2019-05-27, 16:33
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Det kanske tom. finns personer i h*ns omgivning som vet - eller åtminstone har sina aningar - att h*n begått handlingen. Men som av olika orsaker inte vill göra ont värre genom att avslöja h*n. Att behöva genomgå ytterligare en splittring kan upplevas som alltför svårt.

Frågan är om dessa personer i längden klarar av att leva vidare som om ingenting har hänt?

Tänkvärda resonemang. Jag tror att GM har en beskyddare som är villig att stå h*n bi över ytterligare lång tid.

Enligt mina spekulationer grundar den allierade sitt val dels på kärlek och plikt, dels på att inte rasera sin egen heder och ett gott anseende inom diverse kretsar.

Förutom den (av mig förmodade) solida stöttepelaren gissar jag att både släkt och vänner anar sanningen.
Citera
2019-05-27, 16:35
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Tänkvärda resonemang. Jag tror att GM har en beskyddare som är villig att stå h*n bi över ytterligare lång tid.

Enligt mina spekulationer grundar den allierade sitt val dels på kärlek och plikt, dels på att inte rasera sin egen heder och ett gott anseende inom diverse kretsar.

Förutom den (av mig förmodade) solida stöttepelaren gissar jag att både släkt och vänner anar sanningen.

Jag håller med dig och tror att många släkt och vänner till Lena är här och gör allt för att misstankarna enbart ska falla på SD.

Det är ju konstigt annars varför det bara är uppgifter om honom som tas för sanningar och inga andra.
Citera
2019-05-27, 16:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag tror att Medinsyn och EGT får sina uppgifter direkt från SD.
Det kan vara vad LW sagt till honom om
sina intima relationer.
Det behöver för den skull inte vara sant.
Hon kanske inte tyckte att det angick
SD eller någon annan.

Ja, vem tror att LW ville berätta för SD om sina nya relationer?
Hon kanske önskade att det hade gått, men förmodligen undvek hon att konfrontera honom med det om det gick att hålla honom ovetande för att slippa utsättas för något av det vi hört om.

Kanske det var så att SD råkade få vetskap om att hon skulle med på resan och dela tält med B*hold*rX i sista sekund? Att hon undanhållit informationen men någon hade berättat för honom strax innan mordet?

När jag har dig på tråden, vet du när JH skilde sig?
Citera
2019-05-27, 16:38
Medlem
Honan6s avatar
Är det någon som kontaktat TR idag? Jag har varit upptagen och fick ingen möjlighet att ringa förrän precis nyss och fick då besked genom telefonsvararen att jag var 20 minuter försent ute. Jag är inte säker på att hinna kolla imorgon heller, men försöker förstås om tillfälle ges. Annars får gärna någon annan ringa 019166300 mellan kl 8.30 till 16.00 och kolla vad som kommit från åklagaren i B2705-18.
Citera
2019-05-27, 16:47
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Hon kanske önskade att det hade gått, men förmodligen undvek hon att konfrontera honom med det om det gick att hålla honom ovetande för att slippa utsättas för något av det vi hört om.

Kanske det var så att SD råkade få vetskap om att hon skulle med på resan och dela tält med B*hold*rX i sista sekund? Att hon undanhållit informationen men någon hade berättat för honom strax innan mordet?

När jag har dig på tråden, vet du när JH skilde sig?

”Rymden” från Örebro, som enligt
uppgift i tråden tagit avstånd från
LW när affären med SD blev känd,
var ju med till Norge.
Han verkar resa mycket med gänget
från Stockholm så han kan ha haft
insideinfo om LWs och Beholders
relation som han kanske delade
med sig av till SD.
Hoppas att han isåfall informerat
polisen om det.
Han kanske isåfall känner sig skyldig
till att LW mördades. Någon skrev
väl att han uppfört sig konstigt i
något GC-forum?
Men det är ju inte hans fel vad SD
isåfall valde att göra pga den infon.
Men jag förstår om han har dåligt
samvete.

Nej, jag vet inte när JH skilde sig.
Citera
2019-05-27, 16:50
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Samtidigt bör man även fundera över hur ML reagerade över LW's övernattningsplaner? Han kanske fick reda på planerna direkt efter hemkomsten från sin USA-resa.

Sedan kan man förresten fråga sig hur UW ställde sig till LW's och ML's relation. De båda männens bekantskap via kyrkan går väl tillbaka flera år i tiden?
Citera
2019-05-27, 16:53
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja, hon kallade alla män för "vän" även de fåtal som hon öppet dejtade. (Från tråden)
Detta bekräftas ju från hennes loggar och instagraminlägg också att alla män kallas "min vän". Inte en enda har benämnts som t.ex. "min dejt"

Eller har du hittat någonstans där hon skrivit att hon skulle dejtat en man?

Var alla tvungna att hållas hemliga av olika anledningar? Självklart blir ju utredningen svår och komplex då.

Nej, jag har inte hittat någon som
benämns som dejt, pojkvän eller
”mammas nya kille”.

Det är ju smidigt att kalla alla för vän
om man har flera relationer på gång
samtidigt.
Det blir mindre tjafs då.
Men det leder också till att de som
kanske bara var vänner blir ifrågasatta.
Citera
2019-05-27, 17:05
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Det är vedervärdigt att mördaren fortfarande är fri! Det är på det vi borde satsa krutet. Bra att du belyser själva kärnan!

Ja, horribelt. GM verkar relativt smärtfritt kunna leva med vad hen själv gjort men också utan svidande samvetskval
vara medveten om lidandet hos närstående, tänker jag.
Citera
2019-05-27, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja, hon kallade alla män för "vän" även de fåtal som hon öppet dejtade. (Från tråden)
Detta bekräftas ju från hennes loggar och instagraminlägg också att alla män kallas "min vän". Inte en enda har benämnts som t.ex. "min dejt"

Eller har du hittat någonstans där hon skrivit att hon skulle dejtat en man?

Var alla tvungna att hållas hemliga av olika anledningar? Självklart blir ju utredningen svår och komplex då.

Men allvarligt, tror du folk fläker ut sitt liv på instagram?
Citera
2019-05-27, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Precis som andra yrken där det råder brist på personal. Höja lönerna. Det brukar göra susen

Visst det kan få studenter att i framtiden välja den inriktningen, men det löser inte det akuta problemet som NFC har NU.

NFC borde inlett ett samarbete med några universitet och inleda ett samarbete där NFC kan erbjuda praktikplatser t.ex.
så att man på sikt kan trygga sin efterfrågan på forensiker.
Citera
2019-05-27, 17:08
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Men allvarligt, tror du folk fläker ut sitt liv på instagram?
Jadå en hel del kvinnor på 40-50 fläker sina liv på Instagram..
Citera
2019-05-27, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Jadå en hel del kvinnor på 40-50 fläker sina liv på Instagram..

Men nu gjorde antagligen inte Lena det och blir då anklagad att hon kallar " alla älskare för vän " ingen vet vem hon hade förhållande med eller om hon hade parallella förhållanden. Jag ser bara smutskastning här av en kvinna som har blivit mördad och sim inte kan försvara sig.
Fy sjutton vad vidrigt. Hoppas att vissa här kommer sjunka som stenar när förhoppningsvis FUP kommer.
Vad ska ni ursäkta er med då?
Det finns inga ursäkter när man försöker smutskasta offer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in