2019-05-29, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Varför tolkas det så negativt att/om LW haft flera partners och vissa kanske parallellt? Det är varje individs fria val!

Hon kan ju ha skött det helt öppet och ärligt. Självklart kan någon som hoppats på mer bli kantstött.

Känner inte ni personer som är ganska fria och gränslösa?
Singel med barn som inte vill binda sig till någon på ett djupare plan, ska man leva celibat då?

Nä, skulle jag vara singel skulle jag med gjort som LW - Levt livet (det lät inte bra i detta forum, men ni förstår vad jag menar?!)

Det jag stör mig på är att hon går bakom ryggen på sin kompis, i cirka sex års tid,
det är i mina ögon ett stort svek.
För övrigt är jag inte någon moralpredikant, men det intressanta är om motivet till
mordet på LW finns i sättet som hon levde på, vilket jag tror.
Citera
2019-05-29, 13:57
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Mycket länge sedan jag gjorde något inlägg i denna tråd.
Jag läser dock, och tänker väldigt mycket på LW, inte minst nu i maj...

Innan vi sitter med FUP blir det givetvis spekulation och antaganden.
Det är mycket motsägelsefullt som framkommer - och som man trots det kan tycka verkar trovärdigt. Som ett exempel kan jag nämna att jag hela tiden ansett Schazz som mycket trovärdig.
Så dyker Strof upp som en annan vederhäftig skribent.
De båda verkar inte helt gå på samma linje, och ändå sätter jag tilltro till båda...

Ett par saker grubblar jag särskilt över:
• Vem tror du är GM, Draifos?
Vad var det för ”klädesplagg” som fanns bredvid LW när hon hittades? (Kan ej släppa den utskällda morgonrockshypotesen.)
• Vilket/vilka av barnen sov/vistades hos LW kvällen/natten hon försvann?
• Varför har SD:s syskon (bror?) bytt efternamn?

Det fetade.
Jag hade nog inga funderingar om att plagget bredvid L*n* kunde vara en morgonrock, men om hon brukade använda det, så är det ju mycket möjligt, speciellt med tanke på att det var sen kväll när hon försvann. Jag funderar även på om hon var barfota eller hade satt på sig något på fötterna.

Citera
2019-05-29, 14:03
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
99.9% säker att det var mer än vänskap mellan LW och JH.

SD ska tydligen inte trott det, kanske inte velat tro det, på samma sätt som han inte trodde/visste att LW och ML hade en relation. SD är ju en som stod henne väldigt nära (på gott eller ont), så om det är förnekelse eller vetskap är svårt att bedöma.

Det finns ju vissa ”morbida” historier som kan ha en sanningshalt, att SD ska smugit på LW, men då borde han ha vetskap att hon hade relationer, långt tidigare.
Så moment 22, även i betraktelsen att varför han inte gick till handgripligheter redan då?!

Med dom vi pratat med som har en viss yrkeskunskap i beteenden så finns det mycket i den tänkta motivbilden mot SD som inte stämmer.

Han hade sin fru (även om det fanns grus i maskineriet) att hitta tillbaka till, han var inte lämnad ensam, om det är så att LW gett kalla handen. Svartsjukemord sker oftast när ena partnern lämnas och blir ensam, vilket inte stämmer på SD, men på andra i hennes närhet.

Han borde (fast han förnekar det) haft vetskap att hon haft andra partners under deras on-off förhållande. Varför triggades inte han redan då?
Det är tydligen sällan en bägare sakta rinner över när det gäller svartsjuka, det smäller momentant mer eller mindre.

Å andra sidan så både mentalt sjuka och kärlek ställer till det, alla fall är unika.

Eftersom SD är misstänkt för mordet så ska du nog akta dig för att ta hans ord som sanning, rörande att han inte kände till LW:s "affärer" med andra. För om han skulle gå ut med att säga att han kände till dom, så skulle det markant försvåra hans situation som misstänkt gärningsman.
Citera
2019-05-29, 14:03
Medlem
Citat:
Mycket länge sedan jag gjorde något inlägg i denna tråd.
Jag läser dock, och tänker väldigt mycket på LW, inte minst nu i maj...

Innan vi sitter med FUP blir det givetvis spekulation och antaganden.
Det är mycket motsägelsefullt som framkommer - och som man trots det kan tycka verkar trovärdigt. Som ett exempel kan jag nämna att jag hela tiden ansett Schazz som mycket trovärdig.
Så dyker Strof upp som en annan vederhäftig skribent.
De båda verkar inte helt gå på samma linje, och ändå sätter jag tilltro till båda...

Ett par saker grubblar jag särskilt över:
• Vem tror du är GM, Draifos?
• Vad var det för ”klädesplagg” som fanns bredvid LW när hon hittades? (Kan ej släppa den utskällda morgonrockshypotesen.)
• Vilket/vilka av barnen sov/vistades hos LW kvällen/natten hon försvann?
• Varför har SD:s syskon (bror?) bytt efternamn?

Tror du verkligen att det blir något FUP i det här fallet, tycker det
ser ganska dystert ut.
Hoppas gör jag så klart, men dystert läge.
Citera
2019-05-29, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Eftersom SD är misstänkt för mordet så ska du nog akta dig för att ta hans ord som sanning, rörande att han inte kände till LW:s "affärer" med andra. För om han skulle gå ut med att säga att han kände till dom, så skulle det markant försvåra hans situation som misstänkt gärningsman.

Vist är det så.
Citera
2019-05-29, 14:09
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Tror du verkligen att det blir något FUP i det här fallet, tycker det
ser ganska dystert ut.
Hoppas gör jag så klart, men dystert läge.

Njae...
Borde ha formulerat mej så här kanske
”Utan FUP...”
”Innan ev FUP...”
Eller nåt liknande.
Meningen med meningen var inte att antyda att jag tror att FUP är på g, mera att det är förståeligt att spekulationer och hypoteser avlöser varann. Och i brist på facit och fakta så är åtminstone jag väldigt ambivalent till vem som är GM.
Citera
2019-05-29, 14:15
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Det fetade.
Jag hade nog inga funderingar om att plagget bredvid L*n* kunde vara en morgonrock, men om hon brukade använda det, så är det ju mycket möjligt, speciellt med tanke på att det var sen kväll när hon försvann. Jag funderar även på om hon var barfota eller hade satt på sig något på fötterna.

Ja det fetade är också av intresse tycker jag.
Citera
2019-05-29, 14:18
Medlem
Honan6s avatar
Är det någon som har tid/möjlighet att sitta i telefonkö till Rotel 7 på TR för att ta reda på vad åklagaren rapporterade i ärende B2705-18 i måndags? Jag ringde växeln 019166300 blev kopplad till roteln, hamnade på vänt och till slut så blev jag uppmanad att trycka på 9 för växeln igen. Jag har tyvärr inte möjlighet att ringa igen nu.
Citera
Medlem
Citat:
Njae...
Borde ha formulerat mej så här kanske
”Utan FUP...”
”Innan ev FUP...”
Eller nåt liknande.
Meningen med meningen var inte att antyda att jag tror att FUP är på g, mera att det är förståeligt att spekulationer och hypoteser avlöser varann. Och i brist på facit och fakta så är åtminstone jag väldigt ambivalent till vem som är GM.

Jo, många gissningar i brist på information, lägger ner nu
och inväntar fakta i stället, om det nu ens kommer några.
Citera
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag måste ju få korrigera när skribenter väljer att missförstå ett nlägg. I det inlägget står det att endast affären med SD är bevisad. Varför ska Cocinella hävda att jag sagt att alla affärer är bevisade är en gåta.

Sådana typer av anklagelser är oacceptabelt och Cocinellas inlägg var ett flera inlägg av flera skribenter där ni valt att tolka mina inlägg på värsta tänkbara sätt.

Var i inlägget står det att jag, som Cocinella hävdar i sitt svar, att alla tre affärer är bevisade?
Du skriver att LW har förhållanden med dessa män när du borde skriva att du spekulerar i att hon har förhållanden eller du tror att hon har förhållanden.
De flesta som skriver här tycker att det är viktigt att skilja på fakta och spekulation/fantasier.
Citera
2019-05-29, 14:21
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Du skriver att LW har förhållanden med dessa män när du borde skriva att du spekulerar i att hon har förhållanden eller du tror att hon har förhållanden.
De flesta som skriver här tycker att det är viktigt att skilja på fakta och spekulation/fantasier.

Varför säger du det till mig enbart? Har aldrig sett dig ifrågasätta skribenter som spritt uppgifter om SD som sanningar.

Edit:
Dessutom skrev jag klart och tydligt att enbart relationen med SD är bevisad så självklart kommer inte jag acceptera ett svar som hävdar jag skrivit att alla affärer är bevisade.

Det är stor skillnad mellan "uppgift" och "bevis".

Edit2.
En kvinna som kan bli älskarinna till sin vänninas man, som dessutom är ett par hon vigt, skulle med största sannolikhet inte ha betänkligheter över att ha andra affärer där "sveket" inte är lika stort.
Du kan förneka det hur mycket du vill men det är vad förnuftet och logiken säger.
Senast redigerad av Rosamund 2019-05-29 kl. 14:44.
Citera
2019-05-29, 15:09
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag vet inte vad Gil är ute efter, mer än att h*n kommenterade att det inte stod något om LWs tragiska slut i loggen och att en notering om "tankad med goda minnen" från resan. Vilket faktiskt känns konstigt.

Ja, kan det verkligen vara så att han inte visste om LWs tragiska bortgång när han skrev loggen?
Vad ska man tänka?

Jag tycker inte att det är fel att reflektera över saker som kan verka "märkliga", även om det kan ha sina förklaringar? Gil och jag nog olika tro om vem som är den skyldige, men det betyder inte att man kan ha ungefär samma fundering över något?

Beholder skrev:
"Jag önskar alla hade fått vara med på resan. Tidigt på måndag morgon kom jag hem och då var det bara till att ta en dusch och dra till jobbet. Men tankad med många goda minnen och nya vänner."

rogernordin, som också var med till Norge, skrev:
"Och så kommer vi då till den tråkiga biten också. Under planeringens absoluta slutfas, slutade vi höra något från en av gruppens mest aktiva medlemmar. Vi fick en orolig känsla i magen, vi fick indikationer på att andra viktiga(re) saker inte blivit av heller. Ingen var heller hemma vid avresedagen. När vi senare i veckan fick beskedet att en kvinna hittats död nära hennes hem, befarade vi det värsta. Tyvärr bekräftades det när vi väl kommit hem. Det var Softpocahontas som hade hittats död. Så tragiskt, det går inte att beskriva. Under den korta tid jag hade haft förmånen att lära känna henne, som jag är oerhört tacksam för, så hade jag lärt känna en varm, generös, omtänksam, driven och intensiv trebarnsmor, som spred energi, glädje och kärlek omkring sig.

❤️ Vila i frid Softis, du lämnar ett ofattbart tomrum efter dig ❤️"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in