2019-05-29, 11:37
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det är väl bara bra om någon ifrågasätter och frågar varifrån uppgiften kommer?
Det för att undvika trådsanningar.

Jag tror att det är väldigt lätt att det skapas trådsanningar utan att man märker det, särskilt efter ett helt år. Ofta utan att någon skapat dom med avsikt.

Sökmotorn är inte den bästa och ibland går det inte att söka efter det man önskar efter ett år. Man kan påminna varandra och fråga efter källa, eller hur?

Det är väl inte fel?

Bra att du nämner det själv nu för då kan jag passa på att skriva att jag också vet att sökmotorn är kass då jag försökt använda den den senaste dagarna. Det kommer upp hur många inlägg som helst att gå igenom på sökorden ML och JH och dylikt.

Annars hade jag tagit fram ett par inlägg för att få slut på all hätskhet.
Men det var ett år sedan och jag minns inte ens skribenternas namn längre. Isf hade det nog varit lättare att söka på enbart deras inlägg.

Jag varken orkar eller hinner gå igenom tråden från början eller alla resultat i sök. Förhoppningsvis kommer någon att börja läsa om tråden från början igen någon gång (som Tufsan har gjort) så kan hen förhoppningsvis länka oss några inlägg.
Så jag lämnar det åt tiden nu.
Citera
2019-05-29, 11:52
Medlem
Citat:
?
Märkligt inlägg, har jag skrivit det?
Då måste jag skrivit fel (tänkt fel).

Jag misstänker att SD är den som är skyldig till mordet, ingen annan.
Be*hold*rX som inte skriver något om att LW hittats, borde vetat det.
Att han inte kommenterar det, utan skriver om de positiva upplevelserna från resan, behöver väl inte betyda att jag har honom som misstänkt alls.

Att han inte skriver om LWs försvinnande i loggen kan bero på att han vill vika den sidan åt själva resan och att han vljer att skriva om LW på en särskild sida, det är inget jag vet något om. Jag tror ändå att han visste om att det hade hittats en kvinna strax utanför hemmet och att han borde ha fått vetskap om det när han skrev loggen. Men även här kan jag ha fel.

Även om man under början av resan inte bekymrar sig enormt (för hur ofta blir någon mördad), så borde de ha efter hand både hört av sig till andra för att kolla utvecklingen, läst tidningar osv. Efter att flera dagar har gått, borde det väl stått klart att för dom som var med på Norgeresan att LW inte frivilligt lämnat sitt hus, att hon inte låg på sjukhus och att inget normalt skett.

Du kanske bara steppade upp GilGrissom's inlägg utan att ha läst det?

Hen menar att det är märkligt skrivet av B*holder för att han måste ha känt till att L var död.

Om hen tycker det är så pass märkligt skrivet att hen måste ta upp det här på Flashback så antar jag att hen tycker att det är misstänkt.
Tycker man inte att det är misstänkt så kan man ju helt enkelt låta bli att skriva om sådana oväsentliga saker.

Jag menar att ni inte kan veta säkert att B*holder visste att L var död vid den tidpunkten och då är hans inlägg inte alls märkligt.
Citera
2019-05-29, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Teorin var först att det kommit ut en ny cache i närheten, viket han inte kunde se. Sen att hon själv höll på med någon gömma, kanske släppa den då gänget som skulle till Norge kom till stan. Den teorin och frågan tror jag gick till USA för kontroll av hennes konto, men där blev det nog stopp. Vet inte om polisen fått svar än ens.

Tack. Ja, det är väl en möjlig tanke, eftersom hon tydligen gjort dylika tidigare vid andra födelsedagar. Men Norge-gänget skulle ju komma först onsdag morgon.

Tydligen var det först under helgen som de bestämdes att avresan skulle flyttas fram en dag. Om jag fattade det rätt.
Citera
2019-05-29, 12:15
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt
Du kanske bara steppade upp GilGrissom's inlägg utan att ha läst det?

Hen menar att det är märkligt skrivet av B*holder för att han måste ha känt till att L var död.

Om hen tycker det är så pass märkligt skrivet att hen måste ta upp det här på Flashback så antar jag att hen tycker att det är misstänkt.
Tycker man inte att det är misstänkt så kan man ju helt enkelt låta bli att skriva om sådana oväsentliga saker.

Jag menar att ni inte kan veta säkert att B*holder visste att L var död vid den tidpunkten och då är hans inlägg inte alls märkligt.

Jag vet inte vad Gil är ute efter, mer än att h*n kommenterade att det inte stod något om LWs tragiska slut i loggen och att en notering om "tankad med goda minnen" från resan. Vilket faktiskt känns konstigt.

Ja, kan det verkligen vara så att han inte visste om LWs tragiska bortgång när han skrev loggen?
Vad ska man tänka?

Jag tycker inte att det är fel att reflektera över saker som kan verka "märkliga", även om det kan ha sina förklaringar? Gil och jag nog olika tro om vem som är den skyldige, men det betyder inte att man kan ha ungefär samma fundering över något?
Citera
2019-05-29, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
LW gjorde rätt som Kvinna men Icke som vigselförrättare.
Men jag tror en del inte var med på hennes noter och fick "repor i lacken".

Det är väl ofta oundvikligt att det händer vid möten med andra människor, att man har olika förväntningar och ev förhoppningar vad dessa skall mynna ut i. Ibland delar man inte dessa och blir besviken. Andra gånger delar man dem och blir tacksamt glad. Det är en del av livet.
Citera
2019-05-29, 12:27
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Mycket länge sedan jag gjorde något inlägg i denna tråd.
Jag läser dock, och tänker väldigt mycket på LW, inte minst nu i maj...

Innan vi sitter med FUP blir det givetvis spekulation och antaganden.
Det är mycket motsägelsefullt som framkommer - och som man trots det kan tycka verkar trovärdigt. Som ett exempel kan jag nämna att jag hela tiden ansett Schazz som mycket trovärdig.
Så dyker Strof upp som en annan vederhäftig skribent.
De båda verkar inte helt gå på samma linje, och ändå sätter jag tilltro till båda...

Ett par saker grubblar jag särskilt över:
• Vem tror du är GM, Draifos?
• Vad var det för ”klädesplagg” som fanns bredvid LW när hon hittades? (Kan ej släppa den utskällda morgonrockshypotesen.)
• Vilket/vilka av barnen sov/vistades hos LW kvällen/natten hon försvann?
• Varför har SD:s syskon (bror?) bytt efternamn?
Citera
2019-05-29, 12:33
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
• Vem tror du är GM, Draifos?
Ingen aning faktiskt, men det finns ju många intressanta teorier här i tråden. Kan säkert vara något helt annat också som inte har diskuterats.
Citera
2019-05-29, 12:38
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ingen aning faktiskt, men det finns ju många intressanta teorier här i tråden. Kan säkert vara något helt annat också som inte har diskuterats.
Tack för svar. Är böjd åt att hålla med dej.
Citera
2019-05-29, 12:40
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Angående mitt inlägg så tror jag alltså som du att motivet säkert kan ha med svartsjuka att göra. Det jag funderade över var väl mer varifrån svartsjukeuppgifterna kommer, särskilt då eftersom polisen alltså inte verkar vara inne på den här linjen.

Det du skriver i övrigt, om min uppfattning i andra frågor, känner jag inte alls igen mig i. Om du vill kan du citera något jag faktiskt skriver så kan vi säkert reda ut de här misstolkningarna.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Halmdocka

Det finns en spekulation i tråden om att uppgiften om svartsjuka kan ha kommit till Metro från en anhörig till Lena. Hen och utgivaren (eller reportern kanske, minns inte exakt) är vänner eller bekanta tydligen.
Citera
2019-05-29, 13:01
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Ja med tanke på att det är en komplex utredning kanske lösningen förvånar oss alla.
Citera
2019-05-29, 13:24
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Han kan också ha känt att det blev "lite för mycket", dvs om han kände till deras förhållande?

Inte så ofta SD åker på egna utflykter och cachar väl?

Jag tror stalkning och smygfilmande
hände när LW var ensam eller med
barnen, som en markering ”jag ser dig
och gör som jag vill”.

Jag tror inte att han skulle ha
vågat göra något sånt när MgL
eller Beholder var i närheten.
Då åkte han nog hellre hem till
mamma och åt bullar.
Citera
2019-05-29, 13:47
Medlem
notknapparens avatar
Apropå ingenting, mer än att Expressen idag publicerade en artikel om ett olöst fall där polisens kalla fall grupp vädjar om allmänhetens hjälp:

"Målet med publiceringen är att slutligen kunna ringa in parets mördare.

Hittills har polisen i region Syd publicerat 75 olösta mordfall från början av 1990-talet. Sammanlagt har polisen cirka 130 olösta mordfall i Sydsverige.

– Uppmärksamheten gör att vi får in fler uppgifter från allmänheten. Det i sin tur leder till olika åtgärder från vår sida, säger Bo Lundqvist, chef för kalla fall-gruppen.

Han säger att flera av utredningarna tagit viktiga steg framåt tack vare att det kommit in nya uppgifter till polisen.
"

https://www.expressen.se/kvallsposten/smabarnsforaldrarna-mordades-i-hemmet-/

Nu när fallet med L*ena Wesströms förskräckliga död har förblivit olöst i ett helt år, är det viktigt att ge uppmärksamhet åt fallet på nytt.

För några veckor sedan publicerade NA en artikelserie om mordet.
Det vore bra om även andra tidningar kunde belysa detta tragiska öde.
Än har inte lojalitetsband förändrats så mycket kanske, men minnen faller i glömska.
Det kan finnas någon som trycker på någon viktig information som man känner sig tveksam/rädd till att släppa.

Tidningarna fylls varje dag av nya tragiska mord som tar plats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in