2019-05-27, 12:21
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nästla sig in?
Vet vi något om omständigheterna alls?
Jag skulle vilja påstå att vi inte vet något alls om JHs skilsmässa eller vem som tog kontakt med vem?

Jag tycker inte att vi kan döma någon eller skriva ut det som fakta på det sätt som har gjorts av vissa när man inte ens vet om de har varit gifta eller några som helst andra omständigheter.

Det här är en mycket tråkig historia med ett mord av en mor. Flera barn är involverade. Även vuxna har känslor och flera är redan hårt drabbade på båda sidor om denna tragiska historia.
Även om fb bara är fb, så kan det läsas av många inklusive de drabbade barnen. Man måste vara varsam med hur man målar upp en person.

Jag vet inte, du kanske har kännedom om personer i denna historia på ett annat plan än vi har. Det är inget jag vet. Men jag har ändå följt tråden från start, liksom flera andra. Och av det vi hittills fått fram, kan jag inte läsa ut att LW har haft förhållande med flera gifta män än SD.

Det enda vi vet är att LW och SD har haft en relation medan SD varit gift.

Eftersom detta har varit på tapeten nu i flera dagar och du har blivit hårt ifrågasatt, kanske det ändå vore bra om du försökte hitta de inlägg som styrker det du vill framhäva? Du brukar ha bra minne, så någon, något kanske du kan rota fram?

Gloriouslife postade ett inlägg igår om deras resa 2013 och skilsmässan var inte förrän senare delen av 2014 so you do the math.

Det var liknande inlägg tidigare i tråden som gjorde i vart fall mig övertygad om att hon haft affärer med JH och ML.

Men om ni inte ens vill tro på att Lena reste ihop med en gifta man trots att skilsmässan inte skedde förrän efter mer än ett år så lär ni inte tro på andra inlägg heller.

Ni vill helt enkelt inte tro. Ni hade förnkeat affären med SD också om den inte varit belagd och om du tänker efter så vet du att jag har rätt. Du hade aldrig trott att pastor Lena kunnat ha affärer om SD affären inte kommit fram. Precis som du vägrar tro på JH och ML affären.
Citera
2019-05-27, 12:22
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ja, egentligen är väl det här (och anmälningarna) det enda du vet.

Du har förresten inte svarat på mitt inlägg ännu:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Senast redigerad av Draifos 2019-05-27 kl. 12:41.
Citera
2019-05-27, 12:23
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Så lättköpt var alltså ditt ord, din stolthet, din moral och heder. Men det är bra då kan vi ignorera dina inlägg och din agenda.

Dessutom är ju en anmälan en sak. Det skulle tex inte förvåna mig om det gjorts orosanmälan över SD och HD:s barn sedan denna soppa drog igång.

Japp, orosanmälan sa jag, inget annat. Om du läste in mer i det jag skrev så kan väl inte jag lastas för det.
Citera
2019-05-27, 12:23
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja, hon lärde tyvärr barnen att ljuga och leva lika omoraliskt som hon själv gjorde.
Lena var ingen god förebild alls för sina barn.

Det var väl också därför skolan reagerade och gjorde orosanmälan vilket resulterade i att NW flyttade till sin far. Enligt uppgifter i tråden från skribenter med insyn.

Var har du läst att hon "lärde sina barn ljuga"??
Eller leva omoraliskt?

Vet du något om omständigheterna runt detta?

Att be barnen att inte gå ut och berätta, det är väl inte att be dom ljuga?

Du vet inget alls om varför detta skedde, om det var så ens.
Om det var på det viset då kan det finnas många förklaringar till det.

Det skulle kunna vara så att hon inte ville att SD skulle få nys om det.
Det skulle också kunna vara så att "den komplicerade" situationen (som vi inte vet något om vad det innebar) var anledningen.
Senast redigerad av notknapparen 2019-05-27 kl. 12:26.
Citera
2019-05-27, 12:24
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Nästla sig in?
Vet vi något om omständigheterna alls?
Jag skulle vilja påstå att vi inte vet något alls om JHs skilsmässa eller vem som tog kontakt med vem?

Jag tycker inte att vi kan döma någon eller skriva ut det som fakta på det sätt som har gjorts av vissa när man inte ens vet om de har varit gifta eller några som helst andra omständigheter.

Det här är en mycket tråkig historia med ett mord av en mor. Flera barn är involverade. Även vuxna har känslor och flera är redan hårt drabbade på båda sidor om denna tragiska historia.
Även om fb bara är fb, så kan det läsas av många inklusive de drabbade barnen. Man måste vara varsam med hur man målar upp en person.

Jag vet inte, du kanske har kännedom om personer i denna historia på ett annat plan än vi har. Det är inget jag vet. Men jag har ändå följt tråden från start, liksom flera andra. Och av det vi hittills fått fram, kan jag inte läsa ut att LW har haft förhållande med flera gifta män än SD.

Eftersom detta har varit på tapeten nu i flera dagar och du har blivit hårt ifrågasatt, kanske det ändå vore bra om du försökte hitta de inlägg som styrker det du vill framhäva? Du brukar ha bra minne, så någon, något kanske du kan rota fram?

Jag håller med dej notknapparen.

Att ett mord på en mamma skett är och förblir oförståeligt vare sig det beror på otrohet,bitterhet ,ilska,övergivenhetskänsla,försök till förlåtelse,eller vad det nu må vara !

Nu har barnen blivit av med sin mamma på det mest fruktansvärda sett man kan tänka sig , och det är oförsvarbart eftersom Lenas roll som mor och barnens behov utav sin mor aldrig någonsin kommer att kunna tas tillbaka !

Och vad vi inne på tråden tycker om hur Lenas modersroll fungerade är oväsentligt ,för den mamma barnen har , är den mamma som de älskade och det skall inte tas ifrån dem - och det är just det som har hänt !

Fruktansvärt !

Det viktiga är ju att finna mördaren !

Inte att babbla om vem som låg med vem eller vem som var gift före eller efter något samlag.
För om det är det väsentliga för några härinne, så finns ingen som helst empati omkring att en mor till barn blivit dödad, och det gör mig riktigt riktigt mörkrädd .Då är det verkligen brist på empati !
Senast redigerad av landbandy 2019-05-27 kl. 12:28.
Citera
2019-05-27, 12:25
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Var har du läst att hon "lärde sina barn ljuga"??

Vet du något om omständigheterna runt detta?

Att be barnen att inte gå ut och berätta, det är väl inte att be dom ljuga?

Du vet inget alls om varför detta skedde, om det var så ens.
Om det var på det viset då kan det finnas många förklaringar till det.

Det skulle kunna vara så att hon inte ville att SD skulle få nys om det.
Det skulle också kunna vara så att "den komplicerade" situationen (som vi inte vet något om vad det innebar) var anledningen.

Hon bad sina barn ljuga, hur och varför kan vara förklarande men det är ingen ursäkt och gör det inte rätt.

Hon voltade dessutom bilen med barnen inuti när hon skulle uppdatera sociala medier på sin mobil.

Bra förebild? Eller finns det några förklaringar och ursäkter där också?

Jag anser ju att man ska acceptera att alla människor har brister och gör misstag istället för att hoppa på sina medskribenter för att de påpekar att Lena var en av dessa vanliga människor.
Senast redigerad av Rosamund 2019-05-27 kl. 12:30.
Citera
2019-05-27, 12:38
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Så synd för dig då eftersom ditt land gör det och dina skattepengar finansierar det.
Du verkar leva helt i din egen fantasivärld.
Svenska forskningspengar används till forskning med klara och tydliga regler som är offentliga.

Citat:
Ja, hon lärde tyvärr barnen att ljuga och leva lika omoraliskt som hon själv gjorde.
Lena var ingen god förebild alls för sina barn.

Det var väl också därför skolan reagerade och gjorde orosanmälan vilket resulterade i att NW flyttade till sin far. Enligt uppgifter i tråden från skribenter med insyn.
Svenska forskningspengar finansierar inte forskare som energiskt går in för att svartmåla brottsoffer och barn.

Citat:
Du kände väl hennes anhöriga. Be UW om ett intyg från soc om att det aldig funnits en orosanmälan där och visa den för oss i tråden då, i så fall ger jag mig.
För någon vecka sedan tyckte du att anhöriga skulle kontakta militärer i bekantskapskretsen för att få fart på polisutredningen. Trots att vi var väldigt många som försökte förklara att det inte fungerade så i Sverige så hade du svårt att ta till dig det.

Nu tycker du att man ska få ut intyg från soc.

Läs på lite om hur det fungerar i Sverige innan du kommer med "råd".
Läs på om sekretesslagstiftningen så behöver du inte komma med dumma förslag om soc.
Läs på om GDPR-lagen så förstår du lite mer om informerat samtycke när det gäller forskning.
Citera
2019-05-27, 12:43
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Jag håller med dej notknapparen.

Att ett mord på en mamma skett är och förblir oförståeligt vare sig det beror på otrohet,bitterhet ,ilska,övergivenhetskänsla,försök till förlåtelse,eller vad det nu må vara !

Nu har barnen blivit av med sin mamma på det mest fruktansvärda sett man kan tänka sig , och det är oförsvarbart eftersom Lenas roll som mor och barnens behov utav sin mor aldrig någonsin kommer att kunna tas tillbaka !

Och vad vi inne på tråden tycker om hur Lenas modersroll fungerade är oväsentligt ,för den mamma barnen har , är den mamma som de älskade och det skall inte tas ifrån dem - och det är just det som har hänt !

Fruktansvärt !

Det viktiga är ju att finna mördaren !

Inte att babbla om vem som låg med vem eller vem som var gift före eller efter något samlag.
För om det är det väsentliga för några härinne, så finns ingen som helst empati omkring att en mor till barn blivit dödad, och det gör mig riktigt riktigt mörkrädd .Då är det verkligen brist på empati !

Ja du, det är brist på empati också att försvara kvinnor som sårar andra kvinnor och barn.
Dessutom att göra det genom att hoppa på någon som faktiskt bara konstaterar faktum.
Man skjuter väl inte brevbäraren.

Hade det funnits enbart positiva uppgifter om Lena så hade jag givetvis bara kunnat skriva positivt. Det är väl knappast mitt fel att hon valde ett liv som älskarinna till flera män och kanske var upphov till deras skilsmässor.

Vem tänkte på barnen som blev jätteledsna och kanske fick men för livet för att Lena tog ett aktivt val att inleda relationer med deras pappa?
Citera
2019-05-27, 12:46
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ja du, det är brist på empati också att försvara kvinnor som sårar andra kvinnor och barn.
Dessutom att göra det genom att hoppa på någon som faktiskt bara konstaterar faktum.

Hade det funnits enbart positiva uppgifter om Lena så hade jag givetvis bara kunnat skriva positivt. Det är väl knappast mitt fel att hon valde ett liv som älskarinna till flera män och kanske var upphov till deraa skilsmässor.

Vem tänkte på barnen som blev jätteledsna och kanske fick men för livet för att Lena tog ett aktivt val att inleda relationer med deras pappa?

Jovisst,men de har inte en död far så som Lenas barn har en död mor . Så närt du skriver hur ledsna SD.S barn är i denna situation är du orättvis.
Det går inte att jämföra Lenas barns sorg med SD s barns ledsamhet.

det är Lenas barn som kommer få men för livet utav att deras mamma blev dödad.

du måste kunna jämföra olika sorger, då först förstår du hur illa det var att Lena blev mördad.

SD:s barn har tryggheten utav både sin mor och far som är kvar i livet. Det som inte Lenas barn har....

Jämför och begrunda !

Och genom att Lena mist sitt liv, så kan du helt enkelt inte sitta härinne och påvisa hennes otrohetsaffärer och beklaga hennes personlighet.
Det är orätt i allra högsta grad!

Det är inte Fair !

Nog skrivet om allt sådant. Vi har nu läst om det ett antal gånger och vi vet vad du tycker i den saken ,och om du nu velat bevisa varför Lerna blev dödad, så vet vi det nu !
Nu tar vi tag i det som är viktigt ! Att finna mördaren så att den får stå till svars för vad denne har gjort mot Lenas barn och deras resterande liv.
Senast redigerad av landbandy 2019-05-27 kl. 12:56.
Citera
2019-05-27, 12:50
Medlem
Citat:

Hade det funnits enbart positiva uppgifter om Lena så hade jag givetvis bara kunnat skriva positivt. Det är väl knappast mitt fel att hon valde ett liv som älskarinna till flera män och kanske var upphov till deras skilsmässor.

Det finns väl ändå ingen i denna tråd som har försvarat LW’s och SD’s otrohetsaffär, men nu kommer du med helt obekräftade uppgifter om flertalet upptagna män, du blir inte trovärdig. Och om du är brevbäraren så är jag hellre utan post
Citera
2019-05-27, 12:53
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Jovisst,men de har inte en död far så som Lenas barn har en död mor . Så närt du skriver hur ledsna SD.S barn är i denna situation är du orättvis.
Det går inte att jämföra Lenas barns sorg med SD s barns ledsamhet.

det är Lenas barn som kommer få men för livet utav att deras mamma blev dödad.

När man har barn får man tänka ännu mer på att leva ett säkert liv. Det gör man inte genom att ha affärer med gifta män. Lena som pastor borde ha vetat hur riskfyllt det är och att människor har dödat för mindre än så.
Varför leka med elden om man vill att barnen ska ha sin mamma kvar för alltid?

Därmed inte sagt att det var hennes fel att hon dödades men nog levde Lena på ett sätt där hon lekte med elden tyvärr. Det går inte heller att blunda för detta faktum.
Citera
2019-05-27, 12:55
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Jag är inte säker på att GM var motiverad. Det kan ju vara något tjall på det limbiska systemet helt enkelt. Då tänker jag främst på en omognad. Det skulle förklara att GM kan leva vidare som om ingenting har hänt. Alltså långt ifrån iskyla och beräknande. GM kanske inte förstår att stå upp för sin gärning?

Det kanske tom. finns personer i h*ns omgivning som vet - eller åtminstone har sina aningar - att h*n begått handlingen. Men som av olika orsaker inte vill göra ont värre genom att avslöja h*n. Att behöva genomgå ytterligare en splittring kan upplevas som alltför svårt.

Frågan är om dessa personer i längden klarar av att leva vidare som om ingenting har hänt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in