Ja om vi ponerar att enskild råkat trycka på knappen, och varit avstängd från alla bettingsidor ett bra tag, kan den enskilde häva detta i förtid? Eller måste den vänta ut året som den är avstängd? Ni som tryckte på denna knapp när den släpptes ut till alla spelbolag med svensk licens, hur gjorde ni därefter? Inlägg som handlar om att man inte ska spela om man stängt av sig osv medvetet undanbedes. Detta handlar enbart om det legat ett misstag bakom.
Försökte hjälpa min far som av misstag råkat stänga av sig på en av siterna i 5år.
Där var det i alla fall tvärstopp. Välkommen åter om 5 år var svaret. Spelade ingen roll att man talade om att det var av misstag, vilket iofs är logiskt.
Leo Vegas gällde det i detta fall.
Senast redigerad av Swinger-sthlm 2019-05-26 kl. 17:45.
Anledning: Felstavning
Ja om vi ponerar att enskild råkat trycka på knappen, och varit avstängd från alla bettingsidor ett bra tag, kan den enskilde häva detta i förtid? Eller måste den vänta ut året som den är avstängd? Ni som tryckte på denna knapp när den släpptes ut till alla spelbolag med svensk licens, hur gjorde ni därefter? Inlägg som handlar om att man inte ska spela om man stängt av sig osv medvetet undanbedes. Detta handlar enbart om det legat ett misstag bakom.
Hur bevisar man ett misstag? Det är väl där frågan landar?
Maila, säg att barnen gjorde det, hota med rasistkortet sen, även om du heter Sven Svensson. Framförallt då skulle jag säga.
Ni med insyn, måste jag luta mig tillbaka mot någon lag för att ha någon ynka möjlighet och häva upp min avstängning? Kommer spelinspektionen lyssna om jag skriver ett långt mail eller blir det för "döva öron"?
Ni med insyn, måste jag luta mig tillbaka mot någon lag för att ha någon ynka möjlighet och häva upp min avstängning? Kommer spelinspektionen lyssna om jag skriver ett långt mail eller blir det för "döva öron"?
Hur har ni gjort som fastnat i samma sits?
Du har absolut ingen chans att upphäva din självexkludering, eftersom att du själv skrivit under och godkänt ett avtal.
Ärligt talat, om du är så hooked på att spela att du funderar på skriva långa mail och förklara, göra en lång förklarande anmälan till spelinspektionen eller på annat sätt överväger att lägga mer än fem minuter av din tid på att "ta bort spärren" - då HAR du ett problem. Då SKA du ha en spärr, då SKA du sluta att spela. En "vanlig person" som inte har något som helst spelmissbruk hade bara ryckt på axlarna med ett whatever och inte haft minsta problem med att inte få spela.
Det hör också till missbrukets natur att den som vet att den borde sluta och har bestämt sig för att göra det ändå får ett superstarkt sug ganska snart efter upphörandet. Det har ju skildrats otaliga gånger på film eller tv, hur någon med ett missbruk verkligen vill sluta, och låser in sig nånstans en vecka för att "tända av". Då säger de alltid till den partner/vän/familjemedlem som kommer vara i närheten: "Jag kommer böna och be om att få ta (till exempel) heroin. Jag kommer hota, bedja, skrika, försöka tvinga dig att släppa ut mig så jag kan få ta det. VAD JAG ÄN SÄGER eller gör, så FÅR du inte gå på det, du får inte ge efter och gå med på mina försök till övertalning eller mina hot.". Ungefär så. Det du gör nu, att till varje pris försöka få bort spärren, är samma sak som personen under avtändning/abstinens gör i exemplet ovan. Det du håller på med nu är samma sak: du insåg att du behövde sluta. Du la in spärren. Nu efter en tid träder abstinensen in; du måste till varje pris få din fix. Det är beroendet som talar och tar över ditt förstånd. Innerst inne vet du att du måstemåstemåste sluta. Låt spärren vara.
Försökte hjälpa min far som av misstag råkat stänga av sig på en av siterna i 5år.
Där var det i alla fall tvärstopp. Välkommen åter om 5 år var svaret. Spelade ingen roll att man talade om att det var av misstag, vilket iofs är logiskt.
Leo Vegas gällde det i detta fall.
Exakt hur stängde du av dig i 5 år? Spelpaus tillåter högst 12 mån.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!