2019-05-27, 19:43
  #31225
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Men nu är inte det säkerställt att det hela handlar om något justitiemord. Fallet har i princip stått och stampat på samma fläck sen TR -88 och KR - 91 och det har inte dykt upp någonting av vikt under de gångna åren som försvagar den ursprungliga bevisningen, det har inte ens dykt upp några heta tips som pekar åt något annat håll. Är inte detta faktum rätt besvärande för de som hävdar justitiemord?



På vilket sätt då? Läs domarna från TR-88 och KR -91, det råder nog inget tvivel om vilken slutsats domstolarna drog gällande vittnenas tillförlitlighet?



Vilka andra figurer då? Vinof var bara en bekant i marginalen och de andra är rätt ointressanta, om du vill gräva i offrets bekantskapskrets så är det djupt förvånande att du ignorerar den stora och betydelsefulla roll som arkitekten spelade den sista tiden?



Du vill backa tiden trots att da Costa-utredarna hade andra mer intressanta spår att gå på?



Man anar en viss tveksamhet där? Du är alltså inte säker?



Du pratar om missbrukaren SS nu? Hon som egen enligt utsago träffade da Costa efter regnperioden? En fråga, varför är missbrukares vittnesmål mer värda än nyktra observationer gjorda av poliser och skötsamma företagare som fotohandlarparet?

Har du koll på på vilket "varv" Arkitekten brukade åka och pyssla med sin segelbåt?

Kan det händelsevis funnits en jävgrund för Helins avoghet att utreda arkitektens utsaga? Felkörningen över Täby kyrkby, Helin bodde väl åt Danderyd Täby hållet?
Citera
2019-05-28, 02:10
  #31226
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
På den näst sista punkten;
Nej jag är inte alls säker. Det är du som svamlat om både det ena och det tredje "tvärsäkra vittnet".

Nej, jag har inte svamlat om de tvärsäkra vittnena utan jag har endast (förgäves!) försökt påpeka att det är faktiskt domstolarna som dragit slutsatsen att vittnen som den kvinnliga polisen MR och jägmästaren var tillförlitliga och bidrog till att säkerställa att den ene läkaren var bekant med BO och att det gick att tidsbestämma händelsen i paret Schröders fotobutik, ibland undrar man om du överhuvudtaget läst domen från TR?

Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Sånt är ren lappri i rättsliga sammanhang, även där "fri bevisprövning" tillämpas - såsom i det fascistiska lilla landet sverige!

Du ger begreppet rättshaverist en helt ny innebörd. Tyvärr är du totalt omedveten om detta.

Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Jag kan inte alls känna mig så säker, på att inte just DU var inblandad i Catrins konstiga död.

Har du släppt syndabockarna Vinof, Robert och knivbettan nu? Om undertecknad var inblandad på nåt sätt så skulle väl jag göra allt för att försöka lägga skulden på flyttgubben Vinof&hans underhuggare? Logik är inte din starka sida, det märks rätt tydligt

Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Ditt maniska malande om två läkare som det aldrig gick att fälla för allt som fanns i gärningsbeskrivningen, det talar starkt för att du på något hemskt sätt var involverad i den bizarra hanteringen av Catrine!

Samtidigt kan man fråga sig om du själv var involverad i da Costas hemska öde på nåt sätt eftersom du tidigare gjort i princip allt för att försöka kasta skulden på inte bara Vinof, Robert, Knivbettan mfl utan även undertecknad nu helt plötsligt?
Citera
2019-05-28, 02:26
  #31227
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Nej, jag har inte svamlat om de tvärsäkra vittnena utan jag har endast (förgäves!) försökt påpeka att det är faktiskt domstolarna som dragit slutsatsen att vittnen som den kvinnliga polisen MR och jägmästaren var tillförlitliga och bidrog till att säkerställa att den ene läkaren var bekant med BO och att det gick att tidsbestämma händelsen i paret Schröders fotobutik, ibland undrar man om du överhuvudtaget läst domen från TR?



Du ger begreppet rättshaverist en helt ny innebörd. Tyvärr är du totalt omedveten om detta.



Har du släppt syndabockarna Vinof, Robert och knivbettan nu? Om undertecknad var inblandad på nåt sätt så skulle väl jag göra allt för att försöka lägga skulden på flyttgubben Vinof&hans underhuggare? Logik är inte din starka sida, det märks rätt tydligt



Samtidigt kan man fråga sig om du själv var involverad i da Costas hemska öde på nåt sätt eftersom du tidigare gjort i princip allt för att försöka kasta skulden på inte bara Vinof, Robert, Knivbettan mfl utan även undertecknad nu helt plötsligt?
I FÖRSTA hand är det du som är den fullt möjlige GM. Därefter kommer robert fra jordbro, knivBettan fra Borås samt Vinof fra Medelpad. Därefter kommer någon av tiotalet "vänner" till dom, lika lifsfarliga även dom. Och långt ned i MT-listan kommer några läkare, med fortfarande helt okända namn, vilka iklädda någon slags camouflagekläder har lyckats "sno med sig" din stackars Catrin från streetan , samt tagit henne av daga.
Retroperspektivt är det alltså DU som borde utredas allra först. Där ska du noga redovisa, vad du gjorde den 9-11 juni, året 1984. Lycka till, antagligen så är du korad riksrätts.haverist, innan den lilla punkten är avklarad.
Citera
2019-05-28, 02:32
  #31228
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Att hon inte var misstänkt är väl inget som i sig intygar att hon var frisk?

Tjänar inte debatten på att vi håller oss till gärningsmannens psykiska status? Eller menar du att det är fullt normalt att låta avlägsna huvud, hals, bröst, yttre och inre könsorgan osv på en död prostituerad kvinna? Man kan faktiskt fråga sig om du själv är riktigt frisk som vill misstänkliggöra mamman bara för att hon tog kontakt med polisen?

Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Hon var djupt religiös och en skilsmässa var nog ett stort misslyckande.

Din närvaro här i tråden är ett ännu större misslyckande, dina alldeles egna religiösa grubblerier och funderingar indikerar dessutom att du inte mår bra.

Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Detta att ungen också pillade på sig själv (som. var det som initialt orsakade incestmisstankarna) kan nog ha satt fantasin i rörelse utöver rena egoistiska tankar.

I själva verket var det nog en kombination av märkligt språkbruk, avvikande beteende och vissa kroppsliga symptom som pekade på att någonting otillbörligt kanske ägt rum? Eller menar du att mamman, dagispersonalen och morföräldrarna stod i konspiration med varandra?

Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Hon var måhända rädd att maken skulle få vårdnaden om flickan.

Ville han det då? Barn är ofta besvärliga och kräver tillsyn och omvårdnad. Dvs, mer arbete än vad folk i allmänhet tror.

Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Omständigheter som kan ha influerat vilka frågor hon ställde till barnet, som man frågar får man svar.

Och därför ska man inte ställa några frågor alls menar du?

Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Hon kan också påverkats av de där "rituella satansdyrkan" skriverierna som då och då blossade upp i kvällspress bland annat under tidigt 80-tal. Dels historierna från bl. a. Norge om ritualmord på barn och mer allmänt om "djävulsdyrkande" musiker, Siewert Öholm hade väl något inslag om detta vill jag minnas där man satt och fantiserade vad man kunde höra om man spelade Kiss skivor baklänges m. m.

Tror du på vad du själv skriver eller vill du bara förvilla? Nu är trådens topic inte din ungdoms hårdrocksband utan ett styckmord med sadistiska inslag. Man kan nästan tro att du headbangat några gånger för mycket på 80-talet? Du resonerar då inte sunt för 5 öre.
Citera
2019-05-28, 02:40
  #31229
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Tjänar inte debatten på att vi håller oss till gärningsmannens psykiska status? Eller menar du att det är fullt normalt att låta avlägsna huvud, hals, bröst, yttre och inre könsorgan osv på en död prostituerad kvinna? Man kan faktiskt fråga sig om du själv är riktigt frisk som vill misstänkliggöra mamman bara för att hon tog kontakt med polisen?



Din närvaro här i tråden är ett ännu större misslyckande, dina alldeles egna religiösa grubblerier och funderingar indikerar dessutom att du inte mår bra.



I själva verket var det nog en kombination av märkligt språkbruk, avvikande beteende och vissa kroppsliga symptom som pekade på att någonting otillbörligt kanske ägt rum? Eller menar du att mamman, dagispersonalen och morföräldrarna stod i konspiration med varandra?



Ville han det då? Barn är ofta besvärliga och kräver tillsyn och omvårdnad. Dvs, mer arbete än vad folk i allmänhet tror.



Och därför ska man inte ställa några frågor alls menar du?



Tror du på vad du själv skriver eller vill du bara förvilla? Nu är trådens topic inte din ungdoms hårdrocksband utan ett styckmord med sadistiska inslag. Man kan nästan tro att du headbangat några gånger för mycket på 80-talet? Du resonerar då inte sunt för 5 öre.
Och! Sim sala bim!! Det ÄR alltså en av "chefsARKITEKTERNA" bakom skenprocessen och justitiemordet du gråter mest åt här i tråden, alltså är affilierad med?! Kristina, f.d. E---ström, född nån gång runt 1954 i J....king. Samt uppvuxen nånstans i Vä---mo!
Medan du innerst inne helt skiter i stackars katrine bäckstr....m??!
Citera
2019-05-28, 02:48
  #31230
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
I FÖRSTA hand är det du som är den fullt möjlige GM. Därefter kommer robert fra jordbro, knivBettan fra Borås samt Vinof fra Medelpad. Därefter kommer någon av tiotalet "vänner" till dom, lika lifsfarliga även dom. Och långt ned i MT-listan kommer några läkare, med fortfarande helt okända namn, vilka iklädda någon slags camouflagekläder har lyckats "sno med sig" din stackars Catrin från streetan , samt tagit henne av daga.
Retroperspektivt är det alltså DU som borde utredas allra först. Där ska du noga redovisa, vad du gjorde den 9-11 juni, året 1984. Lycka till, antagligen så är du korad riksrätts.haverist, innan den lilla punkten är avklarad.

Tack för ditt långvariga och något förvirrade (!) engagemang i det här fallet men det är rätt uppenbart att du behöver ta en längre tids semester från tråden.

Fallet Catrine da Costa är preskriberat sen 10 år tillbaka så inte ens om du helt plötsligt erkänner att du är GM och kan bevisa vart de saknade kroppsdelarna tog vägen så kommer du att kunna dömas.

Så är alltså läget Niklas-P men det är ändå rätt intressant att du tror att Catrine togs av daga pingsthelgen 9-11 juni 1984? Har inte Eremona gjort allt för att försöka flytta fram Catrines dödsdatum? Man kan nästan tro att du helt plötsligt köper åklagarens gärningsbeskrivning?

En till sak, Catrine övernattade sista gången hos arkitekten natten 9-10 juni. Kan inte du förklara hur hon kom i någon annan misstänkts händer? Vi har sett dig rada upp olika namn men hur kan alla dessa personer vara möjliga GM? Alla kan ju inte vara skyldiga?
Citera
2019-05-28, 02:59
  #31231
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Tack för ditt långvariga och något förvirrade (!) engagemang i det här fallet men det är rätt uppenbart att du behöver ta en längre tids semester från tråden.

Fallet Catrine da Costa är preskriberat sen 10 år tillbaka så inte ens om du helt plötsligt erkänner att du är GM och kan bevisa vart de saknade kroppsdelarna tog vägen så kommer du att kunna dömas.

Så är alltså läget Niklas-P men det är ändå rätt intressant att du tror att Catrine togs av daga pingsthelgen 9-11 juni 1984? Har inte Eremona gjort allt för att försöka flytta fram Catrines dödsdatum? Man kan nästan tro att du helt plötsligt köper åklagarens gärningsbeskrivning?

En till sak, Catrine övernattade sista gången hos arkitekten natten 9-10 juni. Kan inte du förklara hur hon kom i någon annan misstänkts händer? Vi har sett dig rada upp olika namn men hur kan alla dessa personer vara möjliga GM? Alla kan ju inte vara skyldiga?
Det är DU som under 6-7 år här i tråden envist påpekat att Catrine försvann och styckmördades. Just runt den 10-11 juni 1984.
Där delar du uppfattning med bl.a. åklagare Anders Helin, kristina fd gift Allgen, samt ett par till. DU har nu därför bevisbördan om att du inte var inblandad - eller tänker du erkänna ditt GM-skap, rakt av? Det vore iofs ett gott friskhetstecken!
Citera
2019-05-28, 03:04
  #31232
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Har du koll på på vilket "varv" Arkitekten brukade åka och pyssla med sin segelbåt?

Jag vet var det låg. Varvet låg inte norr om Stockholm och absolut inte på vägen till Täby kyrkby.

Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Kan det händelsevis funnits en jävgrund för Helins avoghet att utreda arkitektens utsaga?

Det som avgjorde var spaningsledningens ointresse för arkitekten trots att polismannen som förhörde arkitekten ansåg att man borde gå vidare med honom. Tyvärr har vi flera skribenter i tråden som inte vill höra talas om arkitekten och helt ignorerar hans stora och betydelsefulla roll i slutskedet av da Costas liv, skribenten Niklas-P tex har gjort allt i sin makt för att avfärda arkitekten som möjlig GM, fråga mig inte varför.

Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Felkörningen över Täby kyrkby, Helin bodde väl åt Danderyd Täby hållet?

Nja inte riktigt, en av läkarna bodde åt det hållet. Du blandar i vanlig ordning ihop saker och ting.
Citera
2019-05-28, 03:14
  #31233
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Jag vet var det låg. Varvet låg inte norr om Stockholm och absolut inte på vägen till Täby kyrkby.



Det som avgjorde var spaningsledningens ointresse för arkitekten trots att polismannen som förhörde arkitekten ansåg att man borde gå vidare med honom. Tyvärr har vi flera skribenter i tråden som inte vill höra talas om arkitekten och helt ignorerar hans stora och betydelsefulla roll i slutskedet av da Costas liv, skribenten Niklas-P tex har gjort allt i sin makt för att avfärda arkitekten som möjlig GM, fråga mig inte varför.



Nja inte riktigt, en av läkarna bodde åt det hållet. Du blandar i vanlig ordning ihop saker och ting.
Arkitekt nisse anckers höll till med sitt båtliv i djurgårdsbrunnskanalen vid djurgårdsbron, i den kungliga båtklubben där. Vad hade inte passat bättre, än att åkl. Helin också höll till där på fritiden?
Och betr. Täby kyrkby, så fanns det väl en polis som bodde där och som berörs i utredningsmaterialet? Kan inte Helins koppling till den polisen vara en god förklaring till "biaserat FU-ande"??
Citera
2019-05-28, 03:15
  #31234
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Det är DU som under 6-7 år här i tråden envist påpekat att Catrine försvann och styckmördades. Just runt den 10-11 juni 1984.

Och nu tror du helt plötsligt på detta fullt möjliga och högst troliga dödsdatum? Jag vet inte heller om du är konstant förvirrad men det anses allmänt att hon försvann den 10 juni, avsaknaden av tillförlitliga observationer och vittnesuppgifter efter detta datum saknas helt. Därför går det på rätt goda grunder att anta att hon försvann den 10 juni.

Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Där delar du uppfattning med bl.a. åklagare Anders Helin, kristina fd gift Allgen, samt ett par till.

Åklagaren hade med överhängande sannolikhet rätt angående pingsthelgen som den tidpunkt då da Costa mötte sitt öde men varför är det ett problem för dig? Man kan nästan tro att du är inblandad i brottet på nåt sätt?

Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
DU har nu därför bevisbördan om att du inte var inblandad - eller tänker du erkänna ditt GM-skap, rakt av? Det vore iofs ett gott friskhetstecken!

Fallet Catrine da Costa tjänar inte på att någon helt oskyldig person erkänner brottet, den enda som är behjälpt av detta är ju den riktige gärningsmannen? Hur tänkte du där?

Man kan dessutom fråga sig varför du helt plötsligt vill att en oskyldig person erkänner brottet? Vill du att GM slipper undan?
Citera
2019-05-28, 03:23
  #31235
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Arkitekt nisse anckers höll till med sitt båtliv i djurgårdsbrunnskanalen vid djurgårdsbron, i den kungliga båtklubben där. Vad hade inte passat bättre, än att åkl. Helin också höll till där på fritiden?

Det är väl betydligt mer intressant att arkitekten också höll till på Malmskillnadsgatan där da Costa arbetade? Den ene av läkarna höll ju också på och kartlade prostitutionen på samma gata, sammanfaller inte vissa saker här på ett rätt märkligt sätt? Arkitekten åker samma dag som da Costa försvinner "fel väg" via Täby kyrkby där den prostitutionsintresserade läkaren bor, tror du att allt detta bara var en ren slump?

Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Och betr. Täby kyrkby, så fanns det väl en polis som bodde där och som berörs i utredningsmaterialet? Kan inte Helins koppling till den polisen vara en god förklaring till "biaserat FU-ande"??

Du pratar om polisen som bodde granne med den läkare som var intresserad av prostitution? Helins koppling till allt detta gick nog endast ut på att han var åklagare i målet. Eller vad vill du insinuera?
Citera
2019-05-28, 03:25
  #31236
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Och nu tror du helt plötsligt på detta fullt möjliga och högst troliga dödsdatum? Jag vet inte heller om du är konstant förvirrad men det anses allmänt att hon försvann den 10 juni, avsaknaden av tillförlitliga observationer och vittnesuppgifter efter detta datum saknas helt. Därför går det på rätt goda grunder att anta att hon försvann den 10 juni.



Åklagaren hade med överhängande sannolikhet rätt angående pingsthelgen som den tidpunkt då da Costa mötte sitt öde men varför är det ett problem för dig? Man kan nästan tro att du är inblandad i brottet på nåt sätt?



Fallet Catrine da Costa tjänar inte på att någon helt oskyldig person erkänner brottet, den enda som är behjälpt av detta är ju den riktige gärningsmannen? Hur tänkte du där?

Man kan dessutom fråga sig varför du helt plötsligt vill att en oskyldig person erkänner brottet? Vill du att GM slipper undan?
Har du hört talas om alkisen Christer Pettersson, skådisen in spe alltså, som satt ett antal gånger i tv, hos asheberg, samt halverkände ett annat, aldrig uppklarat mord? Den rollen kunde ju du passa fint för - bara att erkänna att du nog var insyltad på nåt sätt i mördandet av Catrin, sen ska vi alla vara jättenöjda. Vidare nystande i Vinofs gäng et.c. ska fort bli helt överflödigt. Eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in