2019-05-29, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Detta är en klassisk hästsko.

Ser du den logiska kullerbyttan själv, eller ska någon annan hjälpa dig?
Istället för att framställa dig själv som en pajas så försök i vilket fall försöka vederlägga uppgifterna.
Men ditt google kanske är trasig den här veckan?
Citera
2019-05-29, 20:50
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Så t.ex uppfostran och miljö har ingen inverkan alls enligt dig?
Intressant. Och oerhört radikalt.
Inte alls. Uppfostran och miljö är självklart också faktorer.
Ingens liv är väl format efter en pepparkaksform utan är en sk multivariabel.
Kan du sträcka dig lika långt och medge det?
Citera
2019-05-29, 20:50
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Istället för att framställa dig själv som en pajas så försök i vilket fall försöka vederlägga uppgifterna.
Men ditt google kanske är trasig den här veckan?
Hej, du är redan färdig här.
Citera
2019-05-29, 21:13
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Inte alls. Uppfostran och miljö är självklart också faktorer.
Ingens liv är väl format efter en pepparkaksform utan är en sk multivariabel.
Kan du sträcka dig lika långt och medge det?

Men det är ju just sånt som menas med sociala konstruktioner.
Så ja, det har jag såklart inga problem att medge.
Citera
2019-05-29, 21:47
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Det inte mitt uppdrag att lära dig något om detta. Du hånar dessutom bara alla fakta i denna tråd så du är bevisat o-lärbar i detta ämne. Din fråga är alltså bara fake-intresse och därmed trollning.

Jag tror att det är min hjärna som är orsaken till att jag inte skrivit en hit-sång. Vad tror du? Mina fingrar? Min mamma? Skolan?

Själv ställde jag frågan om någon kan ge ett enda exempel på en struktur som stoppar kvinnor från att skriva låtar. Men det verkar inte finnas någon som kan nämna en.

Kvinnor är excellenta hitmakers. På rak arm kommer jag på Dolly Parton, Lady Gaga och EmmyLou Harris.

Mazzy Star, obskyr som hon är, har fått sina låtar spelade i ett par stora filmer.
Citera
2019-05-29, 21:53
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Nu argumenterar du mot dig själv. Du är den person i denna tråd som aldrig någonsin behöver bevisa något. Om jag själv listar en topp 30-lista via länk så är jag en lögnare, och redan nästa dag får jag påståendet "du bevisar aldrig någonting". Nej, DU bevisar aldrig någonting.

Noterar att du alltid väljer att ignorera mina kommentarer att du använder härskartekniker för att dominera andra. Det är också en härskarteknik. Fast just i ditt fall kan det vara ren dumhet.

Varför vill du inte att dina döttrar ska ha rösträtt då?
Citera
2019-05-29, 21:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Kvinnor är excellenta hitmakers. På rak arm kommer jag på Dolly Parton, Lady Gaga och EmmyLou Harris.

Mazzy Star, obskyr som hon är, har fått sina låtar spelade i ett par stora filmer.

Producenter är de som kränger skivor.
Citera
2019-05-29, 22:18
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Producenter är de som kränger skivor.

Fast nu diskuterades låtskrivande.
Citera
2019-05-29, 22:23
Medlem
Jenny9s avatar
Taylor Swift, Madonna och Adele har skrivit många låtar/hits själva och varit medproducenter på många, ibland med kvinnliga cowriters.
Citera
2019-05-29, 22:37
Avslutad
Citat:
Taylor Swift, Madonna och Adele har skrivit många låtar/hits själva och varit medproducenter på många, ibland med kvinnliga cowriters.

Sant. Men ska vi snacka penetration publik i storskala är det en formula och hantverk som krävs.
Citera
2019-05-29, 22:50
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:

Kvinnor är excellenta på väldigt mycket. Jag förstår inte hur det kan undgå någon. Då undrar jag genast vad det är för umgänge man omger sig med.
Citera
2019-05-29, 22:50
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Det är mer intressant vad listan består av än hur lång den är. Och framförallt hur många av gruppen män det rör sig om. Och hur många av gruppen kvinnor det rör sig om.
Vi kan ju sitta och räkna upp varenda sport som män är bättre på om det är meningsfullt. Eller så kan man kort och gott säga:
Män är bättre på prestationsbaserade grenar.
Kvinnor är bättre på det relationella arbetet (emotionell intelligens), de viktiga små detaljerna i vardagen och de flesta former av sociala sammanhang.

Jag vet ju vad jag värdesätter mest. Vet du?

Ja, jag värdesätter innovationer, överlevnad och reell intelligens. Där är ni helt enkelt mycket sämre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in