Citat:
Ursprungligen postat av
EnGodTanke
99.9% säker att det var mer än vänskap mellan LW och JH.
SD ska tydligen inte trott det, kanske inte velat tro det, på samma sätt som han inte trodde/visste att LW och ML hade en relation. SD är ju en som stod henne väldigt nära (på gott eller ont), så om det är förnekelse eller vetskap är svårt att bedöma.
Det finns ju vissa ”morbida” historier som kan ha en sanningshalt, att SD ska smugit på LW, men då borde han ha vetskap att hon hade relationer, långt tidigare.
Så moment 22, även i betraktelsen att varför han inte gick till handgripligheter redan då?!
Med dom vi pratat med som har en viss yrkeskunskap i beteenden så finns det mycket i den tänkta motivbilden mot SD som inte stämmer.
Han hade sin fru (även om det fanns grus i maskineriet) att hitta tillbaka till, han var inte lämnad ensam, om det är så att LW gett kalla handen. Svartsjukemord sker oftast när ena partnern lämnas och blir ensam, vilket inte stämmer på SD, men på andra i hennes närhet.
Han borde (fast han förnekar det) haft vetskap att hon haft andra partners under deras on-off förhållande. Varför triggades inte han redan då?
Det är tydligen sällan en bägare sakta rinner över när det gäller svartsjuka, det smäller momentant mer eller mindre.
Å andra sidan så både mentalt sjuka och kärlek ställer till det, alla fall är unika.
För egen del höjer detta inlägget misstankarna mot SD helt klart om det stämmer.
När du refererar till personer med ”viss yrkeskunskap i beteende” så handlar det då om folk som är insatta och jobbar med fallet eller enbart helt random personer?
Nu blir det delvis spekulerande även om jag tar stöd utav sådant vi vet ganska bra.
SD var onekligen lämnad utav sin fru HD. Detta vet vi med säkerhet och jag kan inte påminna mig om att ha läst någon som opponerat sig mot detta. De hade sedan länge splittrat sitt Geocaching-konto, HD tagit av sig ringen och flyttat ut (medan SD behöll den på långt efter), barnen bor förmodligen hyfsat växelvis mellan föräldrarna om de gör som de flesta och numera med facit i hand då vet vi att de skilt sig. Så ja SD gick på ganska kort stund ifrån att bo som fullskalig familj till att sitta ensam i ett övergivet hus och förmodligen ingen älskarinna. Lite tid på sig fram till mordet bara till att inse detta.
Dessutom rimmar din historia dåligt med de hot och trakasserier som SD skickade till LW.
Jag tror att du behöver fundera lite över varifrån du får din information samt vad det är som stämmer och vad det är som du hoppas ska stämma. I övrigt tycker jag att du är en användare som bidrar och hjälper diskussioner även om jag vet att vissa saker du skrivit här inte stämmer.
Med andra ord så tycker jag inte alls att ditt inlägg på något sätt räknar bort SD som misstänkt.