs då diverse NMR människor o dylikt uppenbarligen söker sig till AFS.

Sedan behöver AFS också klargöra det kanske viktigaste av allt i deras politik dvs är dem ett etnonationalistiskt parti?

Vad jag förstår det, så erkänner man raser, etnicitet och att det finns ett etniskt svenskt folk som man inte vill ska bli en minioritet i sitt eget land. Detta tycker jag låter fullt rimligt och också någonting som jag tror många kan sympatisera med. Detta ovanför tycker jag har lite inslag av etnonationalism. Men jag har också många gånger sett AFS ge uttryck för kulturell nationalism. Så jag tycker AFS representerar en blandning av etnonationalism och kulturell nationalism vilket behöver klargöras.

Personligen som jag ser det om AFS ska överleva så måste de vara tydliga med att klargöra att de är ett kulturnationalistiskt parti eller bara ett nationalistiskt parti.

Etnonationalism har prövats många gånger tidigare av andra partier i årtionden och aldrig någonsin lyckats. Därmed behöver de inte sticka under stolen med att det finns etniska Svenskar och faktiskt enligt forskning olika raser. De behöver ej heller böja sig för att de inte vill att Svenskar ska bli en minioritet i sitt eget land. Det är bara invandringsfantiker och batikhäxor som vill se det hända.

De ska dock INTE pusha för mycket på detta. Det är helt rimliga åsikter men kampanjar man på de två förstnämnda exemplena jag drog upp så är man körda.

Men detta tror jag redan ledningen i AFS är hyfsat införstådda med. De behöver bara klargöra vissa saker tydligare så att allmänt folk inte bara freakar ut för att de tror att AFS är nazister.

Nej, inga mer vi tar avstånd-partier i Sverige, tack. Ett enda avståndstagande är berättigat och det är att ta avstånd från dem som inte erkänner att Sverige är svenskarnas land. De går bort, både partier och eventuella medlemmar. Kan du inte svara ett tydligt ja, borde du inte få företräda AfS.
Citera
2019-05-30, 09:16
Medlem
Nu har 4 dagar gått sedan valet och ingen i AfS ledning har kommenterat partiets valfiasko.

Vilken låg energi.

Citera
2019-05-30, 09:40
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0.999...
Okej, så AfS landade på 0,5% vilket ändå är okej även om jag själv hade hoppats på runt 1%.

Jag tänker igen på var alla dom gamla hjältarna har tagit vägen? Jag minns första gången jag fick rösta och min lilla pojkhand släppte för första gången ner en röst på SD. På den tiden fick man vara ganska diskret men jag vissta ändå på vägen hem att jag hade gjort rätt sak.

8 år senare kom dessa in i riksdagen. Det folk inte kommer ihåg var att SD var ett betydligt radikalare parti tidigare. Olika attacker mot partiföreträdare var vanligt förekommande och upphörde först efter att dessa kom in i riksdagen och därmed fick beskydd av bla. SÄPO. Då var det inte lika roligt längre för t.ex. RF att härja.

Men för att återgå, var har alla dessa som såg till att SD kom in i riksdagen tagit vägen? Det borde rimligtvis finnas en större väljargrupp som önskar ett radikalt alternativ. Jag blir inte riktigt klok på hur jävla mesiga svenskar kan vara när det kommer till just politik.

Jag tänker då att AfS är nästa generation svenskars parti som inte inte riktigt har mognat och kommit till insikten att det krävs radikala metoder för att stävja en annalkande katastrof. Därför är AfS att betrakta som ett långsiktigt projekt. Att t.ex. lägga ner nu vorde ett stort misslyckande för att det sedan dyker upp något liknande parti fast med annat namn inför nästa val när det nu kommer.

Jeje, så länge AfS är med så kommer jag vara en trogen partimedlem. Men som sagt, AfS är egentligen partiet för den generationen som åker på studentflak just nu.
Problemet bottnar i en enda sak och det är att 99,99% av alla människor är tillräckligt dumma i huvudet för att tro att deras enskilda röst har någon helst betydelse för valutgången.
Citera
2019-05-30, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Nu har 4 dagar gått sedan valet och ingen i AfS ledning har kommenterat partiets valfiasko.

Vilken låg energi.

Vi som är AfS sparar energi nu nöjda med vad vi åstadkommit. Att lägga någon energi på allehanda PK-troll-vänster-tjomar, det kommer vi aldrig att göra.
Citera
2019-05-30, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0.999...

Japp, även om man hade hoppats på lite mer så är det ändå ganska okej med 0,5%. Det är inte många nystartade partier som når så högt och nu finns det något att bygga vidare på.

Så det är bara att börja bygga upp lokalt och i kommunerna runt om i landet så det blir en starkare bas att stå på. Det är några år till nästa val så tid finns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in