Citat:
Ursprungligen postat av
Netherworld
Johan Binninge är en pajas enligt mig (och dessutom själv dömd för övergrepp mot barn och Billy Butt var en av hans närmaste allierade). Det jag reagerat på i din länkade artikeln är främst detta uttalande; "Han menar att ovidkommande uppgifter om missbruk och förhållanden spridits för att förundersökningen ska gå i en viss riktning. Det fetade:
Han kan omöjligt veta om läckor spridits för att utredningen ska gå i en viss riktning, om det inte är så att han själv varit delaktig i sådana beslut, eller om åh och polis själva medgett detta. Inget av alternativen har jag sett har framgått på något vis. En dålig, innehållslös artikel, utan några frågor som ställs till Binninge.
Däremot tycker jag att hans nämnande om en fristående granskande myndighet inte är helt absurd. Det är det många som efterlyst. Då också utifrån när brott begås av poliser och andra tjänstemän inom rättsväsendet. Nu utreder poliser sina egna. Däri ser jag ett problem.
Nä, det kanske vore bra att få det utrett om skrönorna i det aktuella fallet kom från polis och åklagare, eller om det var tidningarna själva som hittade på alltihop. De blodiga kläderna, landsflykten, svartsjukedramat, jättemycket bevisning osv. osv.
Det här fungerar säkert bra i de fall där man har haffat rätt snubbe, för det leder ju garanterat till att man får in fler uppgifter i den önskvärda riktningen. Men är man på fel spår så lär det ju förr eller senare uppstå komplikationer. Kanske det som har hänt här?