Citat:
Nästan chockerande att läsa ett genomtänkt inlägg från någon icke-AfS:are i den här tråden. Tack för det. Sitter på mobilen så får svara kort denna gång. Människor uppfattar väl deras budskap och dess paketering olika. För mig är det spot on. Jag hör inget hat, jag hör bara rena självklarheter och nödvändigheter i ett desperat läge för Sverige. Andra hör förstås annat om de tycker situationen fortfarande är godtagbar. Ok, såg lite mer av debatten nu. Alltså han är ju inte korkad och stundtals gör han bra ifrån sig, när han resonerar mer nyanserat. Det jag stör mig på är att han alldeles för ofta uttrycker sig klumpigt, på ett sätt som garanterat uppfattas som extremt och hatiskt av andra, i sin förmodade iver att låta så hårdnackad och resolut som möjligt.
För mig är inte det så farligt, jag bedömer en politiker utifrån hur denne agerar snarare än vad den säger. Det handlar ju om en känsla också. Det jag säger är dock att många potentiella väljare skräms bort av denna typ av approach, helt i onödan. Jag röstar inte heller på AFS, men det är främst andra orsaker. Sakpolitiken som står i deras program håller jag dock till stor del med.
Håller med om att det bara är positivt när folk står rakryggade för vad de tycker och kan argumentera för det. Men det har ändå betydelse hur man framför sina åsikter, och AFS gör detta på ett dåligt sätt.
Möjligtvis kan den här typ av hårdhänta retorik vara mer gångbar i framtiden när tillståndet i landet är värre och folk är förbannade på riktigt, men vi är inte riktigt där än. Det är ju faktiskt först då ett systemkritiskt parti kan få inflytande på riktigt, det bör även AFS-are förstå. Så fram tills dess bör det, för ett sunt nationalistiskt parti, vara fokus på att skapa så stor väljarbas som möjligt. AFS hade potential men har inte uppnått den på långa vägar p.g.a. strategiska missar, det är min analys.
För mig är inte det så farligt, jag bedömer en politiker utifrån hur denne agerar snarare än vad den säger. Det handlar ju om en känsla också. Det jag säger är dock att många potentiella väljare skräms bort av denna typ av approach, helt i onödan. Jag röstar inte heller på AFS, men det är främst andra orsaker. Sakpolitiken som står i deras program håller jag dock till stor del med.
Håller med om att det bara är positivt när folk står rakryggade för vad de tycker och kan argumentera för det. Men det har ändå betydelse hur man framför sina åsikter, och AFS gör detta på ett dåligt sätt.
Möjligtvis kan den här typ av hårdhänta retorik vara mer gångbar i framtiden när tillståndet i landet är värre och folk är förbannade på riktigt, men vi är inte riktigt där än. Det är ju faktiskt först då ett systemkritiskt parti kan få inflytande på riktigt, det bör även AFS-are förstå. Så fram tills dess bör det, för ett sunt nationalistiskt parti, vara fokus på att skapa så stor väljarbas som möjligt. AFS hade potential men har inte uppnått den på långa vägar p.g.a. strategiska missar, det är min analys.
Men frågan blir då om man ska anpassa hela sitt budskap utifrån dessa personer, denna typ av potentiella väljare. Man tenderar då att falla in i det koncept som präglar alla de andra partierna och som SD också fallit in i alltmer. Det där byråkratiska, mekaniska, själlösa och ouppriktiga. Jag bara stänger av inför sjuklöverpolitikernas mässande. De talar inte till mig. Och jag tror att mycket av det som du skulle vilja att AfS upphör med, skulle innefatta det som jag och andra nuvarande AfS:are upplever som äkta, rättframt och modigt, och som på riktigt bryter med en genomrutten politisk kultur.
Senast redigerad av RogerRoger 2019-05-29 kl. 20:49.
Senast redigerad av RogerRoger 2019-05-29 kl. 20:49.