2019-05-27, 11:12
Medlem
Kurrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T|N|X
Men resultatet är ju så att säga statistiskt säkerställt med så många deltagare.
Inte alls, eftersom dessa 53% inte är slumpmässigt valda.
Citera
2019-05-27, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aversion
Ser ingen som skriver om Liberalernas framgångar i västerort, mer specifikt Rinkeby, Tensta, Spånga etc? Det är ju extremt häpnadsväckande? Att gå från 1-2% till över 20% i alla dessa valdistrikt? Är det han Abadukadir Salad Ali som ”knackat dörr”?
Ja, det måste nästan vara så. Nu vet inte jag exakt hur många somalier det bor i vilket valdistrikt men vilken annan förklaring skulle kunna finnas än att det handlar om ren klanröstning? Jag ser ingen. Bevis kommer när personkryssen redovisas i veckan.
Citera
2019-05-27, 11:21
Medlem
Noose..s avatar
Intressant att SD ökade 7.4% i Botkyrka och sossarna tappade 4.0%
Citera
2019-05-27, 11:24
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag håller med dig i ditt resonemang här. Man måste ha partier som blir en motvikt. Sverige rasar annars ner i stupet.
Jag sitter just och funderar på varför SD slösar bort Stegrud på meningslöst EU-arbete. Och likadant för KD som slösar bort den kommande stjärnan Skyttedal i Bryssel. Sätt idioterna i Bryssel istället.

De sista minuterna nu har jag blivit mer optimistisk beträffande SD:s framtid men för Sverige ser det inte bra ut.

Ja, jag också anser att Stegrud vore bättre att lyfta fram inrikespolitiskt då man saknar kvinnor som har en något högre tilt mot att vara mer bildade. Man saknar en sådan som Stegrud som man kan ta in istället för folk med bagage som Mattias.

De andra SD-kvinnorna har inte alls lyckats fånga upp fler kvinnor och Stegrud skulle dessutom möjligtvis kunna attrahera mer medelklasskvinnor; alltså sådana som röstar på partier som C i innerstaden. Utöver det är det alltid väldigt komiskt när andra ska anklaga kvinnor för att vara kvinnohatare i debatter (som när de kallar EBT det).

Stegrud vore också en intressant direkt offensiv mot Annie Lööf. Ungefär samma ålder med skillnad att Stegrud är något mer attraktiv och lite mindre av en ondskefull satansdyrkare som Lööf.
Citera
2019-05-27, 11:35
Medlem
Citat:
Ser ingen som skriver om Liberalernas framgångar i västerort, mer specifikt Rinkeby, Tensta, Spånga etc? Det är ju extremt häpnadsväckande? Att gå från 1-2% till över 20% i alla dessa valdistrikt? Är det han Abadukadir Salad Ali som ”knackat dörr”?

Detta låtet löjligt intressant om det är sant och lättkontrollerat, kan du länka?
Citera
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ledaren
Någon som vet var jag hittar klippet med en arg Soraya Post?Mvh
Apropå Soraya så var hon magnifikt underlig under valvakan. I samtliga intervjuer med journalister, inklusive när Gudrun stod i närheten, så öste hon ur sig "Ja, svenska folket har sagt sitt. Svenska folket är en bunt miljöförnekande rasister" eller liknande. Hon har verkligen ingen skolning i hur man uttrycker sig politiskt eller tänker. Jag har aldrig någonsin hört någon som förlorat säga "Folket har sagt sitt". Man undrar stillsamt vad hon har tillfört i EU-parlamentet. Det är kanske synd att man aldrig får en rapport därifrån, många politiker där är antagligen en ren parodi.
Citera
Medlem
Rimberts avatar
Glädjande att Fi, med subban Post försvann från EU-parlamentet, så man slipper skämmas över henne mer, som svensk.
Förhoppningsvis slipper vi höra talas om henne mer.
I ett friskt och normalt samhälle hade vi väl aldrig behövt höra talas om henne överhuvudtaget.

Mindre glädjande var att "liberalerna" hängde sig kvar på marginalen igen och fick in en ny vänsterliberal floskelspruta, jobbande hårt för att göra allting sämre för europas folk, som nu ordnat sig en livstidsförsörjning på de hårt arbetande skattebetalarnas bekostnad.
Själv tillhör ju hon numera det skattebefriade frälset, med rätt att beskatta det dumma folket.
Senast redigerad av Rimbert 2019-05-27 kl. 11:56.
Citera
2019-05-27, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurret
Inte alls, eftersom dessa 53% inte är slumpmässigt valda.

Finns det någon forskning som visar på att väljare som sympatiserar med vissa partier går och röstar i större utsträckning än väljare med sympatier hos andra partier?

Jag är uppriktigt nyfiken, bara för att man hör det sägas på SVT lite då och då så behöver det ju inte vara sant.
Citera
2019-05-27, 11:49
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Exakt samtidigt som du skrev ditt inlägg skapade jag en råd om det.
(FB) Det är något konstigt med Liberalernas röstsiffror i Rinkeby - vad hände?
Citera
2019-05-27, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blvrbbl
De tappade nästan alla sina mandat
Jasså? 10.7%.du är värre än SVT.
Citera
2019-05-27, 11:53
Medlem
Aversions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gottmooos
Detta låtet löjligt intressant om det är sant och lättkontrollerat, kan du länka?

Är ju bara gå in och kolla på val.se

Några exempel:

https://data.val.se/val/ep2019/prelresultat/E/valdistrikt/01/80/4118/index.html
https://data.val.se/val/ep2019/prelresultat/E/valdistrikt/01/80/4114/index.html
https://data.val.se/val/ep2019/prelresultat/E/valdistrikt/01/80/4123/index.html
Citera
2019-05-27, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noose..
Intressant att SD ökade 7.4% i Botkyrka och sossarna tappade 4.0%
Sd kampanjade sista dagen i Botkyrka.