2019-05-27, 15:01
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Hade berott på i vilken form Nick skulle varit. Hade velat ha Nick eller Sebastian som segrare.

Sebastian blev frälst under sin medverkan, så på ett sätt var han en segrare.
Citera
2019-05-27, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leksandbanan
Det hade varit kul att se Suzana i sista tävlingen.

Hon och lappen i final få hade fått förlänga programtiden rejält med andra ord. För ingen av dem hade klarat balansgången inom 1h.
Citera
2019-05-27, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Sebastian blev frälst under sin medverkan, så på ett sätt var han en segrare.

Hehe ja kanske, fast utan pengar.

Det var väl okej att Klas vann, bättre än att Fia gjorde det, men icke att glömma bort hans WT beteende på plankan, och att han av en strategisk anledning (?) bara hejade på Fia vid näst sista tävlingen. Det kan ha stressat Emilio. Där hejade jag på Emilio.
Citera
2019-05-27, 16:53
Medlem
SpiceDiamonds avatar
Även om rätt person vann Robinson så tycker jag att det ska avgöras genom röstning, det är så Robinson alltid borde vara: outwin, outplay and outlast. 9 tidigare utslagna ska rösta om vem som skall vinna punkt. Och ta in 2-3 gömda immunitets halsband som endast får spelas efter alla har röstat då kmr vi få se på riktigt action på öråden likt det amerikanska versionen.
Citera
2019-05-27, 17:19
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpiceDiamond
Även om rätt person vann Robinson så tycker jag att det ska avgöras genom röstning, det är så Robinson alltid borde vara: outwin, outplay and outlast. 9 tidigare utslagna ska rösta om vem som skall vinna punkt. Och ta in 2-3 gömda immunitets halsband som endast får spelas efter alla har röstat då kmr vi få se på riktigt action på öråden likt det amerikanska versionen.

Det avgjordes ju i stort sett genom röstning. Hade inte Klas fått immuniteten av de tidigare deltagarna hade han åkt. 100%. Förra årets final var ju skittråkig när cowboyen vann. De satt bara och berättade varför de tyckte de själva var värdiga vinnare.
Citera
2019-05-27, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll22
Om Klas hade stått mot Nick i finalen tror ni att han vunnit även då?

Klas hade lätt vunnit. Nick hade brutit ihop och börjat gråta som det lilla barn han är i sin stora kropp. Samma gäller lipsillen Sebastian. Klas är en mycket värdig vinnare!
Citera
2019-05-27, 18:30
Medlem
SpiceDiamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Det avgjordes ju i stort sett genom röstning. Hade inte Klas fått immuniteten av de tidigare deltagarna hade han åkt. 100%. Förra årets final var ju skittråkig när cowboyen vann. De satt bara och berättade varför de tyckte de själva var värdiga vinnare.
Jo men det handlar om att ta med en person som man kan slå i en röstning Förra säsongen så snackades hela tiden om att dem ville möta en värdig vinnare, hade jag varit med så hade jag försökt gå till final mot den som jag tror att jag kan slå i en eventuell röstning. Så ja dom som var i final förra året får skylla sig själva för dem tog med cowboyen som hade mest vänner och inte varit taskig mot någon så det är klart att han vinner.
Citera
2019-05-27, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll22
Om Klas hade stått mot Nick i finalen tror ni att han vunnit även då?
Klas lätt. Nick skulle säckat ihop av löpningen och inte den kylan Klas hade när det gäller.

Nicks muskler typiska explosionsmuskler vilket gör de inte orkar använda musklerna som dricker syre mer än max 1-3 min. Sen så är det helt stopp.
Senast redigerad av Leksandbanan 2019-05-27 kl. 18:56.
Citera
2019-05-27, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shobren99
Han har spridit vidrig pk stämning i lägret sen dag 1 och förstört hela upplevelsen för alla. Beta nolla psykopat kallt kalkylerande mkt svårt störd krävs en slipad psykolog för att fatta killens stördhet.
Håller inte med alls. Om du med "spridit vidrig pk-stämning" syftar på att han har sett till att hålla sig på god fot med alla, samt sett till att hitta gemensam grund istället för att fokusera på det man inte är överens om, då kan jag meddela dig att det är en förutsättning för att gå långt i ett socialt spel. Han har helt klart varit en av de allra smartaste i årets Robinson, behärskar det sociala spelet till fullo och har dessutom fantastiska ledaregenskaper.

Totala motsatsen har du hos C Hamilton, som föga förvånande åkte ut tidigt.
Citera
2019-05-27, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Tänk om Dreamteam, Suzana, Mathias och Robert var kvar som de tre sista och dessa ställdes inför Balanstävlingen. Då hade denna tävling inte avgjorts innan inspelningarna av Robinson 2020 satte igång.

Självfallet var det rätt vinnare med tanke på vilka deltagare som gick vidare till Finalveckan. Tyckte nästan det blev patetiskt med alla beröm för varandra inför de avgörande tävlingarna, om hur de alla var värdiga att stå i Finalen och hur man fick Klas att berömma Fia inför den avslutande tävlingen och verka lite osäker på huruvida han skulle kunna slå henne eller ej. Snacka om tv-floskler i bästa Mastiff klass.

Om Klas skulle ha slagit Nick? Ja om tävlingen var den samma, utan tvekan. Men man kanske hade skruvat lite på denna om Nick var med.Han hade exempelvis aldrig klarat löpningen på det sätt som Klas gjorde. Tror till och med Fia var vassare i löpmomentet.

De som hade kunnat ge Klas motstånd i sista tävlingen (så som den var utformad) av årets deltagare är: Sebbe, Tobias, Hamilton och förmodlingen också Lucas. Ingen av tjejerna hade haft en chans, men de som hade kunnat utmana något är Anna D och till viss del också Sophie.
Håller med om det sista fast minus Hamilton. Presterade han bra i någon tävling alls? Tror inte han hade haft en chans. Sebastian hade jag däremot gärna sett i final, hade kunnat bli en tuff kamp.
Citera
2019-05-27, 20:01
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Håller med om det sista fast minus Hamilton. Presterade han bra i någon tävling alls? Tror inte han hade haft en chans. Sebastian hade jag däremot gärna sett i final, hade kunnat bli en tuff kamp.

Jo då Hamilton presterade, vad jag kommer ihåg i de tre första tävlingarna, den första tävlingen när de skulle simma från flotten och ta en flagga, han slog bland annat Sebbe som bägge simmade mot den flagga som var längst bort (Sebbe var tvåa till denna flaggboj). Han gjorde därefter en helt avgörande insats när Lag Syd vann första lagtävlingen, en hinderbana, där Hamilton var en av få (de andra var Anna W och Lucas) som träffade porslinet i slutet av banan i en kasttävling. Sedan segrade han också i den den första immunitetstävlingen. Dock la han sig därimellan i en vattenhinderbana. Som fd stamanställd i det svenska försvaret och därefter rekryt i Främlingslegionen så hade han slagit flertalet av deltagarna i de fysiska grenerna hur arrogant han än må ha varit.
Citera
2019-05-27, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Hehe ja kanske, fast utan pengar.

Det var väl okej att Klas vann, bättre än att Fia gjorde det, men icke att glömma bort hans WT beteende på plankan, och att han av en strategisk anledning (?) bara hejade på Fia vid näst sista tävlingen. Det kan ha stressat Emilio. Där hejade jag på Emilio.

Och jag som fick skit för att jag sa att jag sparkat Klas i skallen om han mökat på mig på plankan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in