2019-05-28, 00:38
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Från tråden måste det vara. Geocachade ens Lena år 2013? Började hon inte göra det med SD efter han gjorde softpocahontas-kontot till henne?

LWs första logg är från 07 Oct 12.
Citera
2019-05-28, 00:41
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja normalt sett borde man kanske det. Men ser Du några yttre tecken på det. Berätta gärna.

Vill du utveckla vad du menar för jag förstår inte? Menar du att det är ett normaltillstånd att man är skäligen misstänkt för mord? Vilka yttre tecken tycker du ska synas?
Citera
2019-05-28, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Vill du utveckla vad du menar för jag förstår inte? Menar du att det är ett normaltillstånd att man är skäligen misstänkt för mord? Vilka yttre tecken tycker du ska synas?

Jag svarade på ett inlägg från dig. Kolla det.
Du påstår han mår för jävligt som skäligen misstänkt.
Jag undrar hur Du ser det (alltså ditt belägg) för påståendet.

Jag kan inte se det.
Citera
2019-05-28, 01:00
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag svarade på ett inlägg från dig. Kolla det.
Du påstår han mår för jävligt som skäligen misstänkt.
Jag undrar hur Du ser det (alltså ditt belägg) för påståendet.

Jag kan inte se det.

Varför tror du det syns utanpå? Tror du inte han håller en glad fasad inför vänner och familj? Hur skulle du själv må om du var skäligen misstänkt för mord? Tror du på fullt allvar att det är något han visar inför andra?
Citera
2019-05-28, 02:09
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Gloriouslife postade ett inlägg igår om deras resa 2013 och skilsmässan var inte förrän senare delen av 2014 so you do the math.

Det var liknande inlägg tidigare i tråden som gjorde i vart fall mig övertygad om att hon haft affärer med JH och ML.

Men om ni inte ens vill tro på att Lena reste ihop med en gifta man trots att skilsmässan inte skedde förrän efter mer än ett år så lär ni inte tro på andra inlägg heller.

Ni vill helt enkelt inte tro. Ni hade förnkeat affären med SD också om den inte varit belagd och om du tänker efter så vet du att jag har rätt. Du hade aldrig trott att pastor Lena kunnat ha affärer om SD affären inte kommit fram. Precis som du vägrar tro på JH och ML affären.

LW skrev att weekendresan till
Edinburgh var för att fira en vän som
fyllde 40, tillsammans med hennes familj
och vänner.
Man tar inte med sig vilken random man
som helst på en sådan resa.
Citera
2019-05-28, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Mina funderingar är om ML varit den hon haft en relation med (efter skilsmässan) men som visade sig vara homosexuell. Och som hon sedan fortsatt vara vän med. Alternativt var JH från kyrkan, med sin komplicerade livssituation, denne man. Några fler seriösa förhållanden har väl inte framkommit och jag har tolkat det som att ingen av ovanstående var gifta vid tiden för relationen. Jag tror SD fick för sig att LW hade ett förhållande pågång med Beholder X, som dessutom var hans överman inom geocaching. Det kan ha lett till hennes död.

ML lever i ett förhållande med en kvinna -
i alla fall för någon/ några månader sedan.
@GilGrissom skrev om den uppgiften (tycks
minnas att även jag skrev något angående det.)

Möjligheten kan förstås finnas att han trots
det är bisexuell, men jag tvivlar på att det är
ML som omtalas vara det. Bör vara någon
annan man.
Citera
2019-05-28, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Ja, EGT och SD hade fått för sig att de hade en relation och att de varit intima på ett event. Att ML skulle vara reagera negativt är EGTs ord, han har ju antytt att ML kunde vara gärningsmannen...

Ja, EGT var väldigt enveten och
angelägen i flertalet inlägg, att
både ML och B*hold*rX skulle synas
närmare av polis. Enligt EGT skulle
de två vara mer sannolika GM, än
den nu MGM.
Citera
2019-05-28, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Ja, EGT var väldigt enveten och
angelägen i flertalet inlägg, att
både ML och B*hold*rX skulle synas
närmare av polis. Enligt EGT skulle
de två vara mer sannolika GM, än
den nu MGM.
Nu berodde det på att EGT först trodde/ hävdade att SD och LW knappt setts alls sedan tidigt 2017. Först senare ändrade de sig till sex två veckor föra mordet.
Citera
2019-05-28, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Ja inser du inte att det måste vara för jävligt att vara skäligen misstänkt för mord så kan jag inte hjälpa dig.

MGM hade ju kunnat snabba upp utredningen genom att inte "slira på sanningen" och ändra sin berättelse (enligt uppgift från MV). Det väcker ju misstankar och allt tar längre tid. Någon anledning hade han att bete sig så vid förhören. Jag är fortfarande lika säker på att man har rätt MGM och därför tror jag inte att han lider mer just nu än utav spänningen av att undra när de kommer och ringer på.
Citera
2019-05-28, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det är verkligen inget som många går runt och sprider hur som helst.

Frågan blir då:

- stämmer det?
isf hur har det kommit till kännedom? Har LW sagt något till någon eller har någon av de andra inblandade sagt något? Till vem?
- är det ett rykte?
Någon har sett något och tolkat det lite fritt och fört det vidare
- är det ett illvilligt "rykte"?
Vem har då velat sprida ett osant rykte? Till vem? Och varför?

Jag blir klart misstänksam mot viss information i tråden...

Jag skrev att det är andra eventdeltagare, oberoende av varandra (men jag vet inte om dom är varandras infomationskällor egentligen). Att dom var intima (mer än en vänskaplig kram) ryktades det om innan den tragiska händelsen, m.a.o ingen efterhandskonstruktion.
Gå och hålla handen skulle LW kunna göra med vem som helst ytan att det betydde något för henne har jag hört i efterhand, men pussas och kramas när tillfälle gavs är mer än vänskap.
Det som iakttogs var att det skedde när inte ML var i närheten för att han hade känslor för LW.
LW och ML åkte ju dagen innan och bodde ihop, antagligen som vänner. Man behöver ju inte vara speciellt långsökt att misstänka att ML hade fortfarande känslor för LW.

Att ML sedan mer eller mindre direkt åker till USA efter Läckö och kommer tillbaka 2 dagar innan hon mördas. Dessutom är hans tidsfönster att komma hem till LW efter geocachat med en vän väldigt exakt. Nästan för bra för att vara en slump. Det är därför jag snöade in på ML.
För mig känns det som han förlorat ansiktet och suttit i USA och läst hur LW åkt över till JH i Stockholm och sedan dessutom skulle hon till Norge nu med JH.

När och hur ML:s skilsmässa uppstod i förhållandet med tidsaxeln till hans relation till LW vet jag inte riktigt, men det verkade som att det gick lite hand i hand. Än mer i korgen för ML i mina tankar. Utan att jag vet, så kan det vara så att ML skiljde sig för LW, men det gav inte önskvärt resultat (OBS: Spekulation).

Att polisen inte tagit större notis om honom, som någon skrev, betyder inte att dom kontrollerat honom noga och inte funnit mer än det dom känner att dom har på SD- Status Quo.
En person hade nämnt till SD att ML kan ju vara GM, efter läst här på Flashback (log lite då jag antog att hen läst min redogörelse). SD sa direkt att det finns ingen chans att ML är skyldig, "Han är en god person".
Citera
2019-05-28, 09:23
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Jag skrev att det är andra eventdeltagare, oberoende av varandra (men jag vet inte om dom är varandras infomationskällor egentligen). Att dom var intima (mer än en vänskaplig kram) ryktades det om innan den tragiska händelsen, m.a.o ingen efterhandskonstruktion.
Gå och hålla handen skulle LW kunna göra med vem som helst ytan att det betydde något för henne har jag hört i efterhand, men pussas och kramas när tillfälle gavs är mer än vänskap.
Det som iakttogs var att det skedde när inte ML var i närheten för att han hade känslor för LW.
LW och ML åkte ju dagen innan och bodde ihop, antagligen som vänner. Man behöver ju inte vara speciellt långsökt att misstänka att ML hade fortfarande känslor för LW.

Att ML sedan mer eller mindre direkt åker till USA efter Läckö och kommer tillbaka 2 dagar innan hon mördas. Dessutom är hans tidsfönster att komma hem till LW efter geocachat med en vän väldigt exakt. Nästan för bra för att vara en slump. Det är därför jag snöade in på ML.
För mig känns det som han förlorat ansiktet och suttit i USA och läst hur LW åkt över till JH i Stockholm och sedan dessutom skulle hon till Norge nu med JH.

När och hur ML:s skilsmässa uppstod i förhållandet med tidsaxeln till hans relation till LW vet jag inte riktigt, men det verkade som att det gick lite hand i hand. Än mer i korgen för ML i mina tankar. Utan att jag vet, så kan det vara så att ML skiljde sig för LW, men det gav inte önskvärt resultat (OBS: Spekulation).

Att polisen inte tagit större notis om honom, som någon skrev, betyder inte att dom kontrollerat honom noga och inte funnit mer än det dom känner att dom har på SD- Status Quo.
En person hade nämnt till SD att ML kan ju vara GM, efter läst här på Flashback (log lite då jag antog att hen läst min redogörelse). SD sa direkt att det finns ingen chans att ML är skyldig, "Han är en god person".

Mitt fetade: Ja, det är den information som kommit fram tidigare i tråden också av flera skribenter med insyn. Att relationen ML inleddes innan hans skilsmässa och att Lena kanske var anledningen till den. Tyvärr.

Nu är du ytterligare en till skribent som säger att det kan ha varit så. Alltså du kan inte dementera uppgifterna om att han var gift när han började dejta Lena?
Citera
2019-05-28, 09:27
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
MGM hade ju kunnat snabba upp utredningen genom att inte "slira på sanningen" och ändra sin berättelse (enligt uppgift från MV). Det väcker ju misstankar och allt tar längre tid. Någon anledning hade han att bete sig så vid förhören. Jag är fortfarande lika säker på att man har rätt MGM och därför tror jag inte att han lider mer just nu än utav spänningen av att undra när de kommer och ringer på.
Angående caset mot SD: Troligen vilar den tidigare omtalade teorin om händelseförloppet (den s.k. indiciekedjan) nu på så pass svaga grunder att ingen längre öppet vill bekänna sig till den, eller ens återge den ett varv till här i tråden. Återstår kanske då att ta upp sådana här enskilda och mer spekulativa uppgifter igen, som typ att SD skulle ha ändrat sin berättelse.

Det finns bara en berättelse här, och det är spaningsledningens (ÅH/MN). Lyckas de finna något objektivt stöd för den så kan åklagaren göra ett nytt försök att få SD häktad.

https://theworldnews.net/se-news/hjarstamordet-fortfarande-olost-fem-poliser-arbetar-heltid-med-fallet-en-del-tror-vi-kort-fast
Senast redigerad av Draifos 2019-05-28 kl. 10:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in