2019-05-27, 13:07
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Så man får inte ens resa eller prata med män som är gifta?
Vilken inskränkt värld du tycks leva i? Och så förtappad jag måste vara som i mitt yrke rest så frekvent med mina manliga (gifta) kollegor på veckovisa utlandsresor liksom weekend-resor i 10-tals år minst. Det var ett naturligt inslag i mitt arbete och mina kollegor var utmärkta trevliga reskamrater.

Men vi väljer fritt vilket yrke och liv man vill leva. Man får tycka olika.

Det var ingen yrkesresa utan enbart nöjes så vitt jag förstått. Det är nog inte många äkta hälfter som skulle känna sig bekväma med att deras partner reser iväg med en singel kvinna på tu man hand.
Som det senare framkommer att han har en relation med i 1-2 år. Då är det sannolilt att anta att någonting var på gång redan under resan när JH fortfarande var gift.
Citera
2019-05-27, 13:10
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Gloriouslife postade ett inlägg igår om deras resa 2013 och skilsmässan var inte förrän senare delen av 2014 so you do the math.

Det var liknande inlägg tidigare i tråden som gjorde i vart fall mig övertygad om att hon haft affärer med JH och ML.

Men om ni inte ens vill tro på att Lena reste ihop med en gifta man trots att skilsmässan inte skedde förrän efter mer än ett år så lär ni inte tro på andra inlägg heller.

Ni vill helt enkelt inte tro. Ni hade förnkeat affären med SD också om den inte varit belagd och om du tänker efter så vet du att jag har rätt. Du hade aldrig trott att pastor Lena kunnat ha affärer om SD affären inte kommit fram. Precis som du vägrar tro på JH och ML affären.

Nu har jag gått bakåt i tråden till 22/5 och kan inte hitta det inlägg där gloriouslife skriver att skilsmässan skulle har varit i slutet av 2014. Hittar inget om det nu iaf.

Jag har aldrig sagt att de inte rest tillsammans eller att de inte ska ha haft en förbindelse. Kanske du överreagerar lite nu när det har varit så infekterat runt detta.

Jag vill bara försöka reda ut om det verkligen är så att LW verkligen skulle ha haft flera affärer med "gifta män".
Det är väl du själv som brukar betona hur viktigt det är att kartlägga offret. Då är det väl viktigt att denna kartläggning är grundad på fakta, även om det vara är i tråden?

Du får gärna länka till något inlägg förutom det vi har läst de senaste dagarna som kan styrka det du säger?
Citera
2019-05-27, 13:13
Medlem
Citat:
Det var ingen yrkesresa utan enbart nöjes så vitt jag förstått. Det är nog inte många äkta hälfter som skulle känna sig bekväma med att deras partner reser iväg med en singel kvinna på tu man hand.
Som det senare framkommer att han har en relation med i 1-2 år. Då är det sannolilt att anta att någonting var på gång redan under resan när JH fortfarande var gift.

Den slutsatsen kan man inte alls dra så lättvindigt. Nog måste det väl ingått någon metodkurs med kvantitativa inslag i din forskarutbildning?
Citera
2019-05-27, 13:14
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Den slutsatsen kan man inte alls dra så lättvindigt. Nog måste det väl ingått någon metodkurs med kvantitativa inslag i din forskarutbildning?

Det dras många liknande slutsatser om SD utifrån liknande uppgifter.

Varför har du aldrig ifrågasatt dem?
Citera
2019-05-27, 13:15
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Jag fortsätter skriva uppgifter om Lena tills postare slutar hoppa på mig för att försvara någon annan, en älskarinna som faktiskt är den som.betett sig illa, inte jag!

Vem har försvarat Lena?
Vad jag vet har ingen gjort det.
Däremot är vi rätt många som tycker att SD har större skuld än LW.
Det betyder inte att vi försvarar LW.

Nu börjar du bli som Draifos som upprepar exakt samma sak i inlägg efter inlägg många gånger om dagen.
Citera
2019-05-27, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Fast nu gissar du ju bara, eller hur? Skulle inte just en avsaknad av bevis kunna vara den rimligaste förklaringen till de uppenbara problem som åklagaren tycks ha nu?
Vi får enas i att vara oeniga här, jag förstår din ståndpunkt och hållning gentemot åklagaren men finner det inte särskilt troligt att så skulle vara fallet.
Ingen av oss vet på vilka grunder han fortfarande är misstänkt, så då spekulerar vi.
Men att någon här i tråden går stenhårt in för att sprida uppgifter och svartmåla LW som person och därmed skada hennes efterlevande är bara såå lågt.
Skribenten som gör detta tycks ju drivas av väldigt svarta krafter
Citera
2019-05-27, 13:18
Medlem
Citat:
Det dras många liknande slutsatser om SD utifrån liknande uppgifter.

Varför har du aldrig ifrågasatt dem?

Sannolika slutsatser har inte varit frekventa i tråden däremot spekulationer.
Citera
2019-05-27, 13:20
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Vem har försvarat Lena?
Vad jag vet har ingen gjort det.
Däremot är vi rätt många som tycker att SD har större skuld än LW.
Det betyder inte att vi försvarar LW.

Nu börjar du bli som Draifos som upprepar exakt samma sak i inlägg efter inlägg många gånger om dagen.

Okej då. Jag överreagerade säkert p.g.a. att jag trodde ni försvarade det.
Har träffat många vuxna människor med psykisk ohälsa som härrör från föräldrarnas skilmässa i deras barndom.
Svårt att vara objektiv i denna fråga då.

Förlåt till alla att jag missförstått då.
Citera
2019-05-27, 13:21
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ja du, det är brist på empati också att försvara kvinnor som sårar andra kvinnor och barn.
Dessutom att göra det genom att hoppa på någon som faktiskt bara konstaterar faktum.
Man skjuter väl inte brevbäraren.

Hade det funnits enbart positiva uppgifter om Lena så hade jag givetvis bara kunnat skriva positivt. Det är väl knappast mitt fel att hon valde ett liv som älskarinna till flera män och kanske var upphov till deras skilsmässor.

Vem tänkte på barnen som blev jätteledsna och kanske fick men för livet för att Lena tog ett aktivt val att inleda relationer med deras pappa?

Inget i tråden har framkommit hittills så vitt jag läst/minns att

- hon skulle valt ett liv som älskarinna till flera män
- att hon kanske var upphov till deras skilsmässor
- att hon aktivt valde att inleda relationer med deras pappa
Citera
2019-05-27, 13:21
Medlem
landbandys avatar
Det är jobbigt att skriva härinne pga att Lena beskrivs som en person som näst intill borde mördas utifrån vad hon gjort i sitt privatliv .
Att det typ är befogat.
Så det är ingen ide att fortsätta skriva.
Att mördaren är fri verkar inte bekomma någon alls.
Otroligt egentligen.
Citera
2019-05-27, 13:23
Medlem
Citat:
Jaha och han höll förstås pistol i huvudet på henne varje gång de låg?
Lena är en vuxen kvinna som kunde valt att inte beblanda sig i aktiviteter som hon visste skulle såra djupt en redan sjuk hustru och två oskyldiga barn.

Men nu får du väl ge dig.
Det finns info i tråden att HD var glad över att SD träffat någon annan och sen har någon skrivit här i tråden att det var SD som ville skiljas. De har väl hållit ihop som vänner och för barnens skull.
Det är rena rapakaljan från dig och vilken psykolog skulle ha detta beteende som du har? Nej du, du försöker bara förvilla.
Det finns nog ingen som tror att du är det du utger dig att vara 😂
Citera
2019-05-27, 13:29
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Vi får enas i att vara oeniga här, jag förstår din ståndpunkt och hållning gentemot åklagaren men finner det inte särskilt troligt att så skulle vara fallet.
Ingen av oss vet på vilka grunder han fortfarande är misstänkt, så då spekulerar vi.
Men att någon här i tråden går stenhårt in för att sprida uppgifter och svartmåla LW som person och därmed skada hennes efterlevande är bara såå lågt.
Skribenten som gör detta tycks ju drivas av väldigt svarta krafter
Anonyma tråduppgifter här är väl en sak. Att statliga tjänstemän och slaskmedia tillsammans gick in stenhårt för att svartmåla SD är väl det mer intressanta här. Du kanske inte skall sprida uppgifter om att de har bevis mot honom om du inte ens vet vad det i så fall skulle röra sig om. Har åklagaren ens själv påstått att det skulle finnas bevis mot honom?
Senast redigerad av Draifos 2019-05-27 kl. 13:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in