2019-05-27, 16:20
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tclaesson
Jag tror inget annat parti i samma storlek hade lyckats samla publik på så många möten. Flera torgmöten har haft stor publik relativt till partiets storlek. Visst kan samma personer dykt upp på flera möten men det stödjer ju det jag skrev om engagerade sympatisörer.

Att det är få som röstar på AfS vet vi i och med valresultaten. Ingenstans påstod jag att väljarsstödet är stort så varför du raljerar om det vet jag inte? I slutet bröjade jag känna igen folk från t.ex. chatten som också skrev på samnytt och Twitter. Alltså att det var aktiva på flera plattformar. Återigen - engagerade sympatisörer!

Och åter igen så visar ni på detta sjukliga beteendet.

Väldigt få torgmöten hade stor publik. Ibland talade man till 1-5 personer totalt. Kasselstrand satte nästan hela sin tilltro till "stream chatten" och man inledde ofta talet med att poängtera detta inför folk så att de inte skulle tappa modet.

De som kom till torgmöterna var:
15-25 kvinnor med skyltar från vänster.
5-8 grabbar i hoodies som följt efter från förra mötet.
1-3 grabbar som kommit som uppdrag i NMR att visa stöd
En enstaka lokalanhängare
2-10 random folk på stan som lyssnade.

Med detta formuläret så fick ett genomsnittligt torgmöte sammanlagt ca 30 som lyssnare. Vissa fick fler, andra fick färre. Totalt kanske 200 nya personer lockades under hela resan. Ni ljuger bara för er själva, och lurar er själva med era egna metoder för att få partiet att framstå som större och mer exponerat än vad det faktiskt är, när samma personer åker till nästa möte.

Precis som jag nämnde innan så var varenda live-stream chat med exakt samma folk, som tydligen inte själva insåg detta utan gick igång på sin egna aktivitet "nu jävlar är det många som kollar, fan vad vi växer", när det egentligen var exakt samma personer som bänkat och gillat varje video.

Och ja, jag börjar seriöst att tro på teorin om att ni skapar konton på olika plattformar (även här på FB) där ni utger er för att vara "nya medlemmar" som precis vänt SD ryggen och ska minsann rösta på AFS, men det enda ni gör är att ni vilseleder er själva. Helt sjukt egentligen.

Att vänstern utgör 65% av era torgmöten säger inte mycket. Så sluta se det som en bedrift.
Senast redigerad av ReiseReise 2019-05-27 kl. 16:22.
Citera
2019-05-27, 16:24
Medlem
tclaessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Saknar du läsförståelse? Jag argumenterade aldrig för att partiet var stort utan för att partiet har engagerade sympatisörer något som du bekräftar med din argumentation.

Edit: I mitt ursprungsinlägg som ditt blodtryck kokade över för så skrev jag att partiet har engagerade sympatisörer och att man borde ta vara på dessa. Vi vet - för helvete - att partiet har runt 20k röster d.v.s. är ett litet promilleparti. Ni behöver inte sitta dagarna i ända och upprepa det i tråden. Förändra EU nu istället!
Senast redigerad av tclaesson 2019-05-27 kl. 16:29.
Citera
2019-05-27, 16:32
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tclaesson
Saknar du läsförståelse? Jag argumenterade aldrig för att partiet var stort utan för att partiet har engagerade sympatisörer något som du bekräftar med din argumentation.

Du använder värdeord som " lyckats samla publik" vilket uppenbarligen är till för att skapa en positiv inställning, till det fiasko som faktiskt var publiken när man väl börjar analysera vilka som faktiskt kom för att lyssna.

Du har också fel i ditt resonemang, att det skulle ha varit en bedrift med publiksiffra efter partiets storlek, eftersom man attraherade kanske endast 1 eller 2 i staden som faktiskt var afsare, vilket stämmer väl överens med 0.30%, alltså ingen "stor publik" eftersom lejonparten var sekten hoodie-grabbarna som kom med konvojen, samt skrikvänstern.
Citera
2019-05-27, 16:45
Medlem
Tubleross avatar
AFS ligger på 0,4 % nu efter de första 192 räknade distrikten.

Så det ser ut som att de kommer öka iallafall och Skåne distriktet har inte räknats in ännu heller vilket sannolikt kommer höja siffrorna en del för AFS då partiet generellt är starkare i Syd än i Norr.
Senast redigerad av Tubleros 2019-05-27 kl. 16:50.
Citera
2019-05-27, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusPresley
Partiet får 0.41 procent i skrivande stund. Ska bli intressant att få se röstantalet senare.

Antalet röster kanske hamnar på ungefär som i riksdagsvalet och det skulle väl ses som en liten framgång att man lyckas behålla sina väljare trots det dåliga resultatet till riksdagen.

Och att det finns något att bygga vidare på. Som flera redan nämnt så byggdes inte Rom på en dag.
Citera
2019-05-27, 16:56
Medlem
AtlasShruggeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av me-we
Vi som röstar AfS har aldrig snackat om något ödesval. Aldrig. Det är mest SD-boomers som upprepat ödesval varje gång sedan 2010, typ: "Röstar ni inte SD nu är musslimerna i majoritet!!1 och röstar ni på AFS är det ert fel om Svetsarn sitter kvar". En typ av uttalanden som hintar om rumstempererad IQ.

AfS är lika mycket metapolitiskt som parti- eller sakpolitiskt. Och att det blir kärvare tider längre fram är inte osannolikt, då kan det svänga snabbt. Tids nog kan inte varenda medelklassvensson rösta annorlunda än han lever när han medvetet segregerar sig från mångkultur men ändå röstar på Lööf eller Tuffe Uffe. Vår räddning ligger inte endast i det parlamentariska heller utan det handlar om att bygga gemenskaper och utveckla sig själv som människa. Inte se ut som förstanamnet på SD:s EU-vallista.

Det roliga är att vilka som än kritiserar AfS - allt från liberaler till Heja Jimmie!-gänget - så greppar de inte själva kärnan i alla som engagerar sig i partiet. Det är fascinerande. Ok, vi får 0,4-0,5 % i EU-valet, men vi kunde se oss själva i spegeln i morse. Vi röstade inte fram någon av de två karriäristerna som stod efter tafsaren på listan. Bara det känns otroligt bra.

0,4 är en framgång.

Tar tid att bygga ett parti, speciellt som MSM har bojkottat AfS och infört censur.
Citera
2019-05-27, 16:57
Medlem
volvo 240s avatar
Det är illa när tom Piratpartiet får fler röster. Med tanke på hur stenhårt AFS satsar så ger det typ ingen utdelning.

Rysspengar skriverh an ovan, jag tror även att det kan vara Soros-pengar. Den mannen älskar ju att skapa splittring.
Citera
2019-05-27, 16:57
Medlem
Citat:
Du använder värdeord som " lyckats samla publik" vilket uppenbarligen är till för att skapa en positiv inställning, till det fiasko som faktiskt var publiken när man väl börjar analysera vilka som faktiskt kom för att lyssna.

Du har också fel i ditt resonemang, att det skulle ha varit en bedrift med publiksiffra efter partiets storlek, eftersom man attraherade kanske endast 1 eller 2 i staden som faktiskt var afsare, vilket stämmer väl överens med 0.30%, alltså ingen "stor publik" eftersom lejonparten var sekten hoodie-grabbarna som kom med konvojen, samt skrikvänstern.

Du låter bitter och avundsjuk för att AfS har så pass kunniga och motiverade väljare.
Citera
2019-05-27, 17:04
Medlem
Ser man till partiets politiska profil i Sverige och tittar tillbaka på hur det har sett ut historiskt så är 0.4% ett skapligt valresultat för ett nybildat nationalistparti av AfS kaliber.
Citera
2019-05-27, 17:09
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Du låter bitter och avundsjuk för att AfS har så pass kunniga och motiverade väljare.

Konstruktivt.
Då säger vi så. Ha det gött.
Citera
2019-05-27, 17:21
Medlem
Tradens avatar
Citat:
Hur kan det ha varit imponerande? Jag tittade på vissa sändningar och kunde se samma personer stå i publiken, oftast ett gäng på 5-6 killar med svarta hoodies, det var utan tvivel en del i publiken som "åkte efter" Kasselstrands bil till närliggande stad. Skulle gissa på att en och annan NMR sympatisör även tog det som ett uppdrag.

I chatten var det exakt samma 6-10 personer som skriver i varje stream, men de verkade nästan själva helt sakna insikt kring detta faktum utan behandlade varandra som främlingar och gick igång på varandras aktivitet "oj titta vad chatten flöder på, nu är AFS på gång!". Det var nästan bisarrt att beskåda ibland.

Detta parti existerar inte utanför Kasselstrand. Rent objektivt så finns det inte så fort sändningen har upphört och kameran slutar filmar. Nu har det snart gått 1 år och man har inte gjort några försök till att faktiskt etablera sig.
Istället är det samma personer som bänkar sig på youtube inför varje stream. några fysiska lokaler finns inte.

Även på flashback och andra kommentarsfält på nätet så börjar jag nästan misstänka att det är samma folk som reggar nya konton för att skriva att de "har precis bestämt sig för att rösta på afs istället".

Total sektbeteende bland dess anhängare. Nästan som att gå på ett Zoo och betrakta djurens fascinerande fasoner ur deras egen logik.

Nejdå, en stor anledning till att jag pushar AfS är just för att motverka politiska sekter av typen "Hejja Jimmie =) ". Gustav K är garanterat inte en perfekt partiledare men han är en vinnarskalle som fortsätter kriga, och en vuxen människa som kan ta debatten med vem som helst till skillnad från partiledarna i riksdagen där även Jimmie är lite för fin för att beblanda sig med "pöbeln".

Alla individer måste kunna stå starka på egna ben och inte förlita sig på att andra ska göra ens förpliktelser. Detta arbetet har bara börjat i Sverige efter decennier av demoralisering och dekadens.

Det kommer en vacker dag då jag lämnar AfS och förhoppningsvis hela politiken bakom mig men i dagens samhälle behövs AfS för att upplysa den förvirrade folkmassan och speciellt de kommande åren i systemkollapsen.
Citera
2019-05-27, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
FANTASTISKT!!!

De är störst av de minsta partierna! Hela 0,49% av rösterna! Men ändå mindre än Piratpartiet och FI! Nu får AFS svansen ta fram champagnen och fira.

Frågan är snarare: Hur länge orkar Kasselstrand hålla på med sitt lilla hobbyprojekt kallat AFS?

Du har en massa fel och får inte godkänt det bli D! AFS har ingen svans utan bara en kropp kanske lite päls med en stor kärna. Kasselstrand har inget eget hobbyprojekt utan vi är alla med i projektet.

Att vara större än Vändpunkt, MED, Kristna värdepartiet, Djurens parti, Direktdemokraterna och en massa andra tillsammans, visar på gott gry. Nu går vi vidare och segar oss förbi PP och Fi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in