Citat:
Det är offerkofta att enbart peka ut kvinnorna i TV-programmet som "vana vid modernt liv och kan därför inte klara sig". Männen är vana vid samma liv, så ditt argument faller för kvinnorna.
"Män har barnsligare hjärnor av allt att döma" är en myt som bygger på att "bry sig om människor och sitt utseende" är vuxet och "gilla bilar och elgitarrer" är barnsligt. Det är i själva verket väldigt vuxet att vilja veta mer om världen, och inte bara stirra på sin navel och sin familj. Vem som helst i västerlandet inklusive jag själv kan lätt ta hand om sina barn. Att spela elgitarr bra är 100 gånger svårare.
"Män har barnsligare hjärnor av allt att döma" är en myt som bygger på att "bry sig om människor och sitt utseende" är vuxet och "gilla bilar och elgitarrer" är barnsligt. Det är i själva verket väldigt vuxet att vilja veta mer om världen, och inte bara stirra på sin navel och sin familj. Vem som helst i västerlandet inklusive jag själv kan lätt ta hand om sina barn. Att spela elgitarr bra är 100 gånger svårare.
Jaha säger du det. Vem bedömer vad som är svårast? Den som har talang för elgitarr tycker nog inte att det är så svårt lilla du. Lätthet ta hand om barn, den var bra du. Är det därför så många män inte är hemma med barnen? Är det därför män missar hälften när de är ansvariga en lördag för att hålla ordning på ungarna? Det är en viss skillnad på att dra ut och lattja med ungarna på lekplatsen en lördag och att sköta all vardaglig rulijans med barn. Men det begriper du inte eftersom du dels inte har några barn och dels är av manligt kön. Tänk dig nu för innan du fortsätter förminska barnuppfostran och arbetet som krävs för att en familj ska fungera är du snäll.
Vad elgitarr har att göra med överlevnads situationen på en ö 2019 vet jag inte. Jag talade om barnsligheten att gå all in i tävlingar likt denna vi talar om. Där har män sitt barnasinne kvar.
Varför skulle man vara road av att låtsas att man är i nån form av nödsituation som överhuvudtaget inte existerar?
Nä tack då föredrar vi vettiga kvinnor att leva med de bekvämligheter som finns. Varför tramsa runt och låtsas att man svälter ute i den hårda naturen när man kan göra så mycket annat meningsfullt 😊