2019-05-29, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, och lika illa verkar det ju ha varit 2018. Finns det ingen som är ansvarig för verksamheten?

2018? Vad hänsyftar du då på? Varför avslutar du inte meningen full ut?
Citera
2019-05-29, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Lite mer RO
https://sv.wikipedia.org/wiki/R%C3%A4ttss%C3%A4kerhetsorganisationen

Som haft Billy Butt o Anna Sjödin i styrelsen; det känns ju verkligen rätt säkert.
Citera
2019-05-29, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Varför säger du det till mig enbart? Har aldrig sett dig ifrågasätta skribenter som spritt uppgifter om SD som sanningar.

Edit:
Dessutom skrev jag klart och tydligt att enbart relationen med SD är bevisad så självklart kommer inte jag acceptera ett svar som hävdar jag skrivit att alla affärer är bevisade.

Det är stor skillnad mellan "uppgift" och "bevis".

Edit2.
En kvinna som kan bli älskarinna till sin vänninas man, som dessutom är ett par hon vigt, skulle med största sannolikhet inte ha betänkligheter över att ha andra affärer där "sveket" inte är lika stort.
Du kan förneka det hur mycket du vill men det är vad förnuftet och logiken säger.

Man måste nog vara kristen för att förstå att det skulle vara en dödssynd om en fd pastor blir kär i någon denne vigde för många år sedan. Att använda sin förtroendeställning som präst, läkare, lärare, chef för att utnyttja andra tycker jag är helt förkastligt (som pastorerna i Knutby som hade sex i guds namn). Men LW var ju faktiskt en granne och vän, och SD var inte i någon underordnad position.
Citera
2019-05-29, 23:54
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Som haft Billy Butt o Anna Sjödin i styrelsen; det känns ju verkligen rätt säkert.
Anna Sjödin, var inte det hon med Assange och kondomen?
Citera
2019-05-29, 23:54
Medlem
Citat:

Precis och försvarade Julian Assange.
Citera
2019-05-29, 23:57
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Man får väl hoppas att det är mindre vanligt nu än förr. Men anmärkningsvärt är det i alla fall om nu uppgifterna i artikeln stämmer, dvs. att polis och åklagare i Örebro medvetet läcker uppgifter för att misstänkliggöra enskilda:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/polis-och-aklagare-lacker-uppgifter-medvetet

Johan Binninge är en pajas enligt mig (och dessutom själv dömd för övergrepp mot barn och Billy Butt var en av hans närmaste allierade). Det jag reagerat på i din länkade artikeln är främst detta uttalande; "Han menar att ovidkommande uppgifter om missbruk och förhållanden spridits för att förundersökningen ska gå i en viss riktning. Det fetade:

Han kan omöjligt veta om läckor spridits för att utredningen ska gå i en viss riktning, om det inte är så att han själv varit delaktig i sådana beslut, eller om åh och polis själva medgett detta. Inget av alternativen har jag sett har framgått på något vis. En dålig, innehållslös artikel, utan några frågor som ställs till Binninge.

Däremot tycker jag att hans nämnande om en fristående granskande myndighet inte är helt absurd. Det är det många som efterlyst. Då också utifrån när brott begås av poliser och andra tjänstemän inom rättsväsendet. Nu utreder poliser sina egna. Däri ser jag ett problem.
Citera
2019-05-29, 23:58
Medlem
Citat:
Anna Sjödin, var inte det hon med Assange och kondomen?

Nej, det var en annan Anna. Anna S var ssu:aren som slogs som en indian vid Crazy Horse.

Citat:
Precis och försvarade Julian Assange.

Vilket säger det mesta.😐
Citera
2019-05-30, 00:07
Medlem
Citat:
Nej, det var en annan Anna. Anna S var ssu:aren som slogs som en indian vid Crazy Horse.

Vilket säger det mesta.😐

Kanske OT
(FB) Vem är Johan Binninge?
Citera
2019-05-30, 00:20
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Johan Binninge är en pajas enligt mig (och dessutom själv dömd för övergrepp mot barn och Billy Butt var en av hans närmaste allierade). Det jag reagerat på i din länkade artikeln är främst detta uttalande; "Han menar att ovidkommande uppgifter om missbruk och förhållanden spridits för att förundersökningen ska gå i en viss riktning. Det fetade:

Han kan omöjligt veta om läckor spridits för att utredningen ska gå i en viss riktning, om det inte är så att han själv varit delaktig i sådana beslut, eller om åh och polis själva medgett detta. Inget av alternativen har jag sett har framgått på något vis. En dålig, innehållslös artikel, utan några frågor som ställs till Binninge.

Däremot tycker jag att hans nämnande om en fristående granskande myndighet inte är helt absurd. Det är det många som efterlyst. Då också utifrån när brott begås av poliser och andra tjänstemän inom rättsväsendet. Nu utreder poliser sina egna. Däri ser jag ett problem.
Nä, det kanske vore bra att få det utrett om skrönorna i det aktuella fallet kom från polis och åklagare, eller om det var tidningarna själva som hittade på alltihop. De blodiga kläderna, landsflykten, svartsjukedramat, jättemycket bevisning osv. osv.

Det här fungerar säkert bra i de fall där man har haffat rätt snubbe, för det leder ju garanterat till att man får in fler uppgifter i den önskvärda riktningen. Men är man på fel spår så lär det ju förr eller senare uppstå komplikationer. Kanske det som har hänt här?
Senast redigerad av Draifos 2019-05-30 kl. 00:26.
Citera
2019-05-30, 00:48
Medlem
Citat:
Nä, det kanske vore bra att få det utrett om skrönorna i det aktuella fallet kom från polis och åklagare, eller om det var tidningarna själva som hittade på alltihop. De blodiga kläderna, landsflykten, svartsjukedramat, jättemycket bevisning osv. osv.

Det här fungerar säkert bra i de fall där man har haffat rätt snubbe, för det leder ju garanterat till att man får in fler uppgifter i den önskvärda riktningen. Men är man på fel spår så lär det ju förr eller senare uppstå komplikationer. Kanske det som har hänt här?

I takt med att "läckorna" minskat/försvunnit har uppfinnesrikedomen hos anonyma källor och medias acceptans för minskad tillförlitligheten ökat.

Därför läser jag inte vissa tidningar.
Citera
2019-05-30, 01:08
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Tror vi talar förbi varandra. Jag trodde att du mena "cache" inför sonens födelsedag, eftersom LW försvann den natten.
Tror den var den födelsedagen hon hade i tankarna då eftersom hon höll på att slå in paket.

Du menar en vanlig cache?

Hon var kvinna med simultanförmåga.
Hon slog in paket, tjattade med Norge-
gänget, tjattade med ”Etthuspålandet”.
Vem vet vad hon mer gjorde?
Citera
2019-05-30, 02:11
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:

Vilka skrönor tänker du på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in