Citat:
Ursprungligen postat av
Wetoo
"Lasik etc."
Det är stor skillnad på lasik och nocut, som ovanstående gjort. Att Du klumpar ihop bägge metoder tyder på att det är Du som bör läsa på om olika metoder.
För övrigt kan synen variera första tiden med nocut. Upp till sex månader i vissa fall.
Tre månader är den nya rekommentationen men det är overkill enligt mig. För inte allt för längesedan fanns öht ingen rekommentation beträffande solglasögon
Om du läser några sidor bakåt i tråden så kanske du märker att jag är hyfsat påläst. Och dom problemen du fått med din "No cut" är inget som man får med ICL.
Din syn är inte garanterad att ens stabilisera sig helt. Om du behöver korrigera synen efteråt, så kan du få ännu fler biverkningar än vad du upplever just nu. Inte för att kasta skit på någon, men ICL borde vara det enda alternativet, just pga att det är reversibelt samt oerhört säkert iom aquaport, som har eliminerat gråstarr problemen som funnits på tidigare versioner.
Sen gällande UV skydd och solglasögon, så kan jag meddela att ICL linserna har 100% uva/uvb skydd inbyggt från fabrik. Det som också talar för ICL är att du är i princip garanterad en normal syn på 1,0 eller bättre.
Detta beror givetvis på hur stort synfel, men i mitt fall hade jag -3,5 samt svag astigmatism. Jag såg i senaste undersökningen bokstäver på 2,0 raden, och bättre än så kan man i princip inte få.