• 1
  • 2
2019-05-27, 01:25
Medlem
Saken är väl den att om man nu är avstängd på en spelsajt (eller också alla spelsajter genom spelpaus.se) - och man börjar dividera om att häva avstängningen och man skulle lyckas - och sen spelar bort massa pengar. Då har jag för mig att dessa företag blir återbetalningsskyldig, i och med att det står i svensk att spelbolag med svensk licens inte ska tillåta folk som stängt av sig att spela. Så svaret på frågan är ett nej, enda sättet att kringå spärren är om man spelar genom någon annans konto eller tillsammans med en kompis (som inte är reggad på spelpaus).

Är själv reggad på 6 månader sen snart 3 månader tillbaka (min spärr upphävs i början av september), och jag har inte spelat någonting alls under min avstägning för jag har bokstavligen inte kunnat även om suget funnits där. Konto låst står det om man försöker logga in på t.ex. Unibet. Saknar mest att spela på MLB som jag är förvånansvärt bra på, typiskt att hela säsongen sträcker sig just inom min spelpaus - vet att jag innan säsongen trodde på Minnesota Twins och det är det lag som vunnit flest matcher i hela ligan hittills. Men jag kan inte komma i efterhand med massa ursäkter, jag visste vad jag gjorde, både på gott och ont, när jag reggade mig med mobilt bankid.
Citera
2019-05-27, 08:34
Medlem
Tropicalss avatar
Det var det bästa som hänt dig att du av "misstag" stängde av dig själv. Att abstinensen nu börjar komma krypande är beviset för detta. Allt spel borde förbjudas, då hade vi också sluppit skitsporter som exempelvis trav, win-win.
Citera
2019-05-28, 13:03
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Saken är väl den att om man nu är avstängd på en spelsajt (eller också alla spelsajter genom spelpaus.se) - och man börjar dividera om att häva avstängningen och man skulle lyckas - och sen spelar bort massa pengar. Då har jag för mig att dessa företag blir återbetalningsskyldig, i och med att det står i svensk att spelbolag med svensk licens inte ska tillåta folk som stängt av sig att spela. Så svaret på frågan är ett nej, enda sättet att kringå spärren är om man spelar genom någon annans konto eller tillsammans med en kompis (som inte är reggad på spelpaus).

Är själv reggad på 6 månader sen snart 3 månader tillbaka (min spärr upphävs i början av september), och jag har inte spelat någonting alls under min avstägning för jag har bokstavligen inte kunnat även om suget funnits där. Konto låst står det om man försöker logga in på t.ex. Unibet. Saknar mest att spela på MLB som jag är förvånansvärt bra på, typiskt att hela säsongen sträcker sig just inom min spelpaus - vet att jag innan säsongen trodde på Minnesota Twins och det är det lag som vunnit flest matcher i hela ligan hittills. Men jag kan inte komma i efterhand med massa ursäkter, jag visste vad jag gjorde, både på gott och ont, när jag reggade mig med mobilt bankid.

4 månader klarade jag mig sen spela jag bort 5 k via en kompis konto. Min avstängning hävs inom 1 månad. För mitt eget bästa bör jag förlänga den i 6 månader men vi alla vet nog när 20 k ligger på kontot efter alla räkningar är betalda så kommer dom kastas in på betsson.

:/
Citera
2019-07-08, 20:08
Medlem
Swinger-sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
Exakt hur stängde du av dig i 5 år? Spelpaus tillåter högst 12 mån.
Ingen aning om hur farsan gjorde. Han ringde till supporten och dom talade om att han stoppat spelet hos dom i fem år.
Citera
2019-07-12, 07:48
Medlem
TraXzmans avatar
Jag antar att man inte ska bara behöva trycka en gång utan flera val kommer upp innan man slutligen får frågan om att "är du säker på att du vill avstänga dig under xxx (valda) antal år eller nåt"
....annars är det klumpigt gjort
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in