2019-05-27, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Det är jobbigt att skriva härinne pga att Lena beskrivs som en person som näst intill borde mördas utifrån vad hon gjort i sitt privatliv .
Att det typ är befogat.
Så det är ingen ide att fortsätta skriva.
Att mördaren är fri verkar inte bekomma någon alls.
Otroligt egentligen.
De flesta här har inte den bilden av L*na, att hon var en person som skulle förtjänat sitt hemska öde. Det har varit hätsk stämning i tråden nu då det framkommit uppgifter som inte kan backas upp.
Och att mördaren fortfarande är på fri fot är fruktansvärt! Då särskilt för de anhöriga
Citera
2019-05-27, 13:33
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Anonyma tråduppgifter här är väl en sak. Att statliga tjänstemän och slaskmedia tillsammans gick in stenhårt för att svartmåla SD är väl det mer intressanta här. Du kanske inte skall sprida uppgifter om att de har bevis mot honom om du inte ens vet vad det i så fall skulle röra sig om. Har åklagaren ens själv påstått att det skulle finnas bevis mot honom?

Men har hans namn verkligen kommit ut i media?
Citera
2019-05-27, 13:34
Medlem
Citat:
Anonyma tråduppgifter här är väl en sak. Att statliga tjänstemän och slaskmedia tillsammans går in stenhårt för att svartmåla SD är väl det mer intressanta här. Du kanske inte skall sprida uppgifter om att de har bevis mot honom om du inte ens vet vad det i så fall skulle röra sig om. Har åklagaren ens själv påstått att det skulle finnas bevis mot honom?
Men hur orkar du..
Vad skulle åklagare och utredningsgruppen tjäna på att hålla någon som misstänkt så länge?! De kanske vill göra sig själva till åtlöje, eller de kanske siktat in sig på just SD pga personliga skäl och hämndbegär.
Nej, skulle inte tro det
Citera
2019-05-27, 13:37
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
De flesta här har inte den bilden av L*na, att hon var en person som skulle förtjänat sitt hemska öde. Det har varit hätsk stämning i tråden nu då det framkommit uppgifter som inte kan backas upp.
Och att mördaren fortfarande är på fri fot är fruktansvärt! Då särskilt för de anhöriga

Ja hela den här historien är så hemsk så man vill bara deppa ihop på det hela , usch !

Spelar ingen roll hur Lena utövade sitt privatliv.
Hon gav barnen en stark personlighet: -att man kan vad man vill och kan lyckas i allt man företar sig om man bara lägger ner sin själ och hjärta i det !

vet inte om de tappat det nu när det blev så här ?

Därför var det fel att ta hennes liv. Hon hade många år kvar att ge sina barn styrka och tro på sig själva.
Senast redigerad av landbandy 2019-05-27 kl. 13:42.
Citera
2019-05-27, 13:37
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men har hans namn verkligen kommit ut i media?
Det var alltså det här inlägget jag tyckte att du borde försöka svara på:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2019-05-27, 13:42
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Det var alltså det här inlägget jag tyckte att du borde försöka svara på:

Jag har svarat på det tidigare och jag har läst om ditt inlägg.
Om du inte förtydligar vad det är du vill ha svar på, kan jag inte svara.
Citera
2019-05-27, 13:48
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Jag har svarat på det tidigare och jag har läst om ditt inlägg.
Om du inte förtydligar vad det är du vill ha svar på, kan jag inte svara.
Jag förstår inte varför det är så känsligt. Citera och svara på inlägget om du känner för det, eller säg att du helt enkelt inte har lust.
Citera
2019-05-27, 13:59
Medlem
Nu börjar jag fundera på varför det pågår en form av avledningsmanöver som särskilt en skribent har bitit sig fast vid senaste dygnet. Det kommer det ena efter det andra om hur fel LW har gjort - nästan som att LW är GM istället för BO.

Genomgående uppfattar jag att skribenten inte förhåller sig objektiv - istället lägger hen in personliga och dömande värderingar i sina inlägg. Det står hen absolut fritt att göra, men jag funderar på vad hen är ute efter egentligen?

Trovärdigheten hamnar inte på topp om man utger sig för att ha en profession som psykolog och att hen menar befinna sig i tråden i forskningssyfte. Det jag minns av alla konstiga inlägg är att hen har skrivit att hen forskar på universitetet - inte att hen forskar i denna tråd. Hen har tidigare betett sig väldigt konstigt och skrivit att hen och hens kollegor skrattar åt inlägg tillsammans och flera gånger att hen blir mobbad. Besynnerlig verklighetsuppfattning, i mitt tycke, med offerkofta och victims blaiming - påminner mycket om en blogg jag hann läsa en del i somras innan den stängdes.
Citera
2019-05-27, 14:00
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Jag förstår inte varför det är så känsligt. Citera och svara på inlägget om du känner för det, eller säg att du helt enkelt inte har lust.

Här är mitt svar som jag länkat till förut:
https://www.flashback.org/sp67656119

Jag får typ en enorm trötthet av att svara på denna fråga om och om igen.
Citera
2019-05-27, 14:02
Medlem
landbandys avatar
Ibland undrar man vad en narcissistisk man använder för knep för att få kvinnor på fall ?

Bör ej läsas utav minderåriga (vet ej hur spoilers tas fram ) :

Är det att de männen ser till att tillfredsställa kvinnan helt och fullt och typ ser upp till sig själv att han lyckats få kvinnan att "spinna som en katt" ?

Måste ju vara något åt det hållet ? För annars förstår man ju inte varför dessa kvinnor håller fast vid sådana män nästan som om de vore förtrollade ?
Senast redigerad av landbandy 2019-05-27 kl. 14:04.
Citera
2019-05-27, 14:05
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Här är mitt svar som jag länkat till förut:
https://www.flashback.org/sp67656119

Jag får typ en enorm trötthet av att svara på denna fråga om och om igen.
Det du länkar till är något annat. Det inlägg jag tyckte att du skulle svara på är alltså det här:

Citera och svara på inlägget, eller säg att du inte vill så skall jag inte be dig igen.
Senast redigerad av Draifos 2019-05-27 kl. 14:13.
Citera
2019-05-27, 14:06
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Nu börjar jag fundera på varför det pågår en form av avledningsmanöver som särskilt en skribent har bitit sig fast vid senaste dygnet. Det kommer det ena efter det andra om hur fel LW har gjort - nästan som att LW är GM istället för BO.

Genomgående uppfattar jag att skribenten inte förhåller sig objektiv - istället lägger hen in personliga och dömande värderingar i sina inlägg. Det står hen absolut fritt att göra, men jag funderar på vad hen är ute efter egentligen?

Trovärdigheten hamnar inte på topp om man utger sig för att ha en profession som psykolog och att hen menar befinna sig i tråden i forskningssyfte. Det jag minns av alla konstiga inlägg är att hen har skrivit att hen forskar på universitetet - inte att hen forskar i denna tråd. Hen har tidigare betett sig väldigt konstigt och skrivit att hen och hens kollegor skrattar åt inlägg tillsammans och flera gånger att hen blir mobbad. Besynnerlig verklighetsuppfattning, i mitt tycke, med offerkofta och victims blaiming - påminner mycket om en blogg jag hann läsa en del i somras innan den stängdes.

Jag har redan erkänt att jag inte kunde vara objektiv i frågan om du läser mitt senaste inlägg till hoppsann.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in