2019-05-28, 17:22
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Men hon var ju inte ute (efter mörkrets
inbrott) när det började.
Hon var i köket och slog in paket.

Ja det har du rätt i .
Då fanns det ju ingen direkt uppsåt till något sådant i det läget kan man tycka .
Det här är verkligen förvirrande .
Citera
2019-05-28, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
SD kan ha åkt till Läckö på kvällen. Kanske han låg och smygfilmade i buskarna. CO har ju efterlyst loggningar från SD och några fler deltagare.
Frågan är varför CO efterlyst SD's logg. Har han synts där? Eller har han förutsetts vara där eftersom andra i hans umgängeskrets var där? Jag har tittat på de få bilder som finns av den whiteboard som utgjorde loggbok för eventet. Hans namn verkar inte stå med där.
Citera
2019-05-28, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det är verkligen inget som många går runt och sprider hur som helst.

Frågan blir då:

- stämmer det?
isf hur har det kommit till kännedom? Har LW sagt något till någon eller har någon av de andra inblandade sagt något? Till vem?
- är det ett rykte?
Någon har sett något och tolkat det lite fritt och fört det vidare
- är det ett illvilligt "rykte"?
Vem har då velat sprida ett osant rykte? Till vem? Och varför?

Jag blir klart misstänksam mot viss information i tråden...
Många frågor men få svar.

Jag tycker man ska vara misstänksam mot den mesta informationen i tråden och även vad umgängeskretsen säger. Efter så här lång tid har djungeltelegrafen gått otaliga varv både här och i Örebro med korsbefruktning imellan.

Nu har visst EGT varit inne och svarat på vad intimiteten skulle varit. Uppgiften kommer i bästa fall i andra led. Sanningshalten om kyssar beror på vem som gjort observationen och vad de ville se.

EGT om du läser detta undrar jag om kan ge en uppskattning om hur trovärdig uppgiften är om att det var mer än vänskap i kramen?
Citera
2019-05-28, 18:00
Medlem
Citat:
Det fetade:
Hur ver du det?
Det kan jag inte säga med hänsyn till dennes integritet.
Citera
2019-05-28, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krabbankonrad
Eller så har jag/vi skrivit här på FB att vi inte var på plats....
Integritet....
Citera
2019-05-28, 18:17
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:

Jag förstår. Tack.

Vad tror du om "Rymden"?

Kan han ha vetat något om LWs och Beholders ev
relation?
Kan han ha berättat något för SD?
Citera
2019-05-28, 18:26
Medlem
Citat:
Många frågor men få svar.

Jag tycker man ska vara misstänksam mot den mesta informationen i tråden och även vad umgängeskretsen säger. Efter så här lång tid har djungeltelegrafen gått otaliga varv både här och i Örebro med korsbefruktning imellan.

Nu har visst EGT varit inne och svarat på vad intimiteten skulle varit. Uppgiften kommer i bästa fall i andra led. Sanningshalten om kyssar beror på vem som gjort observationen och vad de ville se.

EGT om du läser detta undrar jag om kan ge en uppskattning om hur trovärdig uppgiften är om att det var mer än vänskap i kramen?
99.9% säker att det var mer än vänskap mellan LW och JH.

SD ska tydligen inte trott det, kanske inte velat tro det, på samma sätt som han inte trodde/visste att LW och ML hade en relation. SD är ju en som stod henne väldigt nära (på gott eller ont), så om det är förnekelse eller vetskap är svårt att bedöma.

Det finns ju vissa ”morbida” historier som kan ha en sanningshalt, att SD ska smugit på LW, men då borde han ha vetskap att hon hade relationer, långt tidigare.
Så moment 22, även i betraktelsen att varför han inte gick till handgripligheter redan då?!

Med dom vi pratat med som har en viss yrkeskunskap i beteenden så finns det mycket i den tänkta motivbilden mot SD som inte stämmer.

Han hade sin fru (även om det fanns grus i maskineriet) att hitta tillbaka till, han var inte lämnad ensam, om det är så att LW gett kalla handen. Svartsjukemord sker oftast när ena partnern lämnas och blir ensam, vilket inte stämmer på SD, men på andra i hennes närhet.

Han borde (fast han förnekar det) haft vetskap att hon haft andra partners under deras on-off förhållande. Varför triggades inte han redan då?
Det är tydligen sällan en bägare sakta rinner över när det gäller svartsjuka, det smäller momentant mer eller mindre.

Å andra sidan så både mentalt sjuka och kärlek ställer till det, alla fall är unika.
Citera
2019-05-28, 18:50
Medlem
Jag har mina huvudteorier, ML och random har jag dryftat, kanske lite för mycket. SD är en annan given misstänkt.

Men nått som stör mig enormt är polisens otroligt snabba gripande av SD första dagen och efter förhör så släpps han.
Skulle dom hittat digitala spår om hot eller träff så tror jag inte han skulle släppts.
MV delger först att det hittats blodspår så att det kategoriseras som rov mer eller mindre direkt, men det backade hen ifrån sen.
Men hur kom rubriceringen dit då? Dörr och paketinslag av en manisk geocachare ger inte första tanken på människorov...

Jag tror att det varit ett utpekande av SD av någon den förmiddagen. Om inte SD är skyldig så kan lösningen kanske ligga här?!
Citera
2019-05-28, 18:50
Medlem
landbandys avatar
Så om det är en utav de män Lena möjligtvis haft relation med tidigare som blivit svartsjuk på hennes känslor för Beh*ld*rX, så har den fått en stark känsla för att försöka
få Lena att avstå från att bo i tält med honom i Norge ?
Och när det misslyckades och mannen insåg att hon hade riktiga och även starka känslor beträffande den nya förälskelsen blev bitterheten så stark så att allt blev kaos .....?
Tänker då på ML som kommit från USA och insåg detta .

(Spekulation )
Senast redigerad av landbandy 2019-05-28 kl. 18:57.
Citera
2019-05-28, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
99.9% säker att det var mer än vänskap mellan LW och JH.

SD ska tydligen inte trott det, kanske inte velat tro det, på samma sätt som han inte trodde/visste att LW och ML hade en relation. SD är ju en som stod henne väldigt nära (på gott eller ont), så om det är förnekelse eller vetskap är svårt att bedöma.

Det finns ju vissa ”morbida” historier som kan ha en sanningshalt, att SD ska smugit på LW, men då borde han ha vetskap att hon hade relationer, långt tidigare.
Så moment 22, även i betraktelsen att varför han inte gick till handgripligheter redan då?!

Med dom vi pratat med som har en viss yrkeskunskap i beteenden så finns det mycket i den tänkta motivbilden mot SD som inte stämmer.

Han hade sin fru (även om det fanns grus i maskineriet) att hitta tillbaka till, han var inte lämnad ensam, om det är så att LW gett kalla handen. Svartsjukemord sker oftast när ena partnern lämnas och blir ensam, vilket inte stämmer på SD, men på andra i hennes närhet.

Han borde (fast han förnekar det) haft vetskap att hon haft andra partners under deras on-off förhållande. Varför triggades inte han redan då?
Det är tydligen sällan en bägare sakta rinner över när det gäller svartsjuka, det smäller momentant mer eller mindre.

Å andra sidan så både mentalt sjuka och kärlek ställer till det, alla fall är unika.

Omständigheterna som rådde tidigare gällde kanske inte senare. Vid händelsen hade HD flyttat ut och en ansökan om skilsmässa var inlämnad, LW hade varit i kontakt med polisen två ggr, bytt lås på dörren mm. Hans kontroll och "friheter" tycks beskurna jämfört med tidigare.

Så visst hamnade den förestående Norge-resan då omständigheterna var förändrade jmfrt med tidigare.

Som jag ser det.
Citera
2019-05-28, 19:03
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Jag har mina huvudteorier, ML och random har jag dryftat, kanske lite för mycket. SD är en annan given misstänkt.

Men nått som stör mig enormt är polisens otroligt snabba gripande av SD första dagen och efter förhör så släpps han.
Skulle dom hittat digitala spår om hot eller träff så tror jag inte han skulle släppts.
MV delger först att det hittats blodspår så att det kategoriseras som rov mer eller mindre direkt, men det backade hen ifrån sen.
Men hur kom rubriceringen dit då? Dörr och paketinslag av en manisk geocachare ger inte första tanken på människorov...

Jag tror att det varit ett utpekande av SD av någon den förmiddagen. Om inte SD är skyldig så kan lösningen kanske ligga här?!

SD måste väl ha någon teori om vad som har hänt.
Har han inte delat den med er?
Citera
2019-05-28, 19:08
Medlem
Citat:
SD måste väl ha någon teori om vad som har hänt.
Har han inte delat den med er?
När andra frågat så har han inte det, nu när vi träffade honom och ställde den frågan så var svaret det samma.

Han bekräftade det som vi viste på andra vägar vad han uppgivit till polisen initialt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in