2019-05-27, 13:19
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Inte nya, avhoppare ifrån MP är det, blandat med andra parti-avhoppare blandat med nya förmågor och gamla eldsjälar.
Var hittar man statistik för vilka som fick vilka röster? Jag rösta på vändpunkt, de var så antikrig-propagerade att jag blev inspirerad.
Jag vill också veta. Det kommer väl i den slutliga räkningen om en vecka ca. Än så länge får man konstatera att de döljer sig i klicken "Övriga partier" som fått 1.1 procent i den preliminära räkningen.

https://data.val.se/val/ep2019/prelresultat/E/rike/index.html
Citera
2019-05-27, 13:21
Medlem
Nestor Xs avatar
Varför är mer än 320 distrikt inte räknade än? Preliminärt valresultat enligt Valmyndighetens webbsida för EU-valet säger räkning pågår och att 5984 av 6305 distrikt är räknade. Förtroendet för Valmyndigheten sjunker efter varje val.
Citera
2019-05-27, 13:25
Medlem
StigAllans avatar
Retar mig också på att rösträkningen stått still sedan igår!

Är det NO GO-Zonernas rösträknare som är oförmögna till att läsa och räkna eller beror stoppet på uppenbart röstfusk?
Sossarna har kört tredjevärden tvångsmetoder på de röstande och följt med in i båset där röstsedeln ska stoppas in i kuvertet.
Citera
2019-05-27, 13:26
Bannlyst
Idag får man pumpa in den luften som gick ur en igår. Vi kan väl åtminstone få konstatera att EU inte alls verkar vara ett sådant paradis för oemotsagd liberalism som man kan tro. 1/3 av de sittande hatar skiten. Å andra sidan går väl samma personer och köper Toblerone och Gucci skattefritt precis lika mycket som de andra kålsuparna.
Senast redigerad av MuslimsktSverige 2019-05-27 kl. 13:30.
Citera
2019-05-27, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan

Är det NO GO-Zonernas rösträknare som är oförmögna till att läsa och räkna eller beror stoppet på uppenbart röstfusk?
Sossarna har kört tredjevärden tvångsmetoder på de röstande och följt med in i båset där röstsedeln ska stoppas in i kuvertet.
Siffrorna från Valmyndigheten blev offentliga klockan 23 på söndagskvällen och fortsatte sedan ticka in. Någon timme efter midnatt var 5984 av de 6305 valdistrikten räknade – resten redovisas tidigast på onsdag.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9v87Vq/forsta-siffrorna-har-ar-valresultatet
Citera
2019-05-27, 13:39
Medlem
Bu77ens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nestor X
Varför är mer än 320 distrikt inte räknade än? Preliminärt valresultat enligt Valmyndighetens webbsida för EU-valet säger räkning pågår och att 5984 av 6305 distrikt är räknade. Förtroendet för Valmyndigheten sjunker efter varje val.

Läs om Uppsamlingsdistrikt här
https://www.val.se/val-och-folkomrostningar/det-svenska-valsystemet/rostrakning-och-valresultat/preliminart-valresultat.html
Citera
2019-05-27, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aversion
Ser ingen som skriver om Liberalernas framgångar i västerort, mer specifikt Rinkeby, Tensta, Spånga etc? Det är ju extremt häpnadsväckande? Att gå från 1-2% till över 20% i alla dessa valdistrikt? Är det han Abadukadir Salad Ali som ”knackat dörr”?

Hahaha Folk i "NO GO" zonerna har plötsligt blivit Liberaler.

Seriöst val detta är........ "not"
Citera
2019-05-27, 13:48
Moderator
Tinuviels avatar
Det är väl sannolikt så att Västmanlands röster tickat in då även Polfjärd fått en massa kryss, men just nu har Emma Wiesner kryssat sig förbi den obehagliga Abir Al-Sahlani på centerpartiets lista.

Men det är väldigt många distrikt kvar att räkna.
https://data.val.se/val/ep2019/slutresultat/E/rike/personroster.html#idL
Citera
2019-05-27, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annonsblockeringen
Ja, det måste nästan vara så. Nu vet inte jag exakt hur många somalier det bor i vilket valdistrikt men vilken annan förklaring skulle kunna finnas än att det handlar om ren klanröstning? Jag ser ingen. Bevis kommer när personkryssen redovisas i veckan.

Klanröstning kommer bli så vanligt förekommande att man kommer sluta att redovisa personröster.
Citera
2019-05-27, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan

Är det inte förtidsrösterna, de s.k onsdagsrösterna som bromsar upp?
Citera
2019-05-27, 14:01
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Hur fan kan mp vara så högt upp? Är ju helt sinnessjukt. Man hade 4,4% i riksdagsvalet. Har knappt märkt av mp inför detta val men får 11,4% Hur!?

Där jag bor är SD näst största parti nu. Valet 2014 var man inte ens över riksdagsspärren. Och förra året var man knappt över. Nu runt 16%.
Citera
2019-05-27, 14:04
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Möjligt. Allt detta faller dock in under konspirationsteorier i princip.
Alternativ två är att det pågår tillräckligt mycket valfusk vilket hela tiden innebär -1-2%e för SD vid varje val; även det är dock också något av en konspirationsteori.

Måste dock säga att jag finner det märkligt att VALU alltså pekar på att folk som röstar på SD i större mån svarar på SVT VALU:s exit polls. För regimtrogna partier kan man tänka sig att det är så, men för SD? Mja ...

Ingen aning.

Jag säger bara att jag ser ett mönster nu som SD och dess anhängare definitivt bör ta i beaktande framöver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in