2019-05-27, 17:21
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Men allvarligt, tror du folk fläker ut sitt liv på instagram?

Nej en del gör inte det men Lena gjorde.
Hon lade t.o.m. upp bilder på barnen vilket ur en säkerhetsaspekt inte var särskilt genomtänkt med tanke på hennes yrke där hon riskerade att få arga "kreti och pleti" på sig och sin familj.
Citera
2019-05-27, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Du har skrivit att Du är psykolog och håller på med forskning. Inte någonstans har Du skrivit att tråden ingår i något forskningsförsök!
Hade Du gjort det tror jag att det hade varit många kommentarer från andra trådskrivare... som hade varit nyfikna.

I stället för att skriva med svarta bokstäver kan Du väl visa på Dina inlägg.

Intresserad hur det etiska tillståndet ser ut. Man ska ju ha rätt att avböja deltagande.
Citera
2019-05-27, 17:39
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Hon lade t.o.m. upp bilder på barnen vilket ur en säkerhetsaspekt inte var särskilt genomtänkt med tanke på hennes yrke där hon riskerade att få arga "kreti och pleti" på sig och sin familj.

+ att barnens pappa är säkerhetsklassad
och LW och MH också var det när de var
gifta med honom.
Citera
2019-05-27, 18:07
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:

Du verkar leta efter saker som du kan använda som kritik mot LW.

Varför lägger du inte fram information om vilka forskningsregler du följer i din "forskning"?
Du brukar skylla på att du inte orkar leta när vi efterfrågar fakta istället för fantasier.
Om du är en seriös forskare så måste du ha reglerna lätt tillgängliga utan att du behöver lägga ned tid på att leta efter dem.
Citera
2019-05-27, 18:15
Medlem
landbandys avatar
(Spekulation)

Tänk om det var en ung nederländska och SD som slog Lena medvetslös vid hennes ytterdörr , puttade ner henne i hennes tomma rullbara soptunna , det var ju en mansröst och en kvinnoröst som hördes utav grannarna ...
Sen gick de med soptunnan bort till planket , rullade den bakom planket och när Lena vaknade upp igen så fortsatte de att döda henne , då när hon skrek ?
Citera
2019-05-27, 18:25
Medlem
Rosamunds avatar
Jaha, nu tror man inte på att Lena lade upp bilder på barnen heller.
Nej, vill man inte tro så gör man inte det och förnekar in i det längsta.
Precis som med hennes affärer.
Vilket betyder att man kallar sina medskribenter lögnare för att skydda en död kvinna.

Det får bli min analys för idag.
Citera
2019-05-27, 18:42
Medlem
landbandys avatar
(Spekulation)

Men Lena var väl skild ifrån UW när hon la upp bilder på barnen ?
Och är man skild ifrån en person som hade något speciellt ämbete , antar jag att man är fri från att behöva följa de reglerna ?

Sen är det så sorgligt att vissa personer ser ner på en död kvinna och anser att den inte skall försvaras längre eftersom den är död !

Det är väl verkligen då det är viktigt att försvara den personen när den inte kan stå upp för sig själv .

Det finns inget som säger att om man är död så är man inget att räkna med .
Klart man vill skydda en död kvinna om den blir utsatt och nedskriven hela tiden .
Hon hade ju inte bett om att få påhälsning den där kvällen då hon slog in sonens presenter ?

Om mördaren bara hade struntat i henne så hade allt bara runnit ut i sanden och sen var det bara att gå vidare i livet, men antar att det var det där fika-samtalet som hon hade med HD som gjorde att mördaren vägrade lämna henne ifred ?

Minnet utav personen lever kvar bland många människor och det är endast de som tillåtit sig blivit attraherade utav henne
och därigenom gjort så deras respektive blivit försmådda, som mått dåligt av hennes existens .
Vi andra saknar ju henne just för att hon var hon .

Man kan förstå de fruar som blivit utsatta för det här , så visst -det var inte snällt utav Lena att gå hela linan ut -det kan jag hålla med om .
(Spekulation)
Senast redigerad av landbandy 2019-05-27 kl. 19:42.
Citera
2019-05-27, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Ja det är så sorgligt det här .
SD verkar ju vilja leva ungkarlsliv .
Så varför gör han då inte det istället för att göra en fru ledsen hela tiden ?

Nu har han chansen, frånskild och singel!
Citera
2019-05-27, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Är det någon som kontaktat TR idag? Jag har varit upptagen och fick ingen möjlighet att ringa förrän precis nyss och fick då besked genom telefonsvararen att jag var 20 minuter försent ute. Jag är inte säker på att hinna kolla imorgon heller, men försöker förstås om tillfälle ges. Annars får gärna någon annan ringa 019166300 mellan kl 8.30 till 16.00 och kolla vad som kommit från åklagaren i B2705-18.

Enligt dagboksbladet hände ingenting.

Senaste notering första April.
Citera
2019-05-27, 18:49
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Jaha, nu tror man inte på att Lena lade upp bilder på barnen heller.
Nej, vill man inte tro så gör man inte det och förnekar in i det längsta.
Precis som med hennes affärer.
Vilket betyder att man kallar sina medskribenter lögnare för att skydda en död kvinna.

Det får bli min analys för idag.

Jag hoppas du är färdig om fördömandet av offret och istället satsar på att ta fram den fakta Hoppsan efterfrågat (flera ggr). Alltså, information om vilka forskningsregler du följer när det gäller din trådforskning.

Hur ska du använda din forskning?
I vilket syfte/sammanhang? Något att skratta åt med andra?
Citera
2019-05-27, 18:59
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Enligt dagboksbladet hände ingenting.

Senaste notering första April.

Hm. Det har kanske inte reggats in ännu. Vi får kolla imorgon eller onsdag.
Citera
2019-05-27, 18:59
Medlem
Citat:

Exakt vad har det för betydelse för mordet på Lena?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in