2019-05-22, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TattooedFucker
har slutat röka nu sen snart 2 veckor men har ju gått över till snus istället .

Bästa snuset o trappa ner på ? köpte göteborgs rape och vart såld de är ju hur gott som helst sen köpte jag kronan extra stark portion o den smaka skit o hade en dosa i 2 dagar o nu köpte ja LD salmiak och har gjort av med en halv dosa på några timmar

Återanvänd gamla portionssnusar!
Citera
2019-05-22, 23:23
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klabbisjp
Återanvänd gamla portionssnusar!

Har prövat de... de smakar ju normalt men kladdigt o jävligt inte minst sagt slemmigt
Citera
2019-05-23, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klabbisjp
Satan, du måste ha gått omkring med en ständig ångest då ? =)

Ja. Ett konstant tryck över bröstet och stress. Tog ett tag att förstå sambandet.
Citera
2019-05-23, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TattooedFucker
har slutat röka nu sen snart 2 veckor men har ju gått över till snus istället .

Bästa snuset o trappa ner på ? köpte göteborgs rape och vart såld de är ju hur gott som helst sen köpte jag kronan extra stark portion o den smaka skit o hade en dosa i 2 dagar o nu köpte ja LD salmiak och har gjort av med en halv dosa på några timmar

Jag snusar jakobssons, just nu melon. Mycket smak i dem så kan ha inne i flera timmar utan att det blir äckligt. Men är ju mycket nikotin i så vet inte hur bra de är att trappa ner på.

Ld är för svagt för mig.

Trappar själv ner just nu, tar en snus och har inne den länge och försöker sen att inte ta en ny på ett tag efteråt. Att smaken inte försvinner tycker jag hjälper, har inget behov att kedjesnusa som jag lätt gör annars.
Citera
2019-05-27, 16:25
Medlem
Usch då måste man sluta alltså

Har en mikro inflammation i matstrupen som inte läker ens av esomeprazol 40 mg.
Vi hittade inte heller candida eller någon allergi

Läkaren sa direkt snus och tyvärr är det så

Fått problem med magmunnen, började så smått för flera år sen
har inte ens halsbränna eller något så det är snusen som irriterar och förhindrar läkningen

Min kropp klarar inte av snus så måste sluta. Tungt!
Wish me luck
Citera
2019-05-27, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kreshbre
Men hur jävla länge är de jobbigt någon som vet på riktigt? Snusat 2 dosor om dagen! Innan på 23 dagen utan snus och de är fan fortfarande skit jobbigt

Tar väl ett år, där det bli lättare för varje dag med återfall då och då

Något jag ska göra är att "uppleva" alla snus situationer.
Annars slår dom en som en slägga i nacken

1. Ordentligt sup utan snus, ha några supardagar
2. Rejäl roadtrip utan snus
3. Snus till kaffet, ska sluta med kaffe också
4. Snus när man game:ar/kollar match med grabbarna

Dessa situationer slår en i bakhuvudet MÅNADER efter man slutar och man vill bara ner till Statoil och ha snus
Citera
2019-05-28, 00:14
Medlem
Bubba00s avatar
Följande kanske låter konstigt men en farbror i min hembygd slutade snusa genom att snusa små hopvikta bitar av toapapper (ungefär lika stora som en portionssnus). Det ska tydligen ha fungerat alldeles utmärkt. Nu snusar han inte snus längre utan toapapper. Testade faktiskt själv en gång när jag höll på att börja klättra på väggarna för att snuset var slut och butiken var stängd. Det fungerade skapligt. Rekommenderas.
Citera
2019-05-31, 13:49
Medlem
Access-Denieds avatar
Jag kommer att slänga dosan ikväll innan läggdags... Så jag kommer vara snusfri fr.o.m. 1 juni.

Hur går det för er andra?
Citera
2019-05-31, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Access-Denied
Jag kommer att slänga dosan ikväll innan läggdags... Så jag kommer vara snusfri fr.o.m. 1 juni.

Hur går det för er andra?

slutade att snusa i januari 2018. Givetvis lössnus. Suget har minskat men det är inte helt borta. Jag slutade även för c:a 10 år sedan och höll mig borta från snuset i 3 år den gången, men även den gången så vägrade suget att släppa helt.
Citera
2019-06-02, 10:03
Medlem
Access-Denieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vischan
slutade att snusa i januari 2018. Givetvis lössnus. Suget har minskat men det är inte helt borta. Jag slutade även för c:a 10 år sedan och höll mig borta från snuset i 3 år den gången, men även den gången så vägrade suget att släppa helt.
Läst att nikotin skapar ett kroniskt drogminne i hjärnan, så man blir nog aldrig av med suget helt vilket ju är lite trist... Nåja bara kämpa på, själv är jag nu på dag 2.
Citera
2019-06-02, 17:42
Medlem
Jag har tänkt sluta snusa ett bra tag nu men första dagarna är så fruktansvärt jobbiga så börjar lika snabbt igen...

Hur är det med nikotinfritt snus? Någon som gått den vägen? För mig personligen vill jag gärna tro att det inte är avsaknaden av nikotin som gör mig galen, utan den där känslan efter morgonkaffet när man stoppar in en. Blir liksom en form av rutin.
Citera
2019-06-04, 09:53
Medlem
IndyHermesKinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurrasnarran
Jag har tänkt sluta snusa ett bra tag nu men första dagarna är så fruktansvärt jobbiga så börjar lika snabbt igen...

Hur är det med nikotinfritt snus? Någon som gått den vägen? För mig personligen vill jag gärna tro att det inte är avsaknaden av nikotin som gör mig galen, utan den där känslan efter morgonkaffet när man stoppar in en. Blir liksom en form av rutin.
Du har helt rätt, nikotinet är bara en del av beroendet. Rutinen är en annan stor del. Många har framgångsrikt slutat med snuset och gått över till nikotinfritt snus. Då får man göra en avvägning om man tycker det är OK att "byta drog" och bibehålla utgifter och ett snuttefiltsbeteende bara för att bli av med nikotinet. Fördelen är ju att man slipper handskas med abstinensen när man slutar cold turkey, dessutom är det många som inte klarar av cold turkey. Så nikotinfritt snus har väl ett värde, det blir ju en lightversion av att sluta med snus. Prognosen säger dock att du fortsätter med detta nikotinfria substitut länge, för att sedan gå tillbaka till vanligt snus, ofta med ursäkten "äh, men jag snusar ju redan ändå".

Att börja med nikotinfritt snus var aldrig ett alternativ för mig, eftersom en stor anledning till att jag ville sluta var att jag ville sluta vara beroende av nåt. Onicosnusare blir lika stirriga om de kommer till jobbet och kommer på att de glömt dosan på hallbordet hemma. Ska man bryta sig fri från det måste man gå igenom abstinensen och känna saknaden och desperationen och lära kroppen erfarenhetsmässigt att man kan fungera utan snus, onico, tabletter, tuggummin, toapapper under läppen osv.

Det tar lite tid och är svårt (till synes oöverstigligt) i början. Men det går, och det blir lättare och lättare med tiden. Fast man måste ju vara motiverad och vilja sluta, och vi reagerar alla olika och tycker det är olika svårt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in