2019-05-27, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Men samtidigt sade väl rektorn att flickornas sjukdomsbild var ofattbar, eller var det någon annan? Det här tragiska slutet var väl redan på tal tidig höst och det var föräldrarna som såg till att flickorna dog, inte sjukvård eller skola.
Men visst kan någonting ”ha hänt” som gjorde att de kunde ta det sista och avgörande beslutet, men det har väl inte kommit fram vad det i så fall skulle vara.

Enligt polisen är det just sjukdomen och att Moa fick sin ME-diagnos. Jag trodde att det var Moa som O gick till affären med, men det visade sig vara Agnes därför tror jag Moa blev mycket sjuk vid jultid.

Allt skulle börja om igen. Dom var rejält deprimerade/utmattade redan som det var. Dom orkade inte längre, såg ingen ljusning alls i den kolmörka tunneln. Det blev droppen. Dom hade ingen kraft att sätta emot, dom gav bara upp.

I det läget var dom inte längre psykisk helt friska.
Citera
2019-05-27, 14:49
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Enligt polisen är det just sjukdomen och att Moa fick sin ME-diagnos. Jag trodde att det var Moa som O gick till affären med, men det visade sig vara Agnes därför tror jag Moa blev mycket sjuk vid jultid.

Allt skulle börja om igen. Dom var rejält deprimerade/utmattade redan som det var. Dom orkade inte längre, såg ingen ljusning alls i den kolmörka tunneln. Det blev droppen. Dom hade ingen kraft att sätta emot, dom gav bara upp.

Att fortsätta det nya året så här blev väl otänkbart.
Citera
2019-05-27, 16:46
Medlem
Citat:

Hur vet du att det var Agnes?
Jag hade nämligen också förstått det som att det var Moa som var i den lokala affären i mellandagarna.
Inte att förväxla med senast sedd på Agnes den 5 januari (samma datum som Oskar)
Citera
2019-05-27, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Hur vet du att det var Agnes?
Jag hade nämligen också förstått det som att det var Moa som var i den lokala affären i mellandagarna.
Inte att förväxla med senast sedd på Agnes den 5 januari (samma datum som Oskar)

Jag pratade 5/1 som senast sedd. A tillsammans med O.
Citera
2019-05-27, 17:12
Medlem
Vems synpunkt svarade rektorn på när hon sa att hon i sitt hjärta kände att skolan gjort allt de kunde? Det sämsta är att hon hade helt fel. De skulle ha anmält den höga frånvaron till socialen så att barnen fått psykosociala insatser. Det hemska är att de fick en livslång diagnos ställd i stället!
Av vem? Varför? Till vilken nytta? Var det rimligt? Låt inte detta försvinna in i mörkret. Nu måste alla ta ansvar. Detta duger inte.

- Utred vilken läkare som ställde diagnosen och på vilka grunder för båda flickorna. Tankegångarna.
- Utred hela systemet med att läkare ställer diagnoser de inte tror på.
- Utred vad ME är för något. Trolligast en psykosocial konstruktion för sköra individer i ett hårt samhälle, som någon skrev i kommentarsfältet till EHs blogg. Jag instämmer i det.

Föräldrar och barn var sköra som individer. Det går visserligen på tvärs mot att ta sig fram i arbetslivet. Det gör man sällan utan en välfungerande armbåge eller andra uttrycksmedel.

Så då är vi tillbaka på ruta ett.

Jag röstar för långdragen vrede som stängts in. Barnen hindrade Os karriär. Droppen kom när han skulle behöva gå ned tio procent i arbetstid. Varför då? På grund av indragen LSS?

Vilka pengar var det O drog in det sista intjänandeåret och varför deklarerade han dem inte? Var skavde det ekonomiska? Inblandad i något osnyggt? Antingen var han slut som människa eller så dolde han något, redan i april/maj 2017. Det hade med inkomsterna att göra. En skattedom skulle leda direkt till avgrunden för en människa som lever på expertis kring skatter och moms. Trodde han kanske.

Jag vill se polisens alla hypoteser. Varför är de dolda? Vem kan komma till skada av det? (Spara på bläckhornet om du redan förklarat hur samhällssystemen fungerar, det vet vi redan. Nu vill jag ha en genomtänkt spekulation kring personer, händelser, skeenden. Något som faktiskt skulle kunna innebära slutet på Os framgångar.)

O tjänade mindre än Hanna de flesta åren. Det var de senaste åren som hans inkomster blev högre.
Senast redigerad av rappytt 2019-05-27 kl. 17:21.
Citera
2019-05-27, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Att fortsätta det nya året så här blev väl otänkbart.

Polisen har sju-åtta hypoteser varav alla är mörkade. De kan inte så att något ensamt lett till tragedin/de bestialiska morden, beroende på hur man ser det.

Edit: Nu kan vi bara avvakta och se vad som sker i ME-träsket för det måste vara fel att ställa en diagnos på två barn utan att man har fysiska bevis, bara symptom som ingen vet vad de beror på. Det måste vara ett tankefel då att kalla det både för kroniskt och livslångt. Så nära kvackande man kan komma. Säger verkligen en läkare på vårdcentralen att sjukdomen är ofattbar, livslång och kronisk? Svårt att tro det. Hoppas någon granskar.
Senast redigerad av rappytt 2019-05-27 kl. 17:53.
Citera
2019-05-27, 18:07
Medlem
Citat:
Jag pratade 5/1 som senast sedd. A tillsammans med O.

OK, mellandagarna är ju mellan jul och nyår dvs innan den 5 januari. Så Moa sågs i så fall i affären någon gång mellan jul och nyår.

Agnes och Oskar är senast sedda den 5 jan men det är inte i mellandagarna och behöver inte vara i affären.
Citera
2019-05-27, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Källa? Eller blir det som vanligt att du är tyst nån dag eller två och duckar frågan om källa. Det är verkligen inte ofta du svarar på sånt.

Så.... källa till det fetade?

https://polisen.se/aktuellt/nyheter/2018/januari/ny-information-om-arendet-i-bjarred/

Det var dock redan den 19 januari 2018 man skrev att man inte skulle lämna mer info och inte hålla ytterligare presskonferens. Men så blev det inte.
Citera
2019-05-27, 18:20
Medlem
Angående att hemundervisningen beviljats för lättvindigt skriver imlikenono:

"Självklart är det så också. Finns inte ens en liten chans att det hade gått igenom i våra större städer. Mindre kommuner är kanske lite snällare dock, eller så har mamman och pappan legat på något otroligt mycket så skolan tillslut varit tvungna att ge efter. Läser man protokollen så är där ju en del personal inblandade i samtal med rektorerna. (Inget ovanligt iofs, men ändå)."

Vilka protokoll menar man här?

Angående senast sedd den 5 januari har jag, som jag tidigare nämnt, hört ryktas att det var ett möte med skolan och att det blivit indragen hemundervisning för Agnes.
Citera
2019-05-27, 18:25
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
https://polisen.se/aktuellt/nyheter/2018/januari/ny-information-om-arendet-i-bjarred/

Det var dock redan den 19 januari 2018 man skrev att man inte skulle lämna mer info och inte hålla ytterligare presskonferens. Men så blev det inte.
Ok. Problemet i den här tråden är att vissa vräker ur sig en massa skit, hänvisar till saker och ting. Sen när man ber henne plocka fram källa, så springer hon och gömmer sig. Inte ok nånstans. Plantera skit kan man, men gräva upp det klarar man inte.
Citera
2019-05-27, 18:25
Medlem
Citat:
OK, mellandagarna är ju mellan jul och nyår dvs innan den 5 januari. Så Moa sågs i så fall i affären någon gång mellan jul och nyår.

Agnes och Oskar är senast sedda den 5 jan men det är inte i mellandagarna och behöver inte vara i affären.

Jag skrev vid jultid, nämnde aldrig mellandagarna.
Citera
2019-05-27, 18:31
Medlem
Citat:
Angående att hemundervisningen beviljats för lättvindigt skriver imlikenono:

"Självklart är det så också. Finns inte ens en liten chans att det hade gått igenom i våra större städer. Mindre kommuner är kanske lite snällare dock, eller så har mamman och pappan legat på något otroligt mycket så skolan tillslut varit tvungna att ge efter. Läser man protokollen så är där ju en del personal inblandade i samtal med rektorerna. (Inget ovanligt iofs, men ändå)."

Vilka protokoll menar man här?

Angående senast sedd den 5 januari har jag, som jag tidigare nämnt, hört ryktas att det var ett möte med skolan och att det blivit indragen hemundervisning för Agnes.

Kanske läraren/frun till lokalpolisen igen? Hon som ordnade fram en "barnvakt" varje söndag, sin egen dotter?

Vad kan föräldrarna ha hänvisat till när det gäller hemskolningen? Trött barn räcker inte... diagnosen var jätteviktig att få. Det är en härva helt klart. Så frågan är om familjen var missnöjd trots hemundervisningen eller om den skulle dras in? Egentligen spelar det ingen roll. Föräldrarna var sjuka i huvudet och barnen lämnades åt sitt öde av allihop, om det finns bevis för att hustrun ville mörda sina barn. Det där brevet med namnteckningen är ju rätt tunt med tanke på hur vi försäkrar oss med bank-id, logg in med mera för att överföra pengar. En namnunderskrift verkar räcka för att intyga att man vill mörda sina egna barn, eller?
Senast redigerad av rappytt 2019-05-27 kl. 18:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in