I kvällens "GW:s mord" kl 21 i TV4 tar LGWP upp Stegmordet hösten 86 då Eino Hiltunen blev ihjälskjuten av sin "vän" Raimo Räsänen.
Som bekant har EH förekommit av och till i tråden, både som Grandman och GM. Som vanligt utan minsta bevis, men det ska ändå bli intressant att höra vad LGWP har att säga om saken.
Även RR har nämnts i tråden kopplat till Palmemordet.
Det var Lingärde som pekade mot Jämtland och talade om AGAG om jag minns rätt där kopplingar mellan jämtländska fjälljägare/Stay Behind och Norrmalmspoliser påstods existera. Lingärdes PM är rätt långt och innehåller en hel del kontroversiella påståenden varför jag avstår från att referera det närmare här.
I den Magnumklubb som fanns i Östersund deltog bl a "Säpomannen" som jag tror vi i tråden identifierat som Ture U, han som från flyttade från Östersundstrakten för att han gick jobb på Säpo.
"Säpomannen" nämns som en av 4 farliga Palmehatande män i AB:s reportage 1993 som finns att läsa i MOP-arkivet.
Detta sagt som en lätt orientering inför kvällens program. Vad gör man inte för sina medmänniskor?