Citat:
Ursprungligen postat av
Listig
Brukar jägare även dra iväg ett extra skott i skrevet när dom avlivat djuret?
Nu har jag bara kollat igenom några 10-15 tal sidor från nu i maj men är det klarlagt att skrevskottet är det sista skottet. Det mest logiska för mig är att huvudskottet är det sista. Dvs antingen för att tysta eller för att få slut på lidandet.
Jag tror att det var några fulla individer som var sura och i ren ilska så gick GM och hämtade geväret och ammunition. Sen var de första skotten skrämselskott som en normal nykter människa skulle förstå var allvarligt men när nån är full och övermodig så lämnade BO inte platsen vilket gjorde att GM blev ännu argare och kanske sköt lågt vilket träffade i skrevet och när BO sträckte upp armarna för att visa att han gav upp vilket i sin tur innebär att han blir skjuten i sidan. Sen avslutades de med huvudskott
Tror dock att det var 3 på plats när händelsen skedde och allt städande var nog tänkt att dölja händelsen helt men nånstans så inser de att det är omöjligt att hinna med samt att de även har ett lik i huset och de är fulla och trötta. Det är en sak att städa blod men det är ju hagel i halva huset antar jag.
Nu kanske mycket av bevisningen talar mot det jag säger men jag har inte så bra koll på bevisen då jag är ny i tråden. Hur som helst så är jag rätt säker på att sista skottet är huvudskottet