2017-02-24, 11:21
Medlem
Det här är en intressant tråd för den ger ett exempel på hur man kan ha två sidor som båda har fel och rätt men av olika orsak. Kvinnor som gör sig fula som en protest har en poäng i det att de kritiserar ett sjukt ideal, som har uppstått på grund av att kommersiella intressen försöker göra alla missnöjda med allt naturligt som man inte kan tjäna pengar på. De har dock fel när de själva faller i den kommersiella fällan och överkonsumerar onyttigheter och inte accepterar sin naturliga roll som kvinna. Ts sida har då omvänt rätt i att det är fel att kvinnor inte accepterar sin naturliga roll men fel i att de ska underordna sig onaturliga och kommersiellt motiverade krav på dem.

Det riktiga är då förstås att man bejakar sin naturliga roll samtidigt som man står opåverkad av de onaturliga kommersiella kraven på en.
Senast redigerad av Zarfiot 2017-02-24 kl. 11:24.
Citera
2017-02-24, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist

Ja, precis som jag skrev. Handlar det inte om ryggdunkar från andra feta vänstervridna attackflator så är det "näthat" och "obehagligt".

Nej var inte alls det du skrev...du klagade på att hon "inte tyckte om uppmärksamhet".
Nu vill hon ha uppmärksamhet, högst trolgit just därför man startar instagram konto eller hur?
men! hon vill alltså inte ha din typ av skituppmärksamhet.
Förstår du skillnaden?

Citat:
Ja?

Låt oss vara tydliga här; kvinnors syfte i tillvaron är att vara vackra, feminina, omhändertagande och lockande. Utöver era kroppsliga behag har ni inte mycket annat att komma med, för att vara helt ärlig.

Är som att säga att mäns uppgift är att ejakulera i tub och helst dö så fort som möjligt i att försvara er avkomma, för ärligt utöver era armmuskler så har ni ju inte mycket att komma med.

Bra värld, tycker du om kvinnor unisont började tycka detta om halva mänskligheten?

Citat:
Nej, jag hajar faktiskt inte riktigt. I min värld är det så att vill man uppnå någonting så måste man köpslå. Alltså, vill Kajsa uppnå någonting med sin tillvaro så kräver det att hon spelar på de fioler hon har och försöker göra det efter bästa förmåga. Att bara tvärvägra och sedan obstinat göra tvärtemot vad som man redan på förhand vet skulle ha gynnat en själv är direkt idiotiskt i all sin kontraproduktivitet.

Nota bene.....Kajsa har uppnått något i sitt liv...hon har man, hon har barn om jag förstått det rätt, förmodligen ett arbete och hon har idéer, tankar och formuleringsförmåga och hon uttrycker sig och detta med sitt instagramkonto. Vad har du? Du sitter och uttrycker hur äcklad du är över 1 kvinnas fysiska uppenbarelse.
Är du stolt över vad du bidrar med?

Citat:
Vadå "fick inte existera"? Var hon död för femton år sedan och nu mystiskt återuppstod när samhällsklimatet för ett litet tag tog en extrem vänstersväng? Eller menar du att man inte existerar om man är smal och söt och bakar äpplepaj och tar hand om familjen? Existerar man bara sålänge man är en sten i skon på mänskligheten?

Gör dig inte dummare än vad du redan framstår som.
Jag syftar självklart på vilken typ av kivnna som fick lov existera i vår mediala synliga kultur.
Uteseende kraven på kivnnliga skådespelare har ex. varit en helt annan än den på manliga, likaså ålder och fetma och antal hårstrån på kroppen.

Backa banden ca 50 år och kivnnliga skådisar över x kilo, över viss ålder, med det eller det utseendet lyser med sin frånvaro. De kan existera i någon bakgrund som statister men så gott som aldrig i en bärande roll.

Gubbar med både flint, magar och hårstrån över hela ryggen har det däremot kryllat av.

Försök använd hjärnan lite.

Citat:
Det får dem väl vara om de vill, men jag vänder mig emot att de glorifierar sin ohälsa. Det är lite som när bögar travar runt i bögparad och glorifierar sin genetiska defekt. Det är inte bara obegripligt, det är provocerande. Vilket Kajsa givetvis vet. Det är därför hon beter sig som hon gör, för att retas med normala människor. När vi sedan reagerar bryter hon ihop och gråter ut om näthat och låser sitt konto under stor uppståndelse. Det är tragiskt om något...

Du har ingen som helt kunskap kring hennes hälsa. Du lär inte vara hennes doktor.
Och är inte den som henens istagramkonto handlar om. Då hade hon lagt ut sina journaler. ok?

Och Kajsas bilder provocerar ju bara idioter som dig. Mig provocerar hon itne ett skit. Jag vet nämligen hur kvinnor ser ut näck, jag badar regelbundet i ett kallbadhus och har full kännedom om
hängpattar, hängrövar, feta magar med bristningar, håriga armhålor, skrev och ben. Är exakt så som normala kivnnor ser ut förstår du och lika lite provocerande som söta gubbars hängrövar, bukar eller håriga ryggar.

Problemet i världen är kvinnoföraktande lågpannande typer som dig, inte kvinnors utseenden.
Senast redigerad av Merapi 2017-02-24 kl. 11:33.
Citera
2017-02-24, 11:31
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Och så klart! kvinnors kroppar är ju självklart jämförbart med din avföring.

Att förstå analogier är inte din starka sida får jag anta. Vad jag menar är att det finns mycket som både är "naturligt" och "socialt oaccepterat." Jag kan givetvis inte lukta eller klä mig hur som helst utan att förvänta mig sociala reaktioner. Är det verkligen ett problem? Är det ett problem att jag förväntas duscha då och då när jag umgås med människor? Att jag inte bör klä mig precis hur som helst? Är det ett problem?

Kvinnokroppar är absolut inget problem så länge som de presenteras på ett anständigt sätt. Precis som för män. Precis som för din lägenhet inför besök. Är det något som är sjukt så vore det om jag försökte presentera mig och min lägenhet så frånstötande som möjligt i tron att jag uppnår något gott. Vad uppnår jag? Vill jag få fler att gå ner sig? Fler att överge viljan att vara anständig?

Sådan här "kvinnokamp" kan vi klara oss utan. Klart som fan folk kommer titta snett på dig om du medvetet försöker visa upp dina dåliga sidor, alldeles oavsett kön. Detta är larvigt och människan har under årtusenden utvecklat ett skydd mot socialt avvikande beteende, för annars skulle ingen ordning kunna uppnås och ingen civilisation skulle kunna utvecklas. Det skyddet kallas för "mobbning." Gott så.
Citera
2017-02-24, 11:35
Medlem
Citat:

Och Kajsas bilder provocerar ju bara idioter som dig. Mig provocerar hon itne ett skit. Jag vet nämligen hur kvinnor ser ut näck, jag badar regelbundet i ett kallbadhus och har full kännedom om
hängpattar, hängrövar, feta magar med bristningar, håriga armhålor, skrev och ben. Är exakt så som normala kivnnor ser ut förstår du och lika lite provocerande som söta gubbars hängrövar, bukar eller håriga ryggar.

Fast en normal ung tjej, brukar inte vilja identifiera sig med en gammal kärring (eller gubbe?). Så även om det är aldeles för normalt med gamla kärringar, så har något gått väldigt snett här.
Citera
2017-02-24, 11:35
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Vill de inte äcklas så behöver de inte kolla.

Du har all rätt att äckla andra, men förvänta dig inte att bli socialt respekterad. Det är vad allt handlar om. Folk som medvetet försöker äckla andra och samtidigt gör en kamp av att andra ska respektera det.

Jag accepterar ditt frånstötande beteende men jag respekterar det inte. Ingen har rätt att kräva respekt. Respekt är något man förtjänar och jag kan räkna upp ett flertal knep för att uppnå det. Att visa sina hudbristningar och sitt späck tillhör inte den listan. Inte hos majoriteten åtminstone, och detta faktum är inget problem. Tvärtom!
Citera
2017-02-24, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zarfiot
Det här är en intressant tråd för den ger ett exempel på hur man kan ha två sidor som båda har fel och rätt men av olika orsak. Kvinnor som gör sig fula som en protest har en poäng i det att de kritiserar ett sjukt ideal, som har uppstått på grund av att kommersiella intressen försöker göra alla missnöjda med allt naturligt som man inte kan tjäna pengar på. De har dock fel när de själva faller i den kommersiella fällan och överkonsumerar onyttigheter och inte accepterar sin naturliga roll som kvinna. Ts sida har då omvänt rätt i att det är fel att kvinnor inte accepterar sin naturliga roll men fel i att de ska underordna sig onaturliga och kommersiellt motiverade krav på dem.

Det riktiga är då förstås att man bejakar sin naturliga roll samtidigt som man står opåverkad av de onaturliga kommersiella kraven på en.

"sin naturliga roll som kivnna"

vad är det? att raka sig? Konstant banta, sminka sig eller vad?

Den naturliga rollen som kvinna är att bli kåta på andra, ha sex när mannen ( eller kivnnan) i fråga är med på noterna, få barn om man vill det och ta hand om dessa tillsammans med män och i övrigt leva på som alla andra i den flock/ samhälle man nu befinner sig i.

Allt vad som i övrigt anses ska vara kvinnors "naturliga" roller är ju påhittat ofta och ofta påhittat skit som passar andras önskningar kring vad kvinnor ska vara och göra.

Behaga/ Ta hand om/ Arbeta gratis/ Ställa upp för mäns emotionella och sexuella behov etc.
Citera
2017-02-24, 11:52
Avslutad
Citat:
Nej var inte alls det du skrev...du klagade på att hon "inte tyckte om uppmärksamhet".
Nu vill hon ha uppmärksamhet, högst trolgit just därför man startar instagram konto eller hur?
men! hon vill alltså inte ha din typ av skituppmärksamhet.
Förstår du skillnaden?
Ja, jag förstår skillnaden. Hon vill ha uppmärksamhet och hon vill själv kunna välja och vraka bland denna uppmärksamhet för att säkerställa att det är rätt sorts uppmärksamhet hon får. Ryggdunkar och hejarop är okej, kritik och ifrågasättande är det inte.

Citat:
Är som att säga att mäns uppgift är att ejakulera i tub och helst dö så fort som möjligt i att försvara er avkomma, för ärligt utöver era armmuskler så har ni ju inte mycket att komma med.
Fast är det inte just precis det sådana som du säger?

Citat:
Nota bene.....Kajsa har uppnått något i sitt liv...hon har man, hon har barn om jag förstått det rätt, förmodligen ett arbete och hon har idéer, tankar och formuleringsförmåga och hon uttrycker sig och detta med sitt instagramkonto. Vad har du? Du sitter och uttrycker hur äcklad du är över 1 kvinnas fysiska uppenbarelse.
Är du stolt över vad du bidrar med?
Även jag har allt det du räknar upp ovan. Jag har dessutom ännu en detalj som Kajsa saknar; heder. Jag visar inte upp min håriga röv på internet.

Citat:
Gör dig inte dummare än vad du redan framstår som.
Jag syftar självklart på vilken typ av kivnna som fick lov existera i vår mediala synliga kultur.
Uteseende kraven på kivnnliga skådespelare har ex. varit en helt annan än den på manliga, likaså ålder och fetma och antal hårstrån på kroppen.
"Vår mediala synliga kultur" har åtminstone de senaste tjugo åren varit extremfeministisk. Det är ungefär tjugo år sedan Spice Girls slog igenom på bred front med sina budskap om Girl Power, upplyfta av en enig och applåderande massmedia.

Det är det som är problemet med sådana som du och Kajsa. Ni överdriver något så ohemult. Inte sällan övergår överdrifterna i rena lögner, som exempelvis dina amsagor om att stolliga extremfeminister inte tilläts existera för femton år sedan. Nu talar vi om år 2002, inte 1572.

Du ljuger helt obehindrat och det är därför du är det allmänna åtlöje här på Flashback som du är.

Citat:
Du har ingen som helt kunskap kring hennes hälsa. Du lär inte vara hennes doktor.
Man behöver inte vara läkare för att förstå att en diet av ostbågar och pommes frites inte är hälsosam. Särskilt inte när man ser bildbevis på att hon ökat 20-25 kilo i vikt senaste 2-3 åren.

För att citera dig själv; gör dig inte dummare än vad du är.

Citat:
Och Kajsas bilder provocerar ju bara idioter som dig. Mig provocerar hon itne ett skit.
Nej, för att du är ett exakt likadant IRL-troll som bara blir våt i trosan när du riktigt kan provocera din omvärld med diverse vansinniga utfall och påståenden. Du är säkert inte ens medveten om det själv men det behov av uppmärksamhet och bekräftelse som både du och Kajsa uppvisar är sjukligt. Friska människor beter sig inte som ni gör.

Citat:
Problemet i världen är kvinnoföraktande lågpannande typer som dig, inte kvinnors utseenden.
Det handlar inte om kvinnoförakt, det handlar om marxistförakt.
Citera
2017-02-24, 11:54
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:

Den naturliga rollen som kvinna är att bli kåta på andra, ha sex när mannen ( eller kivnnan) i fråga är med på noterna, få barn om man vill det och ta hand om dessa tillsammans med män och i övrigt leva på som alla andra i den flock/ samhälle man nu befinner sig i.

Allt vad som i övrigt anses ska vara kvinnors "naturliga" roller är ju påhittat ofta och ofta påhittat skit som passar andras önskningar kring vad kvinnor ska vara och göra.

Behaga/ Ta hand om/ Arbeta gratis/ Ställa upp för mäns emotionella och sexuella behov etc.
Din bild av kvinnans roll är djupt oroande. Om den speglar din egen självbild anser jag att du är i akut behov av att lämna sekten ganska omgående, innan den spårar ur i något som kan liknas vid Knutby, Waco eller en självmordssekt.
Bortsett från att vara medmänniska med alla möjligheter att förverkliga sig till vad hon än behagar och aldrig haft bättre förutsättningar till det skiljer sig kvinnans roll från mannens endast till det att hon är bärare av allt nytt liv. Hon är skapelsens krona och varje människas första och största trygghet det första året plus

Något feminister helst vill ändra på så mycket som möjligt.
Det fuckar upp deras statistik nämligen.
Citera
2017-02-24, 12:11
Medlem
Citat:

Nej, det är just det det inte är. Dessa krav är de onaturliga kommersiella krav som jag omnämnde. Däremot bör hon hålla sig någorlunda sund och naturligt attraktiv, och det hade hon också varit tvungen till om inte staten hade varit ett onaturligt substitut för deras man.

Citat:

Där har du fel för kvinnor kan inte ha denna roll i ett långsiktigt hållbart samhälle. Om en kvinna inte anpassar sig till och söker skydd hos en man så lever hon i ett samhälle som är dömt att ersättas av andra mer patriarkala. Det är så här som evolutionen har format dem till att agera och det är därmed grunden för deras existens. Det de egentligen har att välja på är att frivilligt acceptera detta eller låta sitt folk gå under och, som troféer för de erövrande männen, tvingas till det.
Citera
2017-02-24, 12:11
Bannlyst
Kalasinitiativ!!! (jag pm:ar en gin å tonic till dig.)

Iaf, så här ser socialliberalismen/radikalfeminismen ut i sin nästan färdiga skapelse. Samhällsförstörande, och självklart extremt destruktiv för allt och alla som kommer i dess väg.

Ditt exempel må jag säga vara fragrant (bara det inte är nån jävla konstinstallation? ), denna tråd borde "vanligt" folk få se, alla är inte lika radikala/värdekonservativa som oss.

Unga och extremt osäkra 13-14 åriga tjejer som står och svajjar vem dom skall bli i framtiden ser detta helvete och blir påverkade.

Ren ondska, fullt i klass med nazismen och fascismen värsta sidor. Breitbart har lagt upp mycket liknande bilder från dessa avskum när dom stod med hijaber målade i stars and stripes och visade sina äckliga fittor helt öppet, vid trumpens installation.

Scum of the earth!
Citera
2017-02-24, 12:21
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Fel, hon tyckte DIN sort av uppmärksamhet var "skitobehaglig".

Lås oss alla gissa 3 gånger, hade en individ av din sort hängt upp dig på ex. en mans konto som lägger upp bilder på sig själv? Svar nej. Feta, håriga och fula män som glatt äter flottig pizza nr. 3000 är ju socialt accepterat. Dessa tendeerar t.o.m kunna göra film, TV shower om sig själva och sina liv som nördar eller flickjägare eller dylikt. Men en tjej!!! What? !!
Tjejer är bara accepteradde i media om de väger under 60 kg är snygga, sexiga och under 35.

Och här har du själva grundanledningen till att tjejer gör dessa typer av offentliga framträdanden, de vill ha samma sociala acceptans för sina existenser. Get it?

Är också varför en kvinan som Dunhamn ex. blivit en kult. Hon fick inte existera i "rutan" för låt säga 15 år sen.

Tillåt mig att ställa mig tveksam kring din verklighetsbeskrivning. Jag kan i minnet komma ihåg antal småfeta damer i tantprogramer och liknande, kan inte heller minnas så värst många tjocka män på TV som du gör gällande. Jag är dock ingen expert på TV, men tycks minnas flertalet tjocka tanter, inklusive den där Lotta något som tog över efter Arne Weise.

Även i USA kan jag minnas allt från Oprah till Ricky Lake till Trumps ärkerival Rosie O'donnell. Alla givetvis klart över 35...

Värt att notera är att en sådan som Oprah (världens största tv-personlighet båda könen, hon är inte vit, inte man, inte smal, inte ung...) åtminstone tar ansvar och försöker inte trycka in hennes tjockhet som ideal, utan hur andra kvinnor ska bekämpa denna hälsofara, och ibland lyckas även hon gå ner i vikt med hennes metoder.

Låter annars som om du försöker trycka in offerrollen genom att hitta på en egen verklighetsbeskrivning, som heltenkelt har noll att göra med verkligheten som den ser ut.

Citat:

resten är ju bara samma skit som i din TS.

Du har valt att kritisera en människas instagram konto för att du tycker hon är ful och fet och det ska inte kvinnor få lov vara i din lilla inskränkta värld.

De ska i vart fall itne få lov tro att det är acceptabelt att vara fullt naturlig kvinnokropp i det "allmänna". Naturlig kvinna är ju det äckligaste du kan tänka dig.
Kroppshår på kvinnor, magar på kvinnor, fetma på kvinnor....BLÄÄÄÄ vad äckligt!

Detta är den enda innebörden i din TS.

En alkoholist ska helst inte göra propaganda åt alkoholdrickande åt andra alkoholister.

En fet person ska nog helst inte göra propaganda åt andra feta människor att vräka i sig chips, ganska oansvarigt skulle jag säga i tider då fetma är Världens värsta hälsoproblem.

Det är inte kroppshetsen som är problemet, det är tvärtom att vi har det för bra och är övergödda paddor som låter hypothalamus delen i hjärnan stimuleras för enkelt. En tjock ung kvinna ska fanemig FÖRSÖKA kämpa mot tyngdkraften i hennes viljesvaga hjärna, jag försöker inte tvinga alla att sluta vara feta eller att inte vara alkoholister eller heroinister, men man ska inte göra reklam för droger och fett ifall man har problem att kontrollera substanserna.

Det finns sedan inget naturligt med att unga kvinnor har magar som sticker ut likt en ballong, som jag redan visat i foton på indianstammar och afrikanska stammar hur naturliga kvinnor ser ut:

http://vvw.kamilcilhoroz.com/uploads/thumbs/3366c25b5-1.jpg

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/8c/fd/65/8cfd65f7097ce436fb72f592fcbc2904.jpg
Senast redigerad av Naknekejsaren 2017-02-24 kl. 12:30.
Citera
2017-02-24, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
Hon ville ha uppmärksamhet. Nu är hon uppmärksammad. Tråden har snart 10.000 visningar.

Du har nog mer rätt än vad en del vill tro. Hon får debatt också, vilket torde vara önskat. Den här tråden är inget att oroa sig för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in