2019-05-27, 22:20
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tack, jag säger ju att jag är glömsk

Nä, det är verkligen svårt att veta vad som stämmer och vad som inte stämmer.
Hm, detta skulle alltså vara så nära inpå som april. Bara tre veckor innan mordet.

Hur vet EGT att LW var intim med B*hold*rX och hur vet EGT att ML var irriterad över det? Ganska intima och privata detaljer som inte vem som helst får vetskap om?

Vad vet vi , EGT kanske var där på Läcköeventet ?
Citera
2019-05-27, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Det enda som gör mig lite fundersam är ju att SD är kolugn och lever vidare som vanligt som en person som inte är skyldig .

Så det kan ju faktiskt vara en random mördare som Lena råkade på .

För det vore ju helt åt fanders ifall SD blir dömd, om han är oskyldig.

Det är helt avhängigt på hans personlighet. Normalt förändras beteendet hos en misstänkt för ett grovt brott på en nära vän oavsett man är skyldig eller oskyldig. Hos SD märks ingen reaktion som varit synbart tydlig utåt.

Men vi vet å andra sidan väldigt lite. Det är bara det yttre men där tycks han leva helt opåverkad av händelsen. Det tycker jag faktiskt är lite märkligt.

Vid vissa personlighetsstörningar där man saknar förmågan till empati kan man se denna Noll-reaktion.

Så brist på reaktion eller hur man beter sig förutsäger inget om man man är skyldig eller oskyldig.
Citera
2019-05-27, 22:39
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det är helt avhängigt på hans personlighet. Normalt förändras beteendet hos en misstänkt för ett grovt brott på en nära vän oavsett man är skyldig eller oskyldig. Hos SD märks ingen reaktion som varit synbart tydlig utåt.

Men vi vet å andra sidan väldigt lite. Det är bara det yttre men där tycks han leva helt opåverkad av händelsen. Det tycker jag faktiskt är lite märkligt.

Vid vissa personlighetsstörningar där man saknar förmågan till empati kan man se denna Noll-reaktion.

Så brist på reaktion eller hur man beter sig förutsäger inget om man man är skyldig eller oskyldig.

Okej då förstår jag . Så allt är inte vad det ser ut att vara, i vissa lägen ?
Citera
2019-05-27, 22:44
Medlem
Citat:
Ja, det måste verkligen kännas otacksamt.
Alla är irriterade på de långa väntetiderna, polis, åklagare och allmänhet.

Samtidigt kanske en del kan känna sig nöjda för sin egen del, när de kanske lyckats lösa ett problem med ett prov/analys och kunnat bidra med pusselbitar så att mord kunnat lösas. Alldeles säkert måste det kännas skönt att kunna bidra med att te x ett mord kan lösas tack vare deras fina jobb!

Absolut. Dom utför ett högt värderat proffsjobb!!! Inget tvivel om det. Förhoppningsvis, vilket jag tror, har dom en Riktig Tuffing som prioriterar jobben åt dom, så att dom ALDRIG behöver se högarna själva, utan bara kan fokusera på det som ligger på bordet.
Citera
2019-05-27, 22:46
Medlem
Citat:
Okej då förstår jag . Så allt är inte vad det ser ut att vara, i vissa lägen ?

Nej.
Citera
2019-05-27, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Läcköeventet ska ha varit 21 - 23/4 -18, skriver EGT i ett inlägg.

Jepp, EGT har skrivit att ML var irriterad
över att LW skulle ha varit intim med
B*hold*rX under Läcköeventet.
(Uppgiften finns med i mitt inlägg från
igår, som du länkat till idag ;-))

Om det är fakta det EGT delger oss,
går jag dock ej i god för.
Tidigt i tråden skrev väl någon att LW och B*hold*rX setts kramas på Läcköeventet. En del kan säkert ta det som ett regelrätt samlag.

Hur vanligt är det att man berättar för kreti och pleti att man varit intim med någon? Hur kan någon haft så detaljerad insyn i LW's privatliv så att de vet att det är mer än vänskap? Kan hon anförtrott sig till en nära vän som nu väljer att prata ner henne?

EGT har för övrigt inte loggat någon närvaro på Läcköeventet 2018 ej heller föranmält sig.
Citera
2019-05-27, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Samtidigt bör man även fundera över hur ML reagerade över LW's övernattningsplaner? Han kanske fick reda på planerna direkt efter hemkomsten från sin USA-resa.

Sedan kan man förresten fråga sig hur UW ställde sig till LW's och ML's relation. De båda männens bekantskap via kyrkan går väl tillbaka flera år i tiden?

Mina funderingar är om ML varit den hon haft en relation med (efter skilsmässan) men som visade sig vara homosexuell. Och som hon sedan fortsatt vara vän med. Alternativt var JH från kyrkan, med sin komplicerade livssituation, denne man. Några fler seriösa förhållanden har väl inte framkommit och jag har tolkat det som att ingen av ovanstående var gifta vid tiden för relationen. Jag tror SD fick för sig att LW hade ett förhållande pågång med Beholder X, som dessutom var hans överman inom geocaching. Det kan ha lett till hennes död.
Citera
2019-05-27, 23:15
Medlem
Citat:
Det enda som gör mig lite fundersam är ju att SD är kolugn och lever vidare som vanligt som en person som inte är skyldig .

Så det kan ju faktiskt vara en random mördare som Lena råkade på .

För det vore ju helt åt fanders ifall SD blir dömd, om han är oskyldig.

Kanske han är kolugn för att han tror
att brottet aldrig kommer att lösas,
att polisen inte kommer att få fast
mördaren? Som han ska ha sagt till
en person i sin närhet.

Som någon skrev; MGM kanske är av
den uppfattningen att offret fick vad
hon förtjänade?

Har även skrivits att det ev kan vara så
att LW hotade att avslöja något och
måste därför dödas = problemet ur
världen?

MGM kanske njuter av att han - om han
är GM - varit så smart och överlistat
polis och utredare, tänkt på precis allt
som skulle kunna binda homom vid
mordet.

Jag är nyfiken att höra om du har
några speciella tankar/ teorier kring
en ev random mördare?
Senast redigerad av OzzieTheOwl 2019-05-27 kl. 23:18. Anledning: Tillägg ord
Citera
2019-05-27, 23:26
Medlem
Citat:
Förstod inte Lena att man kan få fiender av att ligga med andras män ?
Hade ingen aning om att hon levde så ?

Många har dementerat att hon låg med andra gifta män än SD. Och honom hade hon ju gjort slut med, anmält 2 ggr och bytt lås. Att hon under 8 år haft två relationer med nyseparerade män är väl inte så konstigt, hon kanske inte ville leva ensam resten av livet. Tycker det är märkligt att vissa här anser att hon borde ha hjälpt personer som tagit det stora steget att skilja sig att hitta tillbaka till sitt ex?! De som skiljer sig har ju ofta provat allt före, extremt ovanligt att man börjar om igen.
Senast redigerad av flashbackfollower 2019-05-27 kl. 23:49.
Citera
2019-05-27, 23:28
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krabbankonrad
Tidigt i tråden skrev väl någon att LW och B*hold*rX setts kramas på Läcköeventet. En del kan säkert ta det som ett regelrätt samlag.

Hur vanligt är det att man berättar för kreti och pleti att man varit intim med någon? Hur kan någon haft så detaljerad insyn i LW's privatliv så att de vet att det är mer än vänskap? Kan hon anförtrott sig till en nära vän som nu väljer att prata ner henne?

EGT har för övrigt inte loggat någon närvaro på Läcköeventet 2018 ej heller föranmält sig.

SD kan ha åkt till Läckö på kvällen. Kanske han låg och smygfilmade i buskarna. CO har ju efterlyst loggningar från SD och några fler deltagare.
Citera
2019-05-27, 23:29
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krabbankonrad

Det är verkligen inget som många går runt och sprider hur som helst.

Frågan blir då:

- stämmer det?
isf hur har det kommit till kännedom? Har LW sagt något till någon eller har någon av de andra inblandade sagt något? Till vem?
- är det ett rykte?
Någon har sett något och tolkat det lite fritt och fört det vidare
- är det ett illvilligt "rykte"?
Vem har då velat sprida ett osant rykte? Till vem? Och varför?

Jag blir klart misstänksam mot viss information i tråden...
Citera
2019-05-27, 23:31
Medlem
Citat:
Fräscha upp mitt minne.
Var det EGT som skrev något om att ML verkat reagera negativt på Läckö(?) eventet när hon hade varit där med B*hold*rX?
Och när var Läcköeventet?

Ja, EGT och SD hade fått för sig att de hade en relation och att de varit intima på ett event. Att ML skulle vara reagera negativt är EGTs ord, han har ju antytt att ML kunde vara gärningsmannen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in